Evolucija društvenih medija kao marketinškog alata
Ne možete reći dovoljno o tome koliko je SMM važan u današnjem digitalnom svijetu. Sa oko 4,76 milijardi dnevnih korisnika (jul 2024.) – to je više od 59% svjetske populacije – društveni mediji su postali važan način za kompanije da se povežu sa kupcima. SMM je moćan jer može:
- Podignite svijest o svom brendu: društveni mediji omogućuju brendovima da dijele sadržaj koji se povezuje s njihovom osnovnom publikom, što gradi lojalnost i prepoznatljivost.
- Povećajte prodaju: Korištenjem e-commerce funkcija direktno na društvenim mrežama, kompanije mogu olakšati korisnicima društvenih medija kupovinu.
- Prikupite korisne informacije o kupcima: SMM vam daje informacije o tome šta vaši kupci vole i kako se ponašaju, što vam pomaže da se fokusirate i efikasnije prilagodite svoj marketing.
- Pomoć sa korisničkom službom u realnom vremenu: Stranice društvenih medija omogućuju vam da odmah dobijete komentare i pomoć od kupaca, što povećava povjerenje i zadovoljstvo.

Source: Depositphotos
Kako su se društveni mediji mijenjali tokom vremena kao marketinški alat
Društveni mediji kao poslovni alat su se brzo i drastično promijenili u posljednjih nekoliko godina. U početku, kompanije su koristile društvene medije kao i bilo koje drugo oglašavanje, šaljući poruke bez interakcije sa korisnicima na smislen način. Kako je konkurencija rasla i očekivanja korisnika su se mijenjala, marketeri su počeli uviđati potrebu za više vrijednosnim i interaktivnim metodama.
Rani dani (2000-ih): U 2000-ima, društvene mreže poput MySpacea pojavile su se kao novi načini za ljude da se povežu jedni s drugima. Tvrtke su počele isprobavati oglašavanje na tim platformama društvenih medija, ali su ih uglavnom vidjele kao dodatni prostor za plakate13.
Rast i angažman (2010-te): Kako su stranice poput Facebooka i Twittera postale poznatije u 2010-ima, tvrtke su počele komunicirati s korisnicima izravnije putem komentara, dijeljenja i lajkova. Sada su brendovi mogli direktno razgovarati sa kupcima, što je bio prvi korak ka dvosmjernoj komunikaciji.
Strategije zasnovane na podacima (2020-e): S porastom analitičkih alata, trgovci bi mogli pratiti mjere angažmana kao što su klikovi, dijeljenja, pojavljivanja i prodaja. Ova metoda zasnovana na podacima omogućila je izradu reklamnih kampanja koje su bile specifičnije usmjerene na određene grupe ljudi.
Trenutni trendovi: SMM je danas sve o stvaranju stvarne strategije sadržaja koja tjera ljude da se povežu jedni s drugima i izgrade zajednice. Kako bi se istaknuli na prepunom digitalnom tržištu, brendovi sada koriste tehnike kao što su interakcija u stvarnom vremenu, personalizirani oglasi i partnerstva sa influencerima.
Da sumiramo, marketing društvenih medija se promijenio odsamo emitiranja u složeniju strategiju koja se fokusira na angažman, izgradnju zajednice i analitiku podataka. To je sada važan dio svih modernih marketinških planova.
Razumijevanje marketinga društvenih medija
Šta je marketing društvenih medija
SMM je skraćenica za “marketing društvenih medija”. To je kada koristite društvene medije za promociju vašeg brenda, povezivanje s kupcima, povećanje prodaje i navođenje ljudi da posjete vašu web stranicu. U ovom načinu marketinga, privlačna priroda društvenih medija se koristi za povezivanje s ljudima i korištenje analitičkih alata za učenje korisnih stvari o njima. SMM uključuje mnogo različitih poslova, kao što je kreiranje strategije sadržaja, vođenje zajednica, oglašavanje i gledanje koliko dobro stvari rade. Pomaže tvrtkama da pronađu nove kupce i ostanu u kontaktu sa starima.
Ključni koncepti marketinga društvenih medija
- Svijest o brendu: SMM pomaže tvrtkama da uspostave svoje prisustvo na društvenim mrežama na mreži i povežu se s potencijalnim kupcima dijeljenjem relevantnog sadržaja koji odjekuje s njihovom ciljnom publikom.
- Verenički: Brendovi mogu razgovarati s korisnicima izravno putem lajkova, komentara i dijeljenja na društvenim mrežama jer je to zanimljivo. To gradi osjećaj zajednice i povjerenja.
- Izrada sadržaja: Ako želite biti dobri u SMM-u, morate napraviti različite vrste sadržaja za svaku stranicu, kao što su blogovi, video zapisi, prezentacije i slike.
- Analitika i uvidi: Stranice društvenih medija imaju analitičke alate koji pomažu marketinškim stručnjacima da paze na to koliko su korisnici angažirani i šta rade. To im omogućuje da promijene svoje strategije kako bi postigli bolje rezultate.
- Ciljano oglašavanje: SMM omogućava kompanijama da pokreću oglase koji će vjerovatnije okrenuti korisnike na osnovu njihove dobi, spola, interesa i navika.
Pregled različitih platformi društvenih medija
-
- Facebook: Sa više od 2,4 milijarde dnevnih korisnika, Facebook je odličan za marketing i za preduzeća i za potrošače. Korisnici mogu razgovarati s brendovima putem grupa i komentara, a brendovi mogu dijeliti različite vrste materijala.
- Instagram: Ova stranica je sve o slikama i videima, a dvije milijarde ljudi je koriste svakog mjeseca. Radi jako dobro za e-commerce brendove i tvrtke koje žele doprijeti do mlađih ljudi zbog privlačnih slika i odnosa s influencerima.
- Twitter (sada je X): Mjesto, gdje ljudi mogu razgovarati i objavljivati informacije u stvarnom vremenu, Twitter je odličan za korisničku uslugu i poslovanje. Na taj način, kompanije se mogu pridružiti vrućim temama i brzo odgovoriti na pitanja kupaca.
- LinkedIn: Ova stranica je uglavnom za profesionalce da se povežu jedni s drugima, ali također može pomoći u B2B marketingu. Preduzeća mogu upoznati druge ljude u istoj liniji posla, dijeliti informacije o ažuriranjima svoje kompanije i objavljivati otvorena radna mjesta.
- Youtube: Brendovi koji žele napraviti zanimljive videozapise trebali bi koristiti Youtube jer je to najveća društvena mreža za dijeljenje videa. Ljudi mogu vidjeti oglase za robu ili usluge i saznati više o njima u isto vrijeme.
- Pinterest: Ljudi koji žele pronaći ideje za stvari koje žele kupiti poput Pinteresta jer je sve u pronalaženju slika. S pribadačama koje vode do njihovih web stranica, brendovi mogu pokazati svoju robu.
- TikTok je aplikacija zasnovana na videu i usredotočena je na kratke videozapise. Brzo postaje popularan među tinejdžerima i mladim odraslim osobama. Omogućava korisnicima da budu kreativni i da se povežu jedni s drugima. Zadaci i trendovi pomažu brendovima da dosegnu više ljudi.
- Snapchat je poznat po tome što ima kratkotrajni materijal. Jedan jedinstveni način na koji se Snapchat oglašava je kroz Stories. Drugi je putem oglasa koji se pojavljuju između sadržaja koji generiraju korisnici.

Source: Depositphotos
Kako funkcionira marketing društvenih medija?
Marketing društvenih medija (SMM) tjera potrošače da komuniciraju s tvrtkama, povezuju se jedni s drugima i kupuju. S obzirom na to kako se interakcija i uključenost uklapaju, u nastavku je kratak pregled SMM-ovih principa.
SMM-ovi principi
Kreiranje i dijeljenje sadržaja: SMM se uglavnom bavi stvaranjem sadržaja društvenih medija za nekoliko platformi društvenih medija. Slike, video zapisi, blogovi ili infografike mogu stati ovdje. Sadržaj bi trebao privući gledatelje i inspirirati ih da komuniciraju i dijele ga. Korisnici mogu “lajkati”, komentirati ili dijeliti ovaj sadržaj, stoga ga distribuiraju kroz svoje lične mreže.
Upravljanje zajednicom: Stranice društvenih medija omogućavaju kompanijama da komuniciraju direktno sa svojim potrošačima stvaranjem online zajednica. Razvijanje osjećaja zajednice omogućit će kompanijama da privuku više posvećenih i uključenih potrošača. To podrazumijeva odgovaranje na komentare, vođenje razgovora i rad na materijalu koji generiraju korisnici koji pozivaju sljedbenike da učestvuju.
Direktna komunikacija: Omogućava kompanijama i potrošačima da lakše komuniciraju u realnom vremenu. Kompanije mogu odgovoriti na upite, rješavati probleme i zakazivati događaje omogućavajući ljudima da se upoznaju. Direktni razgovori sa klijentima povećavaju njihovu vjerovatnoću povjerenja i zadržavanja lojalnosti.
Influencer marketing: Rad s influencerima omogućuje tvrtkama da dosegnu više ljudi na stvarniji način. Influenceri plasiraju robu ili usluge koristeći kredibilitet i povjerenje koje su razvili sa svojim sljedbenicima. Ovaj pristup može značajno povećati količinu interakcija jer sljedbenici onih koje traže imaju veću vjerovatnoću da vjeruju preporukama.
Ciljano oglašavanje: Ciljanje napora na platformama društvenih medija omogućava da se čovjek prilično precizno fokusira. Promjena oglašavanja prema demografiji korisnika, interesima i ponašanju pomaže tvrtkama da osiguraju da ih vide pravi ljudi. Ovaj fokusirani pristup povećava vjerovatnoću da će pojedinci komunicirati i kupovati od vas.
Analitika i povratne informacije publike: SMM se u velikoj mjeri oslanja na analitičke alate za mjerenje angažmana metrika društvenih medija kao što su lajkovi, dijeljenja, komentari i stope konverzije. Ovi uvidi pomažu marketinškim stručnjacima da shvate koji sadržaj odjekuje kod njihove ciljne publike i u skladu s tim poboljšaju svoje strategije. Alati za društveno slušanje također omogućavaju brendovima da prate razgovore o svojim proizvodima ili industriji, pružajući vrijedne povratne informacije publike za poboljšanje.
Izgradnja svijesti o brendu: Dosljednom komunikacijom i angažmanom na društvenim medijima, brendovi mogu pomoći drugima da saznaju za njih i privuku više mogućih potrošača.

Source: Depositphotos
Statistika i studije slučaja
- Angažman korisnika: Zapanjujućih 73% trgovaca vjeruje da je marketing društvenih medija bio efikasan za njihovo poslovanje, naglašavajući njegovu važnost u modernim marketinškim strategijama.
- Generisanje saobraćaja: Društveni mediji su odgovorni za 11% ukupnog prometa na mobilnim web stranicama, demonstrirajući svoju ulogu u privlačenju korisnika na poslovne web stranice i povećanju stope konverzije.
Primjeri uspješnih kampanja na društvenim mrežama
- Colin Kaepernick bio je zaštitno lice Nikeove kampanje “Dream Crazy”, koja je ohrabrivala ljude da slijede svoje težnje u suočavanju s teškoćama. Značajna uključenost društvenih medija iz kampanje dovela je do veće lojalnosti brenda i veće prodaje.
- Coca-Colina kampanja “Share a Coca-Cola” potaknula je kupce da objavljuju slike svojih prilagođenih pića na društvenim mrežama dodavanjem dobro poznatih imena na bocama. Povećana prodaja i korisnički generirani sadržaj (UGC) na nekoliko platformi bili su glavni ishodi kampanje.
- Doveova kampanja “Prava ljepota”: Prikazivanjem stvarnih žena u svojim reklamama, Dove je iskoristio društvene medije kako bi razbio zablude o ljepoti. Publika je dobro reagirala na ovu marketinšku strategiju društvenih medija, što je povećalo lojalnost brendu i izazvalo intenzivno uključivanje.
Marketing društvenih medija predstavlja preduzećima odlične šanse da podignu prepoznatljivost brenda, poboljšaju interakciju sa klijentima i budu ekonomičniji od konvencionalnih tehnika oglašavanja. Efikasne SMM strategije mogu imati značajan uticaj na korisničke veze i rast poslovanja, kao što pokazuju podaci i studije slučaja koje pokazuju njihovu efikasnost.
<span data-mce-type=”bookmark” style=”display: inline-block; širina: 0px; prelijevanje: skriveno; visina linije: 0;” ></raspon>
Razvijanje marketinške strategije društvenih medija
Da biste napravili marketinšku strategiju društvenih medija, morate napraviti detaljan plan koji vam pokazuje kako se povezati sa svojom ciljnom grupom i postići svoje poslovne ciljeve. Imamo za vas vodič korak po korak za izradu marketinškog plana društvenih medija, s fokusom na postavljanje jasnih ciljeva i odabir platformi i grupa za ciljanje.
Kreiranje marketinškog plana društvenih medija
Razjasnite svoje ciljeve i planove. Da biste vodili svoje napore na društvenim mrežama, morate postaviti jasne ciljeve i ciljeve. Okvir SMART ciljeva može vam pomoći da budete sigurni da su vaši ciljevi jasni i dostižni:
Određene: Znajte tačno šta želite da radite. Recite nešto poput “povećajte Instagram sljedbenike za 15% u tri mjeseca” umjesto “podignite svijest o brendu”.
Mjerljivo: Otkrijte kako ćete znati jeste li bili uspješni. To može uključivati stope angažmana, posjete društvenim mrežama web stranici ili broj potencijalnih kupaca koji se generiraju.
Ostvarivo: Napravite ciljeve koji su razumni i izvedivi s alatima koje imate. Na primjer, ako je vaša trenutna stopa angažmana samo 2%, možda nećete moći postići svoj cilj povećanja od 10% u samo mjesec dana.
Relevantno: Provjerite jesu li vaši ciljevi u skladu s općim ciljevima vašeg poslovanja. Ako je vaš poslovni cilj da ostvarite veću prodaju, na primjer, dobar cilj društvenih medija mogao bi biti da privučete više ljudi da posjete vašu web stranicu za e-trgovinu.
Vremenski ograničeno: Dajte sebi datume da postignete svoje ciljeve. Na primjer, “povećajte promet na web stranici s društvenih medija za 20% u sljedećem kvartalu” 123 pomaže vam da ostanete na pravom putu i preuzmete odgovornost.

Source: Depositphotos
Alati i tehnike
Marketinški alati društvenih medija važni su za tvrtke koje se žele povezati s kupcima, poboljšati svoj online profil i pratiti njihov uspjeh. Evo nekih od najčešće korištenih alata.
- HubSpot
Ima sve marketinške alate koji su vam potrebni, kao što su podaci, upravljanje društvenim medijima i upravljanje odnosima s kupcima (CRM). Korisnici mogu zakazati svoje postove, vidjeti koliko dobro rade njihovi napori na društvenim mrežama i paziti koliko ljudi se bavi njima. Kompanije koje već koriste HubSpotove CRM alate će naći ovu uslugu vrlo korisnom jer radi sa drugim HubSpot servisima.
- Hootsuite
Jedan od najboljih načina za rukovanje društvenim medijima je korištenje Hootsuite-a. Možete zakazati postove na više digitalnih kanala i pogledati uspjeh, između ostalog. Dolazi sa panelom koji je jednostavan za korištenje koji vam omogućava da upravljate razgovorima i pratite gdje se vaše poslovanje spominje. Svaki mjesec, Hootsuite košta 99 dolara i omogućuje vam rukovanje do 10 društvenih kanala.
- Buffer
Ljudi vole Buffer jer je jednostavan za korištenje i dobar u planiranju stvari i vidjeti koliko dobro rade. Neki ljudi mogu upravljati s nekoliko računa s jednog ekrana, a to im govori koliko je njihova javnost zainteresirana. Buffer košta samo 15 dolara mjesečno, tako da mala poduzeća to mogu lako priuštiti.
- Sprout Social
Analitika i alati društvenih medija u Sprout Social su vrlo dobri. Također ima alate za raspoređivanje. Pomaže korisnicima da pronađu trendove i najbolje vrijeme za objavljivanje sa svojom ViralPost tehnologijom. Mnoge aplikacije, kao što su Google Analytics i HubSpot, mogu se pridružiti Sprout Socialu. To ga čini korisnijim za trgovce.
- Ključaonica
Glavni posao Keyhole je da pogleda društvene medije i prati kada se o brendu govori na različitim stranicama. Za tvrtke koje žele koristiti podatke u stvarnom vremenu kako bi poboljšale svoje strategije društvenih medija, vrlo je korisno biti u mogućnosti promatrati influencere i gledati trendove. Ključanica se može koristiti u bilo kojoj vrsti poslovanja jer ima fleksibilan cjenovni model.
- Socijalni pilot
SocialPilot je odličan način za organiziranje, planiranje, kreiranje i dijeljenje sadržaja na mnogo različitih stranica. Sa alatima kao što su uređivanje kalendara i masovno raspoređivanje, lakše je pratiti postove. Košta najmanje 30 dolara mjesečno.
- Canva
Mnogi ljudi koriste Canvu za izradu slika za društvene medije koje izgledaju dobro. Svatko može brzo napraviti visokokvalitetne slike s njim jer je jednostavan za korištenje. Canva također ima teme napravljene za razne stranice društvenih medija.
Ovo su samo neki od alata koje trgovci mogu koristiti ovih dana. Postoje različiti dijelovi svakog alata koji pomažu u različitim dijelovima marketinga društvenih medija, kao što je izrada materijala i gledanje koliko dobro radi. To omogućava kompanijama da izaberu digitalne alate koji im pomažu da postignu svoje ciljeve i zadovolje svoje želje.

Source: Depositphotos
Efikasne tehnike marketinga društvenih medija
Da bi kreirali zanimljive postove i efikasno mjerili performanse, marketeri mogu koristiti različite tehnike i strategije. Evo nekoliko ključnih savjeta za izradu zanimljivih postova i korištenje analitike za mjerenje učinka.
Savjeti o tome kako napisati zanimljive postove
- Koristite različite tipove sadržaja: Da biste zadržali interes vaše osnovne publike, koristite različite vrste sadržaja, kao što su videozapisi, slike, ankete i infografike. Ovaj raspon pomaže u zadovoljavanju potreba različitih ljudi i može povećati broj interakcija.
- Ispričaj priču: Pišite postove koji dijele događaje ili pričaju priču. Vaša publika se može povezati s ovim na emocionalnom nivou, što ih čini vjerojatnijim da će komunicirati s vašim sadržajem.
- Koristite slike: U marketingu društvenih medija, visokokvalitetne slike su vrlo važne. Napravite slike koje se ističu i uklapaju u identitet vašeg brenda pomoću alata kao što je Canva. Video sadržaj posebno dobro funkcionira jer Instagram i TikTok vole kada ljudi gledaju videozapise.
- Direktno se povežite sa svojom osnovnom publikom: postavljajte pitanja, održavajte ankete ili dopustite ljudima da ostavljaju komentare na vaše postove kako bi ih natjerali da razgovaraju s vama. Direktna interakcija s drugima gradi zajednicu i inspirira ljude da učestvuju.
- Koristite korisnički generisani sadržaj: Zamolite ljude koji prate vaš brend da podijele svoj sadržaj koji je povezan s njim. To ne samo da više zainteresira ljude, već i gradi povjerenje jer potencijalni kupci mogu vidjeti kako se vaša roba ili usluge koriste u stvarnom životu.
- Održavajte takmičenja i darivanja: Održavanje takmičenja može uključiti mnogo više ljudi i pomoći vam da dosegnete više ljudi. Da biste natjerali ljude da učestvuju, ponudite nagrade za lajkove, dijeljenja ili komentare.
- Koristite hashtagove strateški: Koristite relevantne hashtagove u svojim postovima kako biste privukli više ljudi da ih vide. To pomaže ljudima da pronađu vaše informacije i može ih učiniti vjerojatnijim da će komunicirati s njima.
- Nastavite redovno pisati: Ako želite zadržati interes publike, morate redovito objavljivati. Napravite kalendar društvenih medija koji će vam pomoći da bolje planirate i rasporedite svoje objave.
Kako koristiti analitiku za mjerenje performansi
- Pratite metriku angažmana publike: Koristite alate za praćenje kako biste pratili koliko ljudi lajka, dijeli, komentira i klika na vaše postove. Ove informacije vam govore koje vrste članaka vaša publika najviše voli.
- Pogledajte demografiju vaše publike. Znajući ko je u interakciji sa vašim sadržajem može vam pomoći da napravite buduće postove koji su relevantniji za njihove lajkove i hobije. Platforme kao što je Facebook Insights daju vam korisne lične informacije o ljudima koji vas prate.
- Uradite A/B testiranje: Pokušajte objavljivati u različito vrijeme ili s različitim vrstama informacija da vidite što najbolje funkcionira. A/B testiranje vam omogućava da napravite promjene u svojim planovima na osnovu stvarnih činjenica o tome kako oni rade.
- Gledajte šta rade vaši konkurenti: Alati kao što je BuzzSumo mogu vam pomoći da pogledate kako vaši konkurenti rade na društvenim medijima, pokazujući vam trendove i pobjedničke strategije koje možete koristiti u vlastitim kampanjama.
- Promijenite svoje strategije na osnovu podataka: Gledajte svoje analitičke izvještaje na redovnoj osnovi da vidite koliko dobro funkcionira vaša strategija društvenih medija. Napravite promjene na osnovu ovog znanja koje će povećati angažman i doseg tokom vremena.
Tvrtke mogu uvelike poboljšati svoj marketing na društvenim mrežama koristeći ove savjete za pisanje zanimljivijih postova i koristeći analitiku za praćenje koliko dobro rade njihovi oglasi. To će dovesti do većeg uključivanja i više ljudi koji vide njihov brend.

Source: Depositphotos
Strategije za uspješne oglasne kampanje
Razvijanje efikasnih reklamnih kampanja zahtijeva strategiju i izvršenje u nekoliko važnih sfera: ciljanje, budžetiranje i procjena uspjeha. Ovdje je bliži pogled na svaku od ovih taktika.
Ciljanje
Opišite svoju publiku. Ključno je da znate svoju ciljnu publiku. Kreirajte temeljite persone kupaca kombinirajući demografske podatke (dob, spol, lokacija), psihografske uvide (interesi, vrijednosti) i podatke o ponašanju (povijest kupovine, internetska aktivnost).
Koristite napredne izbore ciljanja
Većina društvenih medija nudi napredne funkcije ciljanja. Facebook, na primjer, dopušta kompanijama da ciljaju potrošače prema njihovim interesima, ponašanju, čak i životnim događajima. Instagram je povezan sa Facebookovim sistemom oglašavanja, stoga može koristiti iste podatke.
Kampanje za ponovno ciljanje
Te kampanje će vam pomoći da dosegnete potrošače koji su u posljednje vrijeme bili u interakciji s vašim brendom, ali nisu konvertirali. Podsjećanje mogućih potrošača na njihov interes pomaže u velikom povećanju stope konverzije.
Testirajte nekoliko segmenata publike
Sprovedite A/B testiranje. To će vam omogućiti da identificirate koje grupe najbolje reagiraju na vaše oglase, čime se olakšava uspješnije ciljanje u sljedećim kampanjama.
Budžetiranje
Jasno navedite svoj budžet. Na temelju vašeg cjelokupnog marketinškog proračuna, saznajte koliko možete priuštiti za oglašavanje. Obično, savjet je da izdvojite između 5 i 10 posto vašeg ukupnog marketinškog budžeta za reklamne kampanje.
Dnevni vs. doživotni budžeti
Odaberite da li želite kreirati dnevne ili životne budžete za svoje projekte na osnovu dnevnih naspram životnih vrijednosti. Dok doživotni budžeti daju više slobode tokom kampanje, dnevni budžeti dopuštaju dnevnim troškovima da budu pod kontrolom.
Dodjeljivanje budžeta na osnovu učinka
Kada je vaša kampanja u toku, stalno je pratite Premjestite novac od neuspješnih oglasa do onih koji proizvode bolje rezultate. Ova dinamična strategija budžetiranja garantuje najbolje korištenje resursa.
Razmislite o sezonalnosti i vremenu
Promijenite svoj budžet u skladu sa sezonskim trendovima i varijacijama u potražnji na tržištu. Za najbolji učinak, neka doba godine mogu zahtijevati veću potrošnju.
Uključite sve troškove u svoj budžet
Pobrinite se da vaš budžet pokriva sve povezane troškove – kupovinu medija, troškove kreativne produkcije, agencijske naknade, potrošnju na istraživanje tržišta.

Source: Depositphotos
Izazovi u marketingu društvenih medija
Iako marketing društvenih medija daje mnoge šanse za preduzeća, on također donosi određene poteškoće koje bi mogle ometati uspjeh. Evo nekih uobičajenih zamki s kojima se tvrtke susreću u svojim marketinškim naporima na društvenim mrežama:
- Nedostatak jasne strategije
Mnogi biznisi zanemaruju da imaju temeljit plan društvenih medija prije pokretanja inicijativa. Napori mogu postati neorganizirani i beskorisni bez dobro definiranih ciljeva i publike. Dobro promišljena strategija treba navesti ciljeve, ciljna tržišta i važne pokazatelje učinka (KPI) za usmjeravanje aktivnosti i razumnu procjenu uspjeha.
- Ignoriranje studija publike
Jedna vrlo važna greška je nepoznavanje vaše publike. Mnogo puta, tvrtke ne istražuju svoje ciljno tržište, interese i ponašanje. Ova kontrola može pružiti irelevantan materijal koji se ne sviđa mogućim potrošačima, čime se smanjuje angažman i rasipanje resursa.
- Preopterećenje kvalitete u odnosu na kvantitet
Može se obiti o glavu da se koncentrirate na količinu postova ili sljedbenika umjesto na kvalitetu informacija. Prečesto objavljivanje može razrijediti poruku brenda i preplaviti sljedbenike, uzrokujući tako neangažiranost. Visokokvalitetan, smislen materijal koji komunicira sa čitaocima treba dati najveći prioritet iznad pukog povećanja učestalosti objavljivanja.
- Kontradiktorne poruke i brendiranje
Nedosljedno brendiranje različitih društvenih mreža moglo bi zbuniti gledaoce i ugroziti korporativni identitet. Organizacije koje žele zadržati dosljedan glas, stil i poruke u skladu sa svojom općom strategijom brenda moraju to učiniti. Jasan vodič za stil brenda pomoći će da se garantuje konzistentnost u svim medijima.
- Zloupotreba alata za automatizaciju
Iako tehnologije automatizacije mogu pojednostaviti rasporede objavljivanja, pretjerano oslanjanje na njih može interakcijama dati robotski i bezlični kvalitet. Da bi zadržali ljudski dodir u svojim porukama, kompanije bi trebale napraviti mješavinu između automatiziranih objava i stvarne interakcije.
- Pretjerana promocija
Neprekidno naglašavanje prodajnih poruka može odbiti gledatelje. Brendovi bi trebali nastojati dati vrijednost kroz obrazovni sadržaj, uvide u industriju i zanimljive interakcije koje podržavaju upravljanje zajednicom umjesto da se koncentriraju samo na marketing robe ili usluga.
Poznavanje ovih tipičnih grešaka u marketingu društvenih medija pomaže tvrtkama da stvore uspješnije planove koji povećavaju uključenost, potiču lojalnost brendu i konačno generiraju konverzije. Kako se teren društvenih medija mijenja, prevazilaženje ovih prepreka će zahtijevati stalnu prilagodbu i napor.

Source: Depositphotos
Upravljanje negativnim povratnim informacijama
Održavanje reputacije i lojalnosti klijenata brenda zavisi od kontrole negativnih recenzija na društvenim medijima. Na temelju najbolje prakse, ovo su razumni načini za rukovanje nepovoljnim komentarima i recenzijama.
Brzo odgovaranje na nepovoljne komentare je apsolutno vitalno prije svega. Ako je ikako moguće, pokušajte odgovoriti za jedan sat; 39% potrošača očekuje da brendovi odmah reagiraju. Odgađanje vašeg odgovora može pogoršati stvar dopuštajući negativnosti da se razmnožava i možda mnogo više naštetiti imidžu vašeg brenda.
S obzirom da komentar klijenta pokazuje zabrinutost, trebali biste obratiti pažnju na to. Priznavanje njihovih emocija pomoći će u ublažavanju sukoba u velikoj mjeri. To pokazuje vaše poštovanje njihovog gledišta i vašu volju da riješite njihove probleme. Čak i ako je izjava oštra ili neutemeljena, ključno je imati hladnu glavu i odnositi se prema drugima s poštovanjem.
Pretvaranje negativnih komentara u pozitivne prilike
Čak i ako su komentari loši, izražavanje zahvalnosti za njih ukazuje na to da poštujete mišljenje kupaca i da ste spremni rasti iz njih. Javno obraćanje njihovim brigama pomoći će vam da izgradite kredibilitet kod drugih klijenata koji vide razmjenu. Ako je prikladno, predložite rješenje ili pitajte kako možete pomoći u rješavanju problema.
Ovaj proaktivni pristup ne samo da rješava određeni problem , već i pokazuje drugim klijentima vašu posvećenost sreći klijenta. Ako se javno rješavanje problema pokaže nedostižnim, potaknite klijenta da mu se obrati lično ili putem direktne korespondencije.
Općenito govoreći, trebali biste izbjegavati brisanje komentara osim ako nisu izvan teme ili sadrže neprimjeren jezik. Njihovo uklanjanje moglo bi učiniti da izgledate kao da ignorišete pritužbe potrošača ili bježite od kritike. Suočavanje s njima osobno umjesto toga otkriva odgovornost i otvorenost.
Ove tehnike za rukovanje negativnim komentarima na društvenim mrežama pomažu tvrtkama da pokažu svoju posvećenost korisničkoj službi i transformiraju moguće krize u šanse za razvoj. Ova proaktivna strategija ne samo da smanjuje štetu, već također može pretvoriti nezadovoljne potrošače u šampione brenda.

Source: Depositphotos
Budući trendovi u marketingu društvenih medija
AI i automatizacija su transformisali marketing društvenih medija, povećavajući efikasnost, personalizaciju i efektivnost u načinu na koji preduzeća komuniciraju sa klijentima.
Jedna od najznačajnijih prednosti umjetne inteligencije za SMM je sposobnost personalizacije sadržaja i efikasnog ciljanja određene publike. Sistemi umjetne inteligencije pretražuju ogromne količine korisničkih podataka kako bi shvatili preferencije, aktivnosti i interakcije. Ovo pomaže preduzećima da:
- Kreirajte prilagođene proizvode privlačne određenim potrošačima
- Povećanje angažmana i stope konverzije
- Sistemi pokretani umjetnom inteligencijom mogu automatski kreirati prilagođene odgovore
- Osiguravanje pravovremenih i relevantnih susreta sa potrošačima
Osim personalizacije, umjetna inteligencija značajno pomaže u segmentaciji publike. Napredna analitika omogućava kompanijama da identificiraju nekoliko grupa kupaca i modificiraju svoje poruke. Ovaj stepen tačnosti osigurava da marketinške kampanje pronađu odgovarajuću publiku u pravom trenutku, čime se optimizira povrat investicije (ROI).
Štaviše, mnogi aspekti upravljanja društvenim medijima su mnogo pojednostavljeni automatizacijom vođenom umjetnom inteligencijom. Automatizirano generiranje sadržaja, učitavanje, čak i upravljanje oglasima može uštedjeti marketinškim stručnjacima značajno vrijeme da se usredotoče na strategiju i kreativni rezultat. AI može, na primjer, automatski prilagoditi ciljanje oglasa na osnovu podataka o performansama u stvarnom vremenu ili pogledati obrasce angažmana publike kako bi identificirao savršeno vrijeme objavljivanja.
Uloga influencer marketinga
Za kompanije koje pokušavaju uspostaviti reputaciju i doseg na digitalnom terenu, influencer marketing se razvio u prilično efikasnu taktiku. Rad s ljudima koji su razvili autoritet i povjerenje unutar određenih niša pomaže tvrtkama da pravilno komuniciraju sa svojim potrošačima.
Sa ovom strategijom, prepoznatljivost brenda bi trebala rasti i treba razviti povjerenje za moguće potrošače. Često s više interakcije od konvencionalnog oglašavanja, influenceri predstavljaju brendove svježim potrošačima. Učinkovite kampanje ovise o dobro definiranim ciljevima, kao što su veća prodaja ili veći angažman, i svijest o publici influencera.
Sponzorirani postovi na blogu, recenzije proizvoda, darivanja i preuzimanja influencera – svaki s različitom upotrebom – su među nekoliko oblika saradnje. Posebno korisni za njihovu povezanost i iskrenost su mikro-influenceri, s malim, ali vrlo aktivnim sljedbenicima.
Korištenje analitičkih i metričkih alata za usporedbu performansi s ključnim pokazateljima učinka (KPI) pomoći će brendovima da maksimiziraju efikasnost i pomoći u procjeni ROI-a i oblikovanju budućih planova. Sve u svemu, influencer marketing pomaže kompanijama da uspostave povjerenje i doseg putem partnerstava u stvarnom svijetu koja proizvode značajne rezultate na današnjoj konkurentnoj digitalnoj sceni.
Uključivanje društvenih medija u marketinške strategije ima uglavnom koristi u smislu povećanja svijesti o brendu. Pružanje relevantnog i fascinantnog sadržaja pomaže kompanijama da izgrade lojalnost i svijest među svojim ciljnim tržištima. Štaviše, društveni mediji omogućavaju korisnicima direktnu komunikaciju, što pomaže u komentarima u realnom vremenu i poboljšanoj korisničkoj usluzi – što, putem ovog direktnog učešća, stvara povjerenje i zadovoljstvo.
Analitički alati omogućavaju SMM-u da pruži perceptivno proučavanje preferencija i ponašanja potrošača. Ovo znanje omogućava kompanijama da preciznije fokusiraju svoje marketinške kampanje, čime se osigurava da kampanje privlače njihovo ciljno tržište.
U zaključku, dodavanje društvenih medija u općenitije marketinške planove pomoći će povećati uključenost, potaknuti lojalnost brendu i steći znanje o ponašanju kupaca. Kako se digitalni teren mijenja, korištenje društvenih medija će i dalje biti ključna odrednica uspjeha marketinga.

Source: Depositphotos
Često postavljana pitanja
Koliko košta marketing društvenih medija?
Marketing društvenih medija košta u prosjeku 100 – 5000 dolara mjesečno za menadžment i 1000 – 25.000 dolara godišnje za društveno oglašavanje. Cijena marketinga društvenih medija ovisi o nekoliko faktora, kao što su da li radite s agencijom, vaša industrija, da li ulažete u oglašavanje i još mnogo toga.
Mjere performansi za marketinške programe društvenih medija mogu se podijeliti u koje dvije kategorije?
Mjere performansi za marketinške programe društvenih medija mogu se podijeliti u dvije osnovne kategorije:
- Kvantitativne mjere
To su numeričke metrike koje se mogu direktno brojati i analizirati za procjenu učinka. Oni uključuju – metriku angažmana, doseg i pojavljivanja, stopu konverzije, CTR, rast sljedbenika
- Kvalitativne mjere
Ove mjere procjenjuju kvalitet interakcija i osjećaja povezanih sa aktivnostima društvenih medija. Oni uključuju – osjećaj kupaca, svijest o brendu, procjenu kvaliteta sadržaja
Kako pokrenuti marketinšku agenciju za društvene medije?
Pokretanje marketinške agencije za društvene medije uključuje nekoliko ključnih koraka. Prvo, definirajte svoju nišu identificiranjem određenog tržišnog segmenta za ciljanje. Zatim napravite sveobuhvatan poslovni plan koji ocrtava vašu misiju, ciljeve i finansijske projekcije. Odlučite se za usluge koje ćete ponuditi, kao što su razvoj strategije društvenih medija, kreiranje sadržaja ili analitika. Uspostavite konkurentne cijene za svoje usluge i razmotrite različite modele cijena kao što su satnice ili mjesečni zadržavanja. Izgradite svoju online prisutnost stvaranjem profesionalnih profila društvenih medija i web stranice za predstavljanje vaših usluga. Pokrenite svoju agenciju s najavom na društvenim mrežama i razmislite o ponudi uvodnih popusta kako biste privukli početne klijente. Konačno, implementirajte metriku performansi za mjerenje uspjeha i usavršavanje vaših strategija tokom vremena.
Zašto su društveni mediji važan dio ulaznog marketinga?
Povećava vidljivost brenda omogućavajući kompanijama da dosegnu ogromnu publiku, s obzirom na milijarde aktivnih korisnika na platformama kao što su Facebook, Instagram i Twitter. Drugo, društveni mediji olakšavaju direktan angažman s publikom, omogućavajući tvrtkama interakciju u realnom vremenu, odgovaranje na upite i njegovanje odnosa u zajednici. Društveni mediji služe kao efikasan kanal distribucije sadržaja. Omogućava kompanijama da dijele vrijedan sadržaj – kao što su postovi na blogu i video zapisi – čime se vraća promet na njihove web stranice i njeguje potencijalne kupce kroz prodajni lijevak.
Kako ući u marketing društvenih medija?
Da biste ušli u marketing društvenih medija, počnite s izgradnjom čvrstih temelja znanja i vještina putem online tečajeva i certifikata. Razmislite o upisu u Meta Social Media Marketing Professional certifikat na Courseri, koji pokriva bitne teme kao što su uspostavljanje online prisutnosti, kreiranje sadržaja i strategije oglašavanja na društvenim mrežama. Također, istražite besplatne kurseve koje nude platforme društvenih medija kao što su Meta Blueprint, TikTok Academy i Pinterest Academy kako biste naučili strategije i značajke specifične za platformu.