9 min. čitanja

Isplativa logistička rješenja za e-commerce startupe

Logistička rješenja za startupe suočavaju se sa značajnim izazovima zbog ograničenih resursa i visokih očekivanja za pravovremenu isporuku. Kada je riječ o logistici, startupi u industriji e-trgovine trenutno se suočavaju s mnogim poteškoćama vezanim za logistiku njihovog poslovanja. To je zato što potrošači sve više podižu svoja očekivanja ne samo za kvalitet proizvoda, već i za fleksibilne opcije isporuke i tranzitno vrijeme. Da bi e-commerce startup bio što konkurentniji, u većini slučajeva jedinstveno tržište nije dovoljno, a vrijeme i resursi za organiziranje brzih i besprijekornih međunarodnih isporuka ponekad su preveliki za online trgovce.

Stefani Raykova
Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Isplativa logistička rješenja za e-commerce startupe
Izvor: euShipments.com

Važnost isplativosti

Balansiranje troškova i efikasnosti je ključno za održavanje profitabilnosti i zadovoljstva kupaca.

Prilikom odabira logističkog partnera za e-trgovinu, operativni model i isplativost su definitivno najvažniji aspekti za pokretanje online trgovina. Operativni model određuje brzinu i kvalitet isporuke, što može uticati na postotak uspješne prodaje, posebno kada se radi sa Cash-on-Delivery (COD).

Troškovi međunarodne dostave i dostave u posljednjoj milji mogu biti ključni za prodor na potencijalna tržišta koja su udaljenija od skladišta online trgovine ili centra za isporuku koji obrađuje online narudžbe. Ravnoteža između troškova i efikasnosti je ono što pretvara e-commerce startup u uspješan međunarodni posao.

Izazovi u startup logistici

Uđimo u detalje o tome s kojim se izazovima suočavaju startupi e-trgovine kada je u pitanju logistika. Svi glavni izazovi opisani u nastavku vrijede za etablirane online brendove, jer je logistika e-trgovine složen proces koji zahtijeva strateško planiranje, dobro razvijenu međunarodnu infrastrukturu isporuke i dobru komunikaciju između online trgovca, logističkih partnera i online kupaca u vezi sa sljedivošću svake isporuke. Startupi su posebno osjetljivi na loše strane ovih izazova, jer im prirodno nedostaje potrebno iskustvo u planiranju njihovog ispunjenja i isporuke za jedno ili više tržišta.

🎯 Neefikasni sistemi isporuke: kašnjenja i neefikasnosti

Najveći izazov za startupe e-trgovine je izgradnja logističkog modela za njihovo poslovanje koji se može brzo i lako skalirati u vrijeme kada će se prodaja online trgovina povećati, kao i tokom vršnih perioda za online kupovinu kao što su Crni petak, božićni praznici i sezonske rasprodaje. U stvarnom životu, startup online trgovine često imaju poteškoća sa odgođenim i neefikasnim isporukama. Proces pokušaja i pogrešaka može dovesti do brze optimizacije modela i rute za neke tvrtke, ali ugušiti performanse drugih.

🎯 Visoki troškovi: Dostava, skladištenje i upravljanje zalihama mogu biti skupi

Dostava je još jedan veliki izazov za online trgovce. Mala online trgovina ili startup koristi veće cijene dostave u usporedbi s velikim online trgovcima, koji pregovaraju i uživaju u popustima u cijenama s logističkim i kurirskim partnerima zbog velikih količina pošiljaka koje generiraju.

Troškovi skladištenja također predstavljaju značajnu mjesečnu investiciju i ozbiljan su teret za startupe e-trgovine, jer uključuju najam i održavanje skladišta i plaće za zaposlenike u skladištu.

I posljednje, ali ne i najmanje važno, upravljanje zalihama zahtijeva ozbiljnu ravnotežu između potražnje i troškova. Loše upravljanje zalihama može dovesti do prekomjernih zaliha – zaključavanja poslovnog kapitala u proizvodima koji se ne prodaju brzo – i obrnuto – nedovoljnih zaliha i gubitka kupaca zbog proizvoda koji nisu na zalihama.

🎯 Problemi sa skalabilnošću

Skalabilnost je važan faktor u uspjehu startupa e-trgovine, ali mnogi od njih se suočavaju s ozbiljnim izazovima u skaliranju svojih operacija. Kako se obim prodaje povećava, ne samo da se troškovi logistike povećavaju, već i upravljanje snabdijevanjem postaje složenije. Osim toga, kako se online narudžbe povećavaju, startupi često prerastu svoja početna rješenja za skladište, stvarajući potrebu za proširenjem ili preseljenjem, oba scenarija koštaju značajno vrijeme i resurse.

Cost-effective Logistics Solutions for Startups

Source: euShipments.com

 

Logistička rješenja za startupe: isplativost

Postoji niz inovativnih logističkih rješenja za startupe koji pomažu industriji e-trgovine da smanji troškove, poboljša efikasnost i pruži bolje korisničko iskustvo.

1. Digitalna špedicija

Primjer: Sennder povezuje pošiljaoce direktno sa prijevoznicima, smanjujući posrednike i troškove

Prednosti: smanjuje troškove, optimizira usmjeravanje i poboljšava efikasnost

Digitalna špedicija je proces koji povezuje špeditere direktno sa prijevoznicima, smanjujući i posrednike i troškove. Platforme kao što su Sennder, Uber Freight i Convoy digitaliziraju proces špedicije koristeći algoritme za usklađivanje tereta s dostupnim kamionima. Proces koristi API integracije za automatizaciju komunikacije između različitih igrača u lancu snabdijevanja. Ovo smanjuje vrijeme obrade narudžbi i vrijeme povezivanja prijevoznika s teretom, kao i smanjuje troškove eliminacijom nepotrebnih igrača u lancu isporuke. To dovodi do automatiziranih teretnih procesa i poboljšane ukupne efikasnosti.

2. Optimizacija rute i praćenje u realnom vremenu

Primjer: Packfleet koristi tehnologiju za optimizaciju rute i praćenje u realnom vremenu

Prednosti: smanjuje potrošnju goriva, smanjuje emisiju i poboljšava korisničko iskustvo

Neka logistička rješenja kao što je Packfleet koriste AI u logistici za dinamičku optimizaciju ruta i praćenje pošiljaka. Proces funkcionira tako što pametni algoritmi analiziraju saobraćaj, vremenske uslove i radna opterećenja operatera kako bi odabrali najefikasnije rute. GPS i IoT tehnologije zatim omogućavaju praćenje pošiljaka u realnom vremenu. Softver je također programiran da automatski predvidi potencijalna kašnjenja i obavijesti kupce. To dovodi do nekoliko značajnih optimizacija.

Prije svega, troškovi transporta pošiljki su optimizirani. Nadalje, sa praćenjem u realnom vremenu kupci su informisani o tranzitu svojih pošiljaka i kada se mogu uspješno isporučiti, što uvelike poboljšava cjelokupno korisničko iskustvo. Optimizirani troškovi transporta također znače manje goriva za isporuke i održiviju logistiku sa smanjenim ugljičnim otiskom.

3. Automatizacija i robotika

Primjer: Interplai koristi AI i robote za efikasnu isporuku u posljednjoj milji

Prednosti: povećava efikasnost, smanjuje operativne troškove i povećava zadovoljstvo kupaca

Automatizacija logistike i robotika također pronalaze sve veću primjenu u globalnoj industriji e-trgovine – od skladištenja i e-fulfillmenta do isporuke kupcu. Automatizirani skladišni sistemi poput Ocada koriste robote za pripremu narudžbi. AI analizira potražnju i automatizira procese sortiranja i distribucije. To ih čini isplativijima, bržim i uklanja vjerojatnost pogrešaka prilikom pripreme online narudžbi.



Kompanije poput Interplaija koriste AI i robote za automatiziranu isporuku u posljednjoj milji: “Za razliku od tradicionalne ručne distribucije, koja je dugotrajna i oslanja se na osoblje, Interplaijev pristup povećava efikasnost i smanjuje operativne troškove. Roboti su dizajnirani sa modularnom arhitekturom i mogu se prilagoditi različitim zahtjevima paketa.

Sve ove prednosti čine korištenje softverske automatizacije i robotike za autonomnu isporuku odličnim izborom za e-commerce startupe koji su fokusirani na nove tehnologije i sa bazom potrošača koja očekuje i cijeni takve disruptivne tehnologije u online kupovini.

4. Mikro-čvorišta i decentralizirani sistemi isporuke

Koncept: Stvaranje malih distributivnih centara unutar gradova za bržu isporuku

Prednosti: smanjuje urbane gužve, ubrzava isporuku i smanjuje troškove

Online potrošači sve više zahtijevaju brzu isporuku, ili čak dostavu sljedećeg dana ili istog dana. Iz tog razloga, koncept decentraliziranih sistema isporuke i mikro-čvorišta u gradovima za bržu isporuku postepeno pronalazi široku primjenu. Kompanije za e-trgovinu kao što su Amazon i Zalando već upravljaju sličnim urbanim mikro-čvorištima za bržu distribuciju smanjujući potrebu za dugim međugradskim putovanjima.

Isporuka u posljednjoj milji može se obaviti putem električnih bicikala, dronova ili autonomnih robota (robotska dostava), čineći proces održivim i značajnim smanjenjem emisije CO₂. Nadalje, budući da su skladišta bliže krajnjem kupcu, pošiljke su uvelike ubrzane – isporučuju se u roku od nekoliko sati umjesto dana. Sve ovo u kombinaciji sa smanjenim troškovima transporta čini operativni model korisnim i za online trgovce i za njihove kupce.

5. Blockchain tehnologija

Primjer: CargoX koristi blockchain za sigurnu i efikasnu dokumentaciju

Prednosti: povećava transparentnost, smanjuje prevare i ubrzava rukovanje dokumentima

U e-trgovini, implementacija logističke tehnologije je sve važnija za konkurentnost i startupa i etabliranih brendova. Blockchain tehnologija se koristi, između ostalog, za optimizaciju troškova i efikasnosti logistike e-trgovine. Olakšava povećanu transparentnost i sigurno upravljanje logističkim podacima, stvarajući pristup podacima samo određenim učesnicima u logističkom procesu.

Na primjer, kompanija CargoX koristi blockchain za sigurnu i efikasnu dokumentaciju u logistici. Tehnologija digitalizira AWB-ove, povezane carinske dokumente i fakture. Podaci su sigurni i nemoguće ih je slučajno ili namjerno zamijeniti. Nadalje, vrijeme rukovanja za ovu vrstu dokumentacije je izuzetno smanjeno, što također značajno optimizira brzinu logističkog procesa.

Cost-effective Logistics Solutions for Startups

Source: euShipments.com

Strategije za implementaciju isplative logistike

Partner sa iskusnim kuririma: Outsourcing logistike stručnjacima može pomoći startupima da se fokusiraju na rast.

Korištenje vanjskih logističkih partnera od samog početka online poslovanja je sve češća praksa koja eliminira potrebu za internim resursima. Startupi za e-trgovinu obično imaju ograničen budžet, a uspostavljanje internog skladišta sa procesima ispunjenja, zaposlenicima, potrebnim profesionalnim hardverom i softverom i naknadnim isporukama nije samo nepotrebno, već ponekad i nedostupno za preduzeća.

Outsourcing logistike profesionalnim kompanijama omogućava online trgovcima da se usredotoče na svoj rast. Dobar primjer je kompanija euShipments.com, koja pruža lokalizirane usluge isporuke i integrira više kurirskih kompanija u posljednjoj milji. Na ovaj način, e-commerce preduzeća imaju brz i lak pristup različitim kuririma i metodama dostave sa višeslojnim troškovima dostave i cijenom za dostavu na više tržišta blizu domaćih cijena. Ova vrsta omnichannel logistike je pogodna ne samo za start-up biznise, već i za etablirane koji žele ući na nova tržišta ili jednostavno optimizirati svoje logističke procese.

Predviđena potražnja: Efikasno upravljanje zalihama kako bi se izbjegli nepotrebni troškovi

Sada postoje mnoga softverska rješenja i alati koji analiziraju podatke za predviđanje potreba kupaca i potražnje za određenim proizvodima u različitim periodima. Na ovaj način, prekomjerne zalihe i nedovoljno zalihe mogu se izbjeći, što rezultira gubicima za online trgovca. U idealnom slučaju, logistički partner s kojim je online trgovina integrirana pruža upravljanje zalihama na osnovu analitike podataka online narudžbi i isporuka. To dovodi do daljnje optimizacije lanca snabdijevanja i za trgovce i za njihove online kupce.

Fleksibilni modeli cijena: Partnerstvo sa logističkim provajderima koji nude skalabilne opcije cijena

Skalabilne opcije cijena olakšavaju bolje upravljanje troškovima transporta. Partnerstvo sa logističkim provajderima ili integratorima kurirskih usluga koji nude takve fleksibilne cijene pomaže kompanijama e-trgovine da prilagode svoje troškove dinamičnoj potražnji. Ova inovativna rješenja i strategije pomažu industriji e-trgovine da smanji troškove, poboljša efikasnost i pruži bolje korisničko iskustvo.

Zaključak: Logistička rješenja za startupe

Inovativna logistička rješenja za e-trgovinu smanjuju troškove, poboljšavaju efikasnost i povećavaju zadovoljstvo kupaca. Implementacijom digitalnih tehnologija, umjetne inteligencije, automatizacije i strateških partnerstava, kompanije mogu postići održiviji i isplativiji logistički model.

Često postavljana pitanja

Koji su primarni izazovi sa kojima se startupi suočavaju u logistici?

Primarni izazovi startupa povezani su uglavnom sa upravljanjem logistikom zbog ograničenih resursa i visokih očekivanja za pravovremenu isporuku.

Koja su neka ključna razmatranja za implementaciju fleksibilnih modela cijena u logistici?

Fleksibilni modeli cijena smanjuju troškove, poboljšavaju efikasnost i pružaju bolje korisničko iskustvo.

Kako digitalna špedicija može pomoći startupima?

Digitalna špedicija smanjuje ukupno vrijeme obrade za transport robe, kao i smanjuje troškove za e-commerce preduzeća i poboljšava ukupnu efikasnost.

Kakvu ulogu igra AI u isplativoj logistici?

AI u logistici analizira različite podatke i pruža najefikasnije rute koje značajno smanjuju troškove transporta.

Kako mikro-čvorišta mogu poboljšati logističku efikasnost?

Mikro-čvorišta omogućavaju brže i isplative isporuke smanjenjem udaljenosti između čvorišta i primaoca pošiljke.

Koje su prednosti partnerstva s iskusnim kuririma?

Za startupe, partnerstvo sa kompanijama koje su specijalizirane za logistiku e-trgovine eliminira potrebu za upravljanjem cijelim post-prodajnim procesom – od isporuke i upravljanja povratom domaćih/prekograničnih isporuka, tako da se online trgovci mogu fokusirati na rast svog poslovanja.

Kako startupi mogu efikasno predvidjeti potražnju kako bi smanjili troškove logistike?

Različita softverska rješenja mogu analizirati podatke o e-trgovini kako bi predvidjeli potrebe kupaca i potražnju za određenim proizvodima u različitim periodima kako bi se smanjilo prekomjerno skladištenje, nedovoljno zaliha i povezani logistički troškovi.

Podijelite članak
Stefani Raykova
Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
euShipments
Ovaj članak vam donosi

euShipments

euShipments.com is a leading European eCommerce fulfillment and logistics provider. With 15 fulfillment centers across Europe and partnerships with 60+ last-mile delivery companies, we are proud to support over 1000 eCommerce clients from around the world, helping them scale their businesses in the European markets. In 2023 and 2024 we have acqiured 3 other eCommerce logistics companies - at strategic locations in Romania, Croatia, and Slovakia. We have been recognized as one of the fastest-growing companies in Europe (in FT1000 2023, 2024, and 2025) and #1 logistics company in Europe's Long-Term Growth Champions 2025 ranking by the Financial Times and Statista. Our success is a result of our commitment to delivering innovative, cost-effective solutions tailored specifically to the needs of eCommerce businesses.

Slični članci
Uloga 3PL provajdera: Kako logističke kompanije treće strane transformišu modernu e-trgovinu
8 min. čitanja

Uloga 3PL provajdera: Kako logističke kompanije treće strane transformišu modernu e-trgovinu

Preduzeća su pod većim pritiskom nego ikad da ispune rastuća očekivanja kupaca, održe obećanja o isporuci i tačno upravljaju zalihama. Ipak, rukovanje svim tim zadacima unutar kuće može biti skupo i operativno iscrpljujuće. Tu na scenu stupaju nezavisni logistički provajderi – poznatiji kao 3PL. Ovi pružaoci usluga djeluju kao vitalna veza između preduzeća i njihovih […]

Milena Ramcheva Milena Ramcheva
CEO, METRICA Ltd.
Pročitajte članak
Transportni menadžment u logistici
12 min. čitanja

Transportni menadžment u logistici

Upravljanje transportom je od suštinskog značaja za efikasnu logistiku, osiguravajući nesmetano kretanje robe kroz lance snabdijevanja. To uključuje odabir pravih prijevoznika, optimizaciju ruta i integraciju tehnologije za smanjenje troškova i poboljšanje brzine isporuke. Kako se globalizacija širi, logističke kompanije se suočavaju sa sve većim izazovima, od transporta na velike udaljenosti do ispunjavanja rastućih očekivanja kupaca […]

Michaela Královičová Michaela Královičová
CEO Infinity Forwarding
Pročitajte članak
Zašto je razumijevanje logističkog menadžmenta ključno za međunarodnu ekspanziju e-trgovine?
9 min. čitanja

Zašto je razumijevanje logističkog menadžmenta ključno za međunarodnu ekspanziju e-trgovine?

Logistički menadžment je bitan dio poslovanja e-trgovine, posebno za online trgovce koji traže međunarodnu ekspanziju. Dobro razumijevanje logističkih procesa, od upravljanja zalihama do prekograničnih isporuka i obrnute logistike, ključno je za uspjeh ili neuspjeh poslovanja u konkurentnoj globalnoj industriji e-trgovine. U sljedećem članku ćemo pregledati zašto je upravljanje logistikom toliko važno i koje su glavne […]

Stefani Raykova Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
Pročitajte članak
Bridge Now

Najnovije vijesti upravo SADA

10+ nepročitano

10+