Šta je Performance Marketing?
Ukratko, marketing performansi je oblik online marketinga gdje možete pratiti svoje marketinške troškove na nivou svake narudžbe. U offline svijetu, korišteni su statistički modeli koji su mogli reći marketinškim stručnjacima s određenim stupnjem točnosti da li je njihova reklamna kampanja povećala prodaju ili je samo novac bačen u zrak.
U marketingu, postoji stara izreka: “Pola novca potrošenog na marketing je bačeno; samo ne znamo u kojoj polovini.”
Ovo se apsolutno ne odnosi na marketing performansi. Zahvaljujući relativno preciznom mjerenju, podacima i naprednim algoritmima, možete postići marketinške rezultate koji su vam potrebni.
Budući da možete pratiti svoje marketinške troškove na razini svake narudžbe, možete osigurati da ćete biti profitabilni.
Štoviše, novac koji potrošite na performance marketing gotovo se odmah vraća u obliku narudžbi (ovo se uglavnom odnosi na e-trgovine). Tako možete vrlo brzo financirati daljnji razvoj i rast jer se novac vraća gotovo odmah.
Zašto je to važno?
Za razliku od SEO-a, performance marketing može donijeti trenutne rezultate. Samo dodajte platnu karticu, postavite kampanje i mjerenje, i dobit ćete onoliko prometa na vašoj web stranici koliko vaš novčanik može podnijeti.
Čak i Amazon troši 10 milijardi dolara godišnje na marketing performansi, samo da bi spriječio druge velike e-trgovine kao što je Temu da napreduju.
Važno je shvatiti da su reklamni prostori koji se koriste u Performance Marketingu najunosniji na cijelom internetu.
Zamislite to kao Svjetsko prvenstvo u hokeju na ledu ili Svjetsko prvenstvo. Tokom reklamnih pauza u mečevima naših sportaša, prikazuje se samo nekoliko reklama. To su obično kladionice. Oni koji žele uštedjeti na marketingu te godine i ne plaćaju skupo oglašavanje tijekom sportskih utakmica vrlo brzo će izgubiti tržišni udio. Ljudi će jednostavno zaboraviti na njih, a konkurencija će pokazati njihove prednosti.
Isto se događa u Performance Marketingu. Ne biti među prvim rezultatima pretraživanja u Google-u ili se ne pojaviti potencijalnim kupcima u feedovima društvenih medija znači da će konkurencija to učiniti.
Možda imate najbolju brend kampanju, ali uvijek morate biti viđeni na pravim mjestima i u pretraživanju kada vas vaši kupci žele pronaći. U suprotnom, konkurencija će to učiniti, a ti ćeš ostati bez ičega.
Ključni pojmovi i pojmovi
U Performance Marketingu, često ćete naići na skraćenice kao što su PPC, ROAS, CPA, CPL, CPM, CTR, CR, AOV.
Iako su svi ovi važni, postoje tri još važnija na kojima je izgrađen sav Performance Marketing. A oni čak nemaju nikakve veze sa marketingom. To je margina. Ako ne znate svoju maržu i njena tri nivoa, sve ostale skraćenice u Performance Marketingu će biti beskorisne jer ćete ionako izgubiti novac.

Source: Depositphotos
Bruto marža
Formula: (Prodajna cijena proizvoda – Kupovna cijena proizvoda) / Prodajna cijena proizvoda
Bruto marža izražava koliki je postotak prodajne cijene vaš bruto profit. Što više, to bolje. Iako je ovo najosnovniji princip u poslovanju, mnogi poduzetnici brkaju maržu sa maržom.
Bruto marža nikada ne može biti veća od 100%. To je moguće samo ako ste dobili proizvod besplatno.
Ako želite biti profitabilni u Performance Marketingu, vaša bruto marža bi trebala biti najmanje 60-80%. Mnoge e-trgovine mogu samo sanjati o takvim maržama, i upravo zato njihovo online poslovanje opada. Ne mogu biti profitabilni. Takve visoke marže nije nemoguće postići, ali morate tražiti druge dobavljače i proizvode.
Bez zdrave marže, nitko u online marketingu vas ne može spasiti.
Marža doprinosa
Formula: (Prodajna cijena proizvoda – Kupovna cijena proizvoda – Troškovi obrade narudžbe) / Prodajna cijena proizvoda
Marža doprinosa je ono što ostaje u vašoj tvrtki nakon što pošaljete narudžbu.
Ovdje se troškovi obrade narudžbi kao što su poštarina, ambalaža, ambalažni materijali, svi pokloni i slični predmeti oduzimaju od bruto marže.
Ukratko, to je dobit od narudžbe nakon troškova koji nastaju kada obradite i pošaljete narudžbu.
Marža doprinosa nakon troškova marketinga
Formula: (Prodajna cijena proizvoda – Kupovna cijena proizvoda – Troškovi obrade narudžbe – Marketinški troškovi po narudžbi) / Prodajna cijena proizvoda
Od bruto marže, oduzimamo troškove obrade narudžbe i marketinške troškove za dobijanje narudžbe. To je ono što ostaje za plaćanje svih fiksnih troškova koje imate u tvrtki. I to je često kamen spoticanja za e-trgovine. Njihovi marketinški troškovi po narudžbi (kredit + specijalistički rad) su veći od njihove marže doprinosa.
To znači da gube novac na svakoj narudžbi. Postoje e-trgovine koje imaju ponovljene kupovine i ne smeta im da budu na gubitku na prvim narudžbama od određenog kupca. Ali ovo je stvarno minimalno.
AOV (prosječna vrijednost narudžbe):
Prosječna vrijednost narudžbe je ukupni prihod e-trgovine podijeljen sa svim narudžbama za određeni period. Iako ova metrika ne pokazuje cijelu istinu o tome koliko kupci troše s vama u prosjeku, dovoljna je za grube izračune.
Možda imate 80% bruto marže na male predmete. Ali ako kupci potroše u prosjeku 10 funti, nikada nećete biti profitabilni. Prosječna vrijednost narudžbe trebala bi biti 60 funti bez PDV-a.
A zašto toliko? Ovdje u jednadžbu dolaze još dvije važne metrike: CR i CPC.

Source: Depositphotos
CR (stopa konverzije)
Stopa konverzije je koliki postotak posjetitelja vaše web stranice kupuje.
Obično je između 0,5-5%. Da, samo 1 od 200 ljudi na vašoj web stranici će naručiti vaše proizvode ili usluge.
Možete poboljšati stopu konverzije uglavnom na web stranici. To ovisi o različitim faktorima, uključujući upotrebljivost web stranice, detalje o proizvodu, recenzije kupaca, naplatu, fotografije i videozapise.
CR = Broj konverzija / Broj klikova na oglas
Poboljšanje stope konverzije sa 1% na 2% poboljšava rezultate vaše kampanje za 100%.
Stoga je dobro tražiti prilike za poboljšanje performansi marketinga uglavnom na web stranici. Ne morate čak ni dirati kampanje, ali sa prilagođavanjem web stranice, moći ćete postići profitabilne kampanje.
CPC (cijena po kliku)
Prosječna cijena po kliku određuje koliko u prosjeku plaćate za posjetitelja web stranice. Aukcija i kvaliteta oglasa određuju koliko plaćate po posjetitelju. Za neke ključne riječi plaćate £0.02 po kliku, za druge do £5.
Nema mnogo toga što možete optimizirati ovdje. Tržište pobjeđuje, a vi samo prihvatate tržišnu cijenu.
Ali zašto je ovo važna metrika? Jer zahvaljujući CPC-u i CR-u, možete izračunati CPA.
CPA (cijena po akciji)
Akcija je u suštini obraćenje. U slučaju e-trgovine, to je kupovina. Ako prodajete uslugu, to je predani obrazac. Cijena po akciji određuje koliko ste platili u marketingu da biste dobili ciljanu akciju.
Ovo je izuzetno korisna metrika i izvedena je iz CPC i CR.
CPA = CPC / CR
Dakle, ako platite u prosjeku £0.20 po kliku, a stopa konverzije je 1%, vaš CPA će biti £20.
Sjećaš se koliko je CR važan? Ako se stopa konverzije poveća na 2%, CPA će biti samo 10 funti.
Ovdje se možemo vratiti na prosječnu vrijednost narudžbe. Ako prodajete jeftine proizvode s dobrim maržama, ali AOV je samo 10 funti i platili ste 20 funti u marketingu za narudžbu, jasno je da ste odmah izgubili novac.
Ako imate prosječnu vrijednost narudžbe od 60 funti, sa 50% marže doprinosa zaradit ćete 30 funti. Nakon marketinških troškova od 20 funti po narudžbi, to će biti 10 funti profita. Problem je u tome što svaka narudžba ima različitu vrijednost. Postoje e-trgovine u kojima su narudžbe za 1.000 funti, a narudžbe za 20 funti.
E-trgovina želi biti profitabilna za većinu narudžbi. Zato postoji ROAS metrika.

Source: Depositphotos
ROAS (povrat na potrošnju na oglase)
Ovaj omjer izražava koliko funti prihoda jedna funta potrošena na marketing generira.
ROAS = Prihod bez PDV-a / Troškovi marketinga * 100
ROAS uključuje sve gore navedeno. Zato je to jedna od najčešće korištenih metrika u Performance Marketingu.
PNO ili udio troškova u prihodima
PNO izražava potpuno istu stvar kao ROAS, samo u obrnutom obliku. To je postotak udjela troškova i prihoda.
PNO = Troškovi marketinga / Prihod bez PDV-a * 100
E-trgovine često postavljaju PNO od 10%. Međutim, ovo je potpuno pogrešan pristup. Za e-trgovinu sa 10% bruto marže, PNO od 10% će značiti neto gubitak. Za e-trgovinu koja ima 80% bruto marže, tako nizak PNO će značajno usporiti rast e-trgovine. Stoga se ciljni PNO izračunava na osnovu marži.
POAS (Profit od potrošnje na oglase)
POAS = Marža doprinosa / Troškovi marketinga * 100
Ako želite preživjeti na nemilosrdnom tržištu, optimizacija kampanja za najbolju profitabilnost je ključna jer mnogi faktori utječu na vašu maržu i cilj vaše tvrtke je zaraditi novac, a ne generirati prihod. Postavljanje ove metrike je tehnički zahtjevnije i zahtijeva specijalistički rad.
Međutim, imate sigurnost da vaše kampanje optimiziraju vaš profit.
MER (Marketing Efficiency Ratio)
Iako smo već spomenuli PNO, obično se procjenjuje za svaki kanal oglašavanja posebno. A troškovi upravljanja se ne uzimaju u obzir.
Putovanje kupca je rijetko jednostavno, a često više platformi za oglašavanje pripisuje istu konverziju. Ako zbrojite vrijednosti narudžbi iz pojedinačnih sustava oglašavanja, možda ćete odjednom imati prihod veći nego što je zapravo bio. Zato se koristi MER.
U MER-u, saberete sve marketinške troškove (uključujući rad PPC stručnjaka)i izrazite ih kao omjer prihoda.
MER = Zbir svih marketinških troškova / Prihod * 100
Na ovaj način ćete vidjeti tačno efikasnost vašeg marketinga.
CAC (Customer Acquisition Cost)
Vaš prihod dolazi i od redovnih i od novih kupaca. Već imate stalne kupce u svojoj bazi podataka e-pošte i oni kupuju jer vas poznaju. Vaši marketinški izdaci za Performance Marketing trebali bi se usredotočiti na stjecanje novih kupaca.
Izračun je jednostavan:
CAC = Troškovi marketinga / Broj novih kupaca
LTV (životna vrijednost)
Ako ste dovoljno sretni da imate posao sastavljen od kupaca koji se vraćaju, sigurno će vas zanimati koliko novca vam takav kupac donosi.
LTV = Prosječna dobit po narudžbi * Prosječan broj kupovina * Prosječno trajanje zadržavanja kupaca
LTV služi za određivanje koliko možete maksimalno platiti za akviziciju kupaca. To jest, ono što vaš maksimalni CAC može biti.
Ove metrike imaju prednost da možete priuštiti da licitirate mnogo veće iznose u sistemima oglašavanja od konkurencije jer znate da će se vratiti u budućnosti.
Primjer je Booking.com. Ako Booking.com morali biti profitabilni na prvoj narudžbi, nikada ne bi mogli priuštiti da ulože toliko novca u Google Ads. Međutim, oni znaju da će kupci nastaviti rezervirati kod njih još nekoliko godina, tako da mogu izgubiti novac u početku, znajući da će se vratiti u budućnosti.
Različiti programi lojalnosti se koriste za postizanje većeg LTV-a.

Source: Depositphotos
Kanali marketinga performansi
Za razliku od SEO-a i društvenih mreža, u Performance Marketingu, možete vrlo dobro upravljati i planirati svoj doseg i promet. Performance Marketing kanali obično koriste PPC (Pay Per Click). Svaki klik vas košta nekoliko penija, a na osnovu vašeg budžeta, možete izračunati očekivani promet.
Imajte na umu da ne koriste svi plaćeni kanali PPC. Kod nekih, kao što je Meta Ads, plaćate za pojavljivanja. Ovo radi slično sa YouTube oglašavanjem.
Najčešće korištene platforme za oglašavanje su:
-
Google oglasi
Iako Google Ads uključuje nekoliko reklamnih mreža kao što su Search, Shopping, Display, YouTube, najčešće se povezuje s prva dva spomenuta. Princip je jednostavan: ako neko traži riječ vezanu za vaš proizvod, pokažete mu reklamu za vašu web stranicu. Oglašivač koji plaća najviše bit će na najvišoj poziciji.
-
Bing Ads
Bing Ads radi identično kao Google Ads. Međutim, nema YouTube mrežu. Jedina razlika je u tome što Bing Ads radi u Bing pretraživaču.
-
Meta oglasi
Meta Ads su reklame na društvenim mrežama Facebook i Instagram. To je popularan kanal zbog broja korisnika pojedinih reklamnih mreža. A također i zbog sofisticiranosti algoritama.
Za razliku od oglašavanja na pretraživanju, koje je više o “tehničkom” podešavanju, na Meta Ads-u, kreativa je odlučujuća. Snimci, fotografije, transparenti. Zahvaljujući njima, možete postići stvarno dobre performanse.
-
TikTok oglasi
TikTok Ads kreativa je odlučujuća. Međutim, na TikTok-u rade samo video formati.

Source: Depositphotos
Strategije
U Performance Marketingu, često ćete čuti izraz “Strategija kampanje”. Zvuči vrlo sofisticirano, i često ćete ga čuti od svojih PPC stručnjaka. “Promijenili smo strategiju kampanje.”
Međutim, iza toga nema toliko magije. U principu, zanima vas nekoliko strategija povezanih sa Google Ads, Meta Ads ili Bing Ads. Teško da biste ih susreli s web stranicama za usporedbu cijena.
Ručna cijena po kliku
Sa ručnom cijenom po kliku, postavljate koliko želite platiti maksimalno po kliku. To se može činiti kao najbolja strategija, ali ako licitirate premalo na aukciji, lako možete završiti bez klikova uopće.
A ako vam se dogodi da dobijete neke klikove, oni možda nisu od ljudi koji su vam potrebni. Ova strategija se danas rijetko koristi.
Kliknite na Maksimiziranje
Za određeni budžet dobijate maksimalan broj klikova. Zvuči odlično, ali klikovi ne plaćaju vaše račune. Stoga se ova strategija koristi samo prilikom pokretanja kampanja kako bi se saznalo kolika je cijena po kliku i kako bi se dobile početne konverzije.
Maksimizacija konverzije
Algoritam donosi maksimalan broj konverzija za dati budžet. Kampanja bi trebala imati jednu glavnu konverziju da bi ispravno funkcionirala.
Sa ovom postavkom, već pratite ciljeve poslovnog računa, ali to još uvijek ne radite finansijski efikasno.
Maksimizacija vrijednosti konverzije
Radi slično kao i maksimizacija konverzije. S jednom razlikom – umjesto da maksimizirate broj konverzija, maksimizirate njihovu vrijednost. Ovo je posebno popularno kod e-trgovina gdje svaka narudžba ima drugačiju vrijednost i prirodno želite samo one najvrjednije.
Ciljana cijena po konverziji
Računi koji stječu potencijalne klijente su oni koji obično koriste ovu strategiju. Ako ste izračunali prosječnu vrijednost zatvorenog posla, njegovu profitabilnost i konverziju, možete odrediti koji je maksimalni iznos koji možete platiti za potencijalnog klijenta. Tada možete reći algoritmu da je to maksimalni iznos koji želite platiti za potencijalnog klijenta.
Povratak mete
Sa ciljanim povratom, kažete algoritmu koliko funti treba generirati u prihodu od svake funte potrošene na marketing. To je također strategija ograničavanja budžeta, gdje se budžet troši samo dok algoritam ispunjava ciljani povrat.
Stručni savjet
Nikada ne postavljajte najnaprednije strategije kao što su ciljana cijena po konverziji ili ciljani povrat na novom računu. Počnite sa maksimizacijom klikova i postepeno napredujte do naprednijih strategija kada budete imali dovoljno konverzija. Ako preskočite ove korake, kampanje bi se mogle ugasiti ili neće biti efikasne.

Source: Depositphotos
Postavljanje ciljeva u marketingu performansi
Izračunajte svoju bruto maržu i maržu doprinosa. Otprilike 40% vaše marže doprinosa trebalo bi ići na marketing. Ako imate 40% marže doprinosa (to je ono što ostaje nakon plaćanja za kupovinu proizvoda i troškove povezane sa obradom narudžbi), a želite dati 40% od toga marketingu, vaš ciljni PNO će biti 16%. Pretvoreno u ROAS, to će biti 625%.
Target ROAS je ono što dajete algoritmu. Ako je vaš ROAS veći, možete dodati budžet i skalirati račun. Ako ne ispunjavate ciljani ROAS, nema smisla ulagati više novca u marketing jer ćete stvoriti gubitak.
Prilikom stjecanja potencijalnih klijenata, fokusirate se na cijenu po konverziji. Na primjer, instalirate klima uređaj. U prosjeku, imate 2.000 funti po poslu, vaša marža je 20%, dakle 400 funti. Možete zatvoriti 1 od 5 tragova. Od svoje marže, želite dati maksimalno 30% marketingu. To je 120 funti.
Budući da imate 20% uspješnosti zatvaranja poslova, možete dati maksimalno £24 po potencijalnom klijentu. Izračun je 120*20%=24.
Vaša ciljana cijena po konverziji će stoga biti £24. Opet, ako algoritam zadovoljava ovo i plaćate manje po potencijalnom klijentu, možete dodati budžet i skalu. Ako plaćate više po potencijalnom klijentu, pokušajte optimizirati račun i postići postavljeni cilj prije dodavanja budžeta.
Ciljna publika
U marketingu se često koristi ciljna publika. Ima tendenciju da bude opisan demografski, interesima ili marketinškom osobom. Neki trgovci onda pokušavaju koristiti ovo i u Performance Marketingu.
Za oglase u pretraživanju, vaša ciljna publika je netko tko traži ključne riječi povezane s vašim proizvodom. Ako prodajete dječju odjeću i netko ukuca “ružičastu dječju haljinu” u Google, nije važno da li je to majka, otac ili prijatelj roditelja koji kupuje poklon za dijete. Ono što je važno je da traže ono što vam treba. Možete ih poslužiti u tom trenutku i prodati im ono što im je trenutno potrebno.
Za reklame na društvenim mrežama, ciljanje se više oslanjalo na demografiju i interese. Ovo više ne važi. Vaša kreativa je vaše ciljanje. Oglas opisuje problem koji vaš proizvod rješava, a algoritam s dovoljno podataka će shvatiti kome će prikazati oglas.
Stoga, provedite više vremena razmišljajući o kreativi (video ili banner) nego u potrazi za pravom ciljnom grupom.
Odabir kanala i alata
Pravilan odabir kanala osigurat će da vaše kampanje rade kako se očekuje. Postoji jednostavno pravilo za njihov odabir. Postoji li potražnja za vašim proizvodom i da li ga ljudi aktivno traže? Odaberite oglašavanje u pretraživanju kao što su Google Ads ili Bing Ads.
Imate li novi proizvod koji rješava problem za kupce, ali oni to još ne znaju? Odaberite oglašavanje na društvenim mrežama. Da li prodajete skuplje proizvode (stotine funti) koje ljudi znaju i aktivno traže? Pokušajte s web stranicama za usporedbu cijena.
U nekom trenutku, ionako ćete dodati druge kanale oglašavanja. Ne želite biti ovisni samo o jednoj platformi jer ako vaš račun bude blokiran, izgubit ćete značajan dio svog prihoda.
Optimizacija kampanje (+A/B testiranje, analiza i interpretacija podataka, kontinuirano prilagođavanje strategije na osnovu rezultata)
U Performance Marketingu, naići ćete na pojam optimizacija kampanje. Ali šta to znači? Pokušavaš da doneseš bolje rezultate za istu količinu novca.

Source: Depositphotos
Aktivnosti koje će vam pomoći da poboljšate rezultate kampanje:
- Isključenje ključnih riječi
Ovo se odnosi samo na oglašavanje na pretraživanju. Kampanje će se često prikazivati za riječi koje su samo marginalno povezane s vašim proizvodima. Ili će ljudi htjeti više informacija o proizvodu i još nisu spremni za kupnju.
Želite ukloniti takve riječi iz kampanja jer nepotrebno troše kredit i ne donose željene rezultate.
- Testiranje novih tekstova oglasa
Tekst igra značajnu ulogu u odluci ljudi da li da kliknu na vaš oglas ili ne. Spomenite besplatnu dostavu, produženu garanciju ili popust u oglasu i vidjet ćete mnogo više ljudi koji kliknu na oglas.
- Isključujući proizvode sa lošim performansama
Neće se svi proizvodi prodavati. To je činjenica. Možda imate visoku cijenu u odnosu na konkurenciju, možda imate loš opis proizvoda. Ako ljudi kliknu na proizvod, ali ne dobivate konverzije, bolje je da ga isključite iz oglasa. Opet, uštedjet ćete značajna sredstva koja se mogu učinkovitije koristiti.
- Kreativno testiranje
Čak i najbolji kreativac će postati ustajao nakon vremena i performanse oglasa će opadati. Tada je vrijeme za promjenu oglasa. Kontinuirano testirajte nekoliko vrsta oglasa i kada vaš pobjednički oglas izgubi performanse, možete ga zamijeniti novim.
Dizajn i testiranje kreativnih elemenata
Performance marketing, posebno na društvenim medijima, temelji se na kreativnosti. Kreativni mogu biti baneri ili videozapisi. Najčešće korišteni tipovi kreativaca su:
- Press Screenshot: Cijeli oglas je zasnovan samo na snimku zaslona članka u renomiranom časopisu koji piše o vašem proizvodu.
- Mi protiv njih: U oglasu upoređujete prednosti vašeg proizvoda/usluge u odnosu na konkurenciju. Ne morate imenovati određene marke, samo govoriti o standardima na datom tržištu. Na primjer, s odjećom, možete se usredotočiti na to koliko dugo odjeća traje ili da pružate besplatnu razmjenu.
- Karakteristike ističu: U sredini banera će biti slika vašeg proizvoda sa svojim glavnim prednostima napisanim oko njega.
- Svjedočanstva: Oglas prikazuje recenzije vaših kupaca. Opet, to je vrlo jednostavan oblik oglašavanja za stvaranje, ali vrlo učinkovit.
- Oglas osnivača: Ako tek počinjete i nemate recenzije ili medijsku pokrivenost, možete napraviti oglas s vlasnikom tvrtke koji priča priču o tome zašto su osnovali tvrtku i koji problem njihov proizvod rješava.
- UGC: Tipovi sadržaja koje generiraju korisnici su videozapisi koji ne izgledaju kao oglasi. Snimaju se mobilnim telefonima kao obični video snimci. U njima, kupac objašnjava kako im je vaš proizvod pomogao. Ova vrsta videa je vrlo učinkovita jer izgleda autentično i vjerodostojno.
Postoje desetine drugih vrsta oglasa. Inspirirajte se konkurencijom, koje oglase koriste, koji oglasi se najduže prikazuju i pokušajte stvoriti nešto slično za svoj proizvod/uslugu. Vrlo je vjerojatno da će oglas raditi i za vas i uštedjet ćete puno vremena i novca na testiranju.

Source: Depositphotos
Marketing vođen podacima
Performance Marketing se zasniva na donošenju odluka na osnovu podataka. Svaka promjena u kampanjama, svaka kreativna promjena ili promjena strategije mora biti opravdana podacima. Prvo morate prikupiti podatke, zatim ih ispravno protumačiti i analizirati, i na kraju izvući zaključke na temelju kojih ćete donositi odluke.
Ako želite isprobati nove prakse i taktike, možete. Ali uvijek postavite mjerljive ciljeve po kojima ćete procijeniti uspjeh svojih aktivnosti. Držite se podataka i nećete pogriješiti. Ako samo bezumno promijenite postavke misleći da ćete poboljšati rezultate, suprotno bi moglo biti istina.
Integracija AI i mašinskog učenja
AI i Machine Learning igraju zaista veliku ulogu u Performance Marketingu i mogu se koristiti na nekoliko načina:
Licitiranje i ciljanje
Sve pametne strategije rade zasnovane na mašinskom učenju. Svatko tko ih koristi ubrzo sazna da postižu mnogo bolje rezultate od većine stručnjaka.
Oni također štede sate ručnog rada, tako da imate vremena da se usredotočite na važnije aktivnosti u upravljanju online poslovanjem.
Pisanje tekstova
Unesite odredišnu stranicu u ChatGPT i koristite upite da vodite chatbota da dobije pravi format. Obično ćete dobiti rezultate tako dobre da se mogu koristiti u reklamama. Prednost je i u tome što ChatGPT poznaje pojedinačne formate teksta, najbolje prakse u njihovom pisanju i ograničenja dužine teksta.
U roku od nekoliko sekundi, dobivate tekstove gotovo kao od profesionalnog copywritera.
Kreativna generacija
Generativna umjetna inteligencija će vam pomoći da kreirate banere i jedinstvene fotografije. Također će pomoći u dizajnu video scenarija. Često uštedite sate vremena koje biste proveli u foto bankama.
Analiza podataka
AI i mašinsko učenje mogu se koristiti i u analizi podataka. Samo umetnite sliku statistike u ChatGPT i možete dobiti preporuke za promjene računa. Međutim, ovdje ćete dobiti samo takve preporuke kao što su podaci koje unesete u chatbot. Ukratko, rijetko će vidjeti potpunu sliku o računu i slijepo praćenje preporuka može više naštetiti vašim kampanjama nego pomoći.
Mašinsko učenje se može koristiti, na primjer, u kreiranju predviđanja prihoda, segmentaciji kupaca ili dijeljenju proizvoda prema performansama.
Ovdje će vam obično trebati napredni statistički programi kao što su SPSS ili Python.

Source: Depositphotos
Mjerenje i izvještavanje (principi, alati)
Mjerenje
U svakom kanalu oglašavanja, morate imati učitane konverzije. Konverzije su, na primjer, kupovine ili slanje obrazaca. To su glavni poslovni ciljevi i nazivaju se makro-konverzije. Tu su i mikro-konverzije kao što su dodavanje u košaricu, početak naplate ili početak popunjavanja obrasca.
Mikro-konverzije mogu pomoći algoritmima da brže shvate šta posjetitelji da dovedu na web stranicu. Provjerite šaljete li ispravne podatke konverzijama, inače ćete imati iskrivljene rezultate i donijet ćete pogrešne odluke u postavkama.
Alat
Svaka platforma za oglašavanje ima ugrađeno izvještavanje. U ovim sistemima imate najviše podataka i možete relativno lako kliknuti kroz najvažnije izvještaje. Problem nastaje ako želite imati sveobuhvatniju sliku.
Ovdje trebate koristiti vanjske alate kao što su:
- Google Analytics 4: Najrasprostranjeniji alat za mjerenje performansi web stranice. Ovdje vidite kako su pojedini posjetitelji komunicirali s različitim oglasima i kako su doveli do konverzija. Zbog ograničenja kolačića, ovaj alat postaje sve manje i manje precizan.
- Google Looker Studio: To je alat za vizualizaciju podataka. Koristeći konektore, možete povući podatke iz mnogih reklamnih i analitičkih sistema, SQL baza podataka ili čak Google Sheets. Na ovaj način možete imati sve važne izvještaje na jednom mjestu s pristupom za odgovorne osobe.
- Google Sheets: Google Sheets se često koristi i za izvještavanje. Ako trebate kreirati određeni pregled, funkcije u Google tablicama mogu vam olakšati rad i pokazati zanimljive trendove. Postoje i drugi plaćeni alati, ali njihova funkcionalnost je ista kao i mogućnosti gore navedenih alata.
Zaključak
Marketing zasnovan na učinku je stalno. Postajući sve utjecajniji u sferi oglašavanja kako vrijeme prolazi. Zahvaljujući, pojavi alata vođenih umjetnom inteligencijom i sofisticiranih analitičkih platformi, trgovci imaju više prilika nego prije da fino podese svoje kampanje i postignu opipljive rezultate.
Tajna postizanja uspjeha leži u razumijevanju preferencija vaše publike, kontinuiranoj procjeni kako vaše kampanje rade i prilagođavanju vaših strategija kao odgovoru, na podatke.
Kada koristite Google Ads navigaciju sajtovima društvenih medija i zaranjate u prikazno oglašavanje, imajte na umu da marketing performansi nije o dovođenju prometa. Radi se o generiranju konverzija koje precizno odgovaraju vašim poslovnim ciljevima.
Kapacitet za praćenje, procjenu i poboljšanje efikasnosti svake marketinške investicije čini je neprocjenjivom strategijom, za kompanije bilo koje skale.
U narednim godinama, miješanje umjetne inteligencije, strojnog učenja i prediktivne analitike nastavit će se razvijati u načinu na koji pristupamo marketinškim strategijama. Oni koji usvoje ova dostignuća i ostanu usredotočeni na metriku i poboljšanje korisničkog iskustva bit će u poziciji da napreduju u današnjem visoko konkurentnom online svijetu.
Uspjeh u marketingu performansi ne događa se preko noći. To je putovanje poboljšanja korištenjem uvida u podatke i prilagodljivošću u svojim strategijama.

Source: Depositphotos