Šta je ekspanzija e-shopa?
Ekspanzija općenito znači povećanje, proširenje ili povećanje volumena ili intenziteta. U e-trgovini, to mogu biti dva procesa:
- Proširenje poslovanja na uključivanje novih proizvoda ili usluga na domaćem tržištu
- Širenje poslovanja u inostranstvo
Međutim, kada ljudi govore o “ekspanziji e-trgovine”, većina razmišlja o širenju poslovanja u inostranstvu, na što ćemo se fokusirati u ovom članku. Ekspanzija e-trgovine je proces prenošenja vašeg poslovanja izvan granica vaše matične zemlje. Njegova posebnost je da uključuje nekoliko koraka, kao što je provođenje istraživanja tržišta, kreiranje finansijskog plana ili proizvodnja odličnog sadržaja na stranom jeziku.
Ekspanzija e-trgovine ima za cilj da postane dio tržišta u odabranoj zemlji, tako da je morate dobro poznavati. Također morate znati same kupce i njihove kupovne navike. Tek tada ćete znati kako ih privući i pružiti im svoje proizvode.
Razumijevanje prekogranične e-trgovine i strategija širenja e-trgovine
Strategije širenja e-trgovine usko su povezane s rastućim trendom prekogranične e-trgovine. Prekogranična e-trgovina odnosi se na online prodaju gdje su trgovac i kupac u različitim zemljama. Kako sve više preduzeća prihvaća ovaj model, razumijevanje njegovih zamršenosti postaje ključno za uspješnu međunarodnu ekspanziju. Prekogranična e-trgovina je ključna komponenta strategija širenja e-trgovine.
To uključuje prodaju proizvoda ili usluga kupcima u drugim zemljama putem online platformi. Zbog napretka u tehnologiji, logistici i platnim sistemima, ova vrsta međunarodne trgovine je značajno porasla u posljednjih nekoliko godina. Ključni aspekti prekogranične e-trgovine koji informiraju efikasne strategije širenja e-trgovine uključuju:
- Upravljanje međunarodnom dostavom i carinama
- Rukovanje više valuta i načina plaćanja
- Snalaženje u različitim poreznim sistemima i propisima
- Pružanje korisničke podrške u različitim vremenskim zonama i jezicima
Dok planirate svoje strategije širenja e-trgovine, razmatranje ovih elemenata prekogranične e-trgovine bit će ključno za vaš uspjeh u međunarodnoj ekspanziji.
Koje su prednosti ekspanzije?
Proširenje ima mnoge prednosti, ali samo ako je dobro promišljeno, a koraci su pažljivo isplanirani. U suprotnom, naići ćete na komplikacije i probleme koji na kraju mogu dovesti do neuspjeha.
Glavne prednosti širenja vaše e-trgovine u inozemstvu
Potencijal za širenje tržišta
Širenjem vaše e-trgovine u inostranstvu, možete doći do novih kupaca koji inače ne bi imali pristup vašim proizvodima i uslugama. Kao rezultat toga, možete povećati prodaju i doprinijeti ukupnom rastu prihoda. Također je vrijedno zapamtiti da ulazak na nova tržišta proširuje vaš doseg. Vaš brend će biti poznat kupcima u vašoj zemlji i onima u inostranstvu.

Source: Pexels.com
Prihod i rast profita su usko povezani sa prethodnom prednošću. Kada se proširite na druga tržišta, imate mnogo više potencijalnih kupaca koje možete privući i uvjeriti da kupe vaš proizvod.
Učešće u prekograničnoj e-trgovini
Ekspanzija vam omogućava da iskoristite brzo rastuće prekogranično tržište e-trgovine, koje nudi značajne mogućnosti za povećanu prodaju i izloženost brenda.
Diverzifikacija rizika
Prisustvo u nekoliko zemalja može smanjiti rizike povezane sa određenim tržišnim uslovima, ekonomskim faktorima ili sezonskim fluktuacijama. Međutim, da biste to u potpunosti iskoristili, morate biti svjesni razlika između regija u kojima djelujete. Na primjer, ako prodajete kreme za sunčanje u maloj potražnji ovdje zimi, promovirajte ih u zemljama gdje je toplo tijekom cijele godine.
Dosegnite nove tržišne segmente
Proširenje vašeg dosega na nove segmente kupaca ili ciljne grupe sa potrebama i preferencijama drugačijim od onih kod kuće je efikasan način za rast vašeg poslovanja i diverzifikaciju baze kupaca.
Iskustvo na globalnom tržištu
Širenje u inozemstvo pomoći će vam da steknete međunarodno poslovno iskustvo i poboljšate svoje vještine poslovnog upravljanja. U isto vrijeme, moći ćete koristiti svoje novostečeno iskustvo na domaćem tržištu, na primjer, za borbu protiv konkurencije. Ovo su samo neke od mnogih prednosti globalne ekspanzije koje tvrtke mogu ostvariti kroz svoje međunarodne poduhvate.
Koji su rizici i nedostaci širenja e-trgovine?
Trebali biste biti svjesni brojnih rizika i nedostataka povezanih s ekspanzijom e-trgovine prije nego što poduzmete ovaj korak.
Težine
Proširenje je općenito zahtjevan proces koji ne traje nekoliko dana ili sedmica. Često su potrebni mjeseci, a za to vrijeme morate planirati, organizirati i nositi se s mnogim komplikacijama, i velikim i malim. Ako želite pojednostaviti svoju ekspanziju, potražite profesionalne tvrtke koje to mogu riješiti umjesto vas. Međutim, u ovom slučaju možete očekivati veće troškove.
Velika investicija
Širenje na nova tržišta zahtijeva velika ulaganja u marketing, logistiku i razne druge zadatke. Dakle, ako ne postignete očekivani promet ili povrat ulaganja, mogli biste se suočiti s financijskim problemima.
Promjene u političkoj situaciji
Politika vaše odabrane zemlje također ima veliki utjecaj na to kako ćete proći. Promjene u zakonodavstvu ili propisima mogu otežati ne samo širenje, već i poslovanje kasnije. Politička situacija je nešto što ne možete kontrolirati. Međutim, trebali biste ga pratiti, a ako postoje neke veće promjene, trebali biste odmah djelovati kako biste pronašli učinkovita rješenja.

Source: Pexels.com
Brojni rizici spadaju u ovu kategoriju, uključujući fluktuacije valuta, ekonomske krize i inflaciju. Ako ne želite biti značajno ugroženi od njih, trebali biste razviti zdrav financijski plan i dobro osmišljene procedure za upravljanje neočekivanim situacijama rizika.
Takmičenje
Vaše poslovanje u inozemstvu također može biti ugroženo lokalnom konkurencijom. Oni imaju prednost poznavanja tržišta i kupaca i kako ih ciljati. Prije nego što se proširite, istražite i saznajte koji će se brendovi i tvrtke izravno natjecati s vama. Saznajte više o njihovim snagama i slabostima i iskoristite to znanje u svoju korist.
Rizici logistike
Upravljanje logistikom je općenito veći izazov u inostranstvu. Komunikacija na daljinu i mnoštvo pravila koja su često u suprotnosti s našim vlastitim kompliciraju situaciju u cjelini.
Promjene u tehnologiji
Tehnologija brzo napreduje, utiče na mnoga poslovna područja, a da ne spominjemo da kompanije u inostranstvu mogu preferirati drugačije sisteme ili opremu od onih kod kuće. Ako ne želite zaostajati i komplicirati rad svojih poslovnih partnera, morate biti u toku s novim trendovima.
Zašto razmišljati o proširenju e-shopa?
Postoji nekoliko razloga zašto se e-trgovine odlučuju proširiti na strano tržište. Najčešći su:
- Prezasićeno tržište – čini li se da veliki broj drugih e-trgovina već nudi proizvode ili usluge koje prodajete? Idealno rješenje je širenje. Međutim, odaberite tržište na kojem ljudi ne znaju za proizvod, ili je on samo minimalno zastupljen.
- Nedostatak potencijalnih kupaca – može ili ne mora biti povezan sa prvom tačkom. Ponekad, jednostavno nema dovoljno kupaca na tržištu koji su zainteresirani za vaše proizvode. Zato je dobra ideja da istražite i saznate gdje je vaša ciljna publika.
- Pogledajte konkurenciju – jeste li primijetili da se vaši konkurenti šire na strana tržišta? Ako ne želite biti ostavljeni, proširite i svoj doseg. Hoćete li odabrati isto tržište ili drugo ovisi o vama, ali dobro razmislite.
- Povećajte svijest o brendu – kao što smo ranije spomenuli, ekspanzija će vam pomoći da povećate svijest o vašem brendu i ojačate ime i autoritet vašeg brenda. U nekim slučajevima, to čak može dodati kredibilitet.
Kako implementirati učinkovite strategije širenja e-trgovine?
Implementacija uspješnih strategija širenja e-trgovine za vaše poslovanje u inozemstvu uključuje nekoliko koraka. Svaki je važan i uvelike će utjecati na vašu stopu uspjeha. Više o ovim ključnim strategijama širenja e-trgovine možete pročitati u tekstu ispod.
Razvijte strategije širenja e-trgovine koje su svjesne vremena
Strategije širenja e-trgovine zahtijevaju puno vremena za razvoj i implementaciju. Ne stavljajte nepotreban pritisak na bilo šta ili žurite s bilo kakvim odlukama. Uvijek pažljivo razmislite o svojim strategijama i akcijama. Ovaj metodički pristup strategijama širenja e-trgovine pomoći će vam da izbjegnete greške koje bi vas mogle koštati novca.
Ako nemate vremena da u potpunosti razvijete i implementirate svoje strategije širenja e-trgovine sada, bolje je da ih odložite za kasnije. Isto vrijedi i ako odlučite prepustiti cijeli proces razvoja strategije širenja e-trgovine.

Source: Pexels.com
Odabir prave zemlje
Nakon što ste identificirali potencijalne zemlje za širenje, sljedeći ključni korak je provođenje sveobuhvatnog istraživanja tržišta. Ovaj proces je od vitalnog značaja za e-commerce biznise jer pruža uvid u:
Lokalno ponašanje i preferencije potrošača
- Veličina tržišta i potencijal rasta
- Konkurentski krajolik
- Strategije određivanja cijena
- Preferirane platforme za online kupovinu
- Popularni načini plaćanja
- Lokalni propisi koji utiču na e-trgovinu
Efikasno istraživanje tržišta za širenje e-trgovine uključuje i primarna istraživanja, kao što su ankete i intervjui sa potencijalnim kupcima, i sekundarna istraživanja koristeći postojeće izvore podataka. Alati kao što su Google Market Finder, Statista i lokalna udruženja za e-trgovinu mogu pružiti vrijedne podatke za informiranje vaše strategije širenja.
U koju ćete se zemlju proširiti zavisi od mnogih faktora, uključujući:
- Usluge i proizvodi koje nudite
- Ciljevi koje želite postići
- Ciljna publika koju želite dosegnuti
- Veličina tržišta u zemlji
Zanimljiva činjenica
: CEE regija nudi mnoge mogućnosti za mnoge e-trgovine. Porast će sa 6% na 15% samo između 2016. i 2021. godine i očekuje se da će činiti do petine maloprodajnog sektora do 2026. godine.
Istraživanje tržišta za ekspanziju e-trgovine
Provođenje temeljitog istraživanja tržišta je ključni korak u širenju e-trgovine. Pruža vrijedan uvid u vaše ciljno tržište, preferencije kupaca i konkurentski krajolik. Za e-commerce biznise koji žele da se šire na međunarodnom nivou, istraživanje tržišta postaje još kritičnije jer pomaže u kretanju kroz složenost novih tržišta.
Jeste li odabrali zemlju na koju se želite proširiti? Sljedeći korak je provođenje temeljitog istraživanja tržišta. Ovo se može podijeliti u tri grupe:
- Mušterije
Kupci su važan dio domaćeg i međunarodnog poslovanja. Da biste bili uspješni, morate ih dobro poznavati i razumjeti njihove potrebe i preferencije. Vaše istraživanje tržišta bi se, stoga, trebalo fokusirati na sljedeća područja:
- Kupovno ponašanje u zemlji
- Poznavanje tradicionalnih vrijednosti
- Preferirani načini plaćanja
- Poznavanje kulturnih razlika
- Približan dobni raspon ciljne grupe (može se malo razlikovati od domaćeg tržišta)
- Interesi potencijalnih kupaca.
Što više informacija imate o svojim kupcima, bolju prodajnu strategiju možete razviti za njih.
- Takmičenje
E-trgovine i brendovi koji nude iste ili slične proizvode i usluge također će utjecati na vaše poslovanje. Možete se natjecati s njima samo ako ih dobro analizirate i poznajete.
Prilikom analize konkurencije, trebali biste uzeti u obzir:
- Veličina konkurentskih e-trgovina
- Broj konkurentskih e-trgovina
- Cijene proizvoda i usluga
- Marketinške aktivnosti
- Snage i slabosti konkurenata
Savjet stručnjaka
Koristite konkurentske podatke koje ste prikupili za kreiranje SWOT analize. Ovo će identificirati sve vaše snage, slabosti, prilike i prijetnje. Znat ćete na što se možete osloniti (npr. visoka kvaliteta proizvoda) i, obrnuto, na što trebate paziti i kontinuirano se poboljšavati (npr. dugi rokovi isporuke u usporedbi s vašim konkurentima).
- Zakonodavstvo
Osim ciljne grupe, trebali biste se usredotočiti i na zakonske uvjete i specifične zahtjeve koji bi vam kasnije mogli otežati cijeli proces širenja.
Koje metode istraživanja tržišta trebate koristiti?
Istraživanje tržišta je važan dio širenja vašeg poslovanja u inozemstvu. Pomoći će vam da razumijete tržište, razlike u ponašanju kupaca i razne druge detalje koji će vam reći za što se pripremiti i očekivati. Nekoliko metoda se može koristiti za dobijanje svih potrebnih podataka:
- PESTEL analiza – fokusira se na političke, ekonomske, društvene, tehnološke, ekološke i pravne faktore kako bi se bolje razumjelo tržište, prijetnje s kojima se možete suočiti i dostupne mogućnosti.
- Segmentacija tržišta – dijeli tržište u različite grupe na osnovu određenih parametara, kao što su dob, ponašanje pri kupovini, geografija, itd. Ovo identificira koje su ciljne grupe relevantne, a koje nisu.
- Benchmarking – upoređuje vaše procese, performanse ili proizvode sa vašim konkurentima. To pomaže u prepoznavanju slabosti i prilika.
- Kulturna analiza – glavni fokus analize je kultura. Cilj je razumjeti lokalne vrijednosti, navike i preferencije potrošača kako biste ih mogli bolje razumjeti.

Source: Pexels.com
Analiza ključnih riječi na stranom jeziku i nova verzija e-trgovine
Za novo tržište i širenje e-trgovine, potrebna vam je nova verzija vaše online trgovine s jednostavnom i pamtljivom domenom i sadržajem na lokalnom jeziku. Prije nego što počnete pisati, napravite detaljnu analizu ključnih riječi kako biste utvrdili što ljudi traže o vašem proizvodu ili usluzi.
Ključne riječi koje se trenutno traže također će vam pomoći da razvijete svoj plan objavljivanja. Oni će vam reći šta ljudi žele znati više o tome i šta bi ih moglo privući na vašu stranicu.
Analiza ključnih riječi će vam također pomoći u ovome:
- Opći SEO – ključne riječi koje biste trebali koristiti prilikom kreiranja URL adresa, meta opisa, meta naslova ili opisa slika.
- Društveni mediji – Facebook, Instagram ili YouTube pretrage rade slično kao Google pretrage. Korištenjem pravih ključnih riječi, možete se rangirati mnogo više i privući pažnju potencijalnih kupaca.
- Korisničko iskustvo (UX) – analiza ključnih riječi je također korisna u kreiranju strukture e-trgovine, optimizaciji UX-a web stranice i tako dalje.
Relevantne ključne riječi za strane zemlje mogu se pronaći pomoću alata kao što su Ahrefs ili Semrush, koji također imaju desetine drugih korisnih funkcija.
Stručni savjet
Ime domene treba biti sažeto, kratko i podržavati vaš brend. Izbjegavajte komplicirana imena s brojevima ili različitim znakovima koji izgledaju nepouzdano.
Kvalitetan sadržaj
Kvalitetan i optimiziran sadržaj može učiniti da vaša web stranica dosegne vrh ljestvice pretraživanja. Zato nemojte to olako shvatiti. Možete prevesti postojeći tekst, kao što su opisi proizvoda, detalji o kompaniji i tako dalje, a zatim ga provjeriti od strane stručnjaka. Druga opcija je korištenje profesionalnog prevoditelja.
Ako kreirate novi sadržaj na osnovu ključnih riječi, također imate dvije opcije:
- Neka tekstovi budu napisani na engleskom jeziku i onda ih prevedite na strani jezik,
- Pronađite osobu koja će pisati tekstove, idealno izvornog govornika, koji će napisati tekst direktno na stranom jeziku.
Preporučljivo je pronaći izvornog govornika koji će prevesti tekstove. On ili ona će biti upoznati s lokalnim običajima, čineći rezultirajući tekst zvučati prirodno. Također ćete izbjeći razne greške, kao što su uključivanje cijena, simbola, adresa, itd.
Kvalitetna korisnička usluga na stranom jeziku
Kada kupuju online, kupci često imaju dodatna pitanja s kojima se obraćaju korisničkoj podršci. Stoga je važno da im pružite barem e-mail ili telefonsku podršku na njihovom maternjem jeziku. Zapamtite da je kvalitetna usluga ključ uspjeha. Ako pomažete klijentima da brzo i lako riješe svoje probleme, veća je vjerovatnoća da će vam se vratiti i možda će vas čak preporučiti svojim prijateljima.
Jeste li znali…?
Pružanje korisničke podrške na lokalnom jeziku i sa lokalnim telefonskim brojem značajno povećava kredibilitet prodavnice. Dakle, ako želite prednost nad stranim e-trgovinama koje ne nude ovu opciju, uključite je u svoje usluge.

Source: Depositphotos
Ispravno postavljanje PPC kampanja
Vjerojatno vam ne trebamo reći da su PPC kampanje učinkovite. Ova činjenica se odnosi na aa inozemno tržište, gdje možete privući mnogo novih kupaca uz pomoć PPC oglasa. Uspjeh PPC kampanja uglavnom ovisi o njihovim postavkama. Stoga, proučite lokalne specifikacije i koristite odgovarajuće ključne riječi. Nakon što je oglas pokrenut, pratite njegovu izvedbu i prilagodite je ako ne radi dobro.
Prava marketinška strategija
Pored PPC kampanja, morate razmotriti i druge marketinške metode koje će vam pomoći da povećate vidljivost zbog širenja vaše e-trgovine. To uključuje društvene medije, biltene i optimizaciju sadržaja. Influencer marketing, koji koristi poznate i utjecajne ljude za promociju proizvoda i usluga, nedavno je postao popularan.
Planirajte svoju marketinšku strategiju pažljivo. Razmislite kako i kome želite komunicirati svoje proizvode. Budite svjesni da kombinacija kanala može biti uspješna, ali nemojte pretjerivati. Razmislite koji su stvarno potrebni, a koji uopće ne bi dosegli vašu ciljanu publiku.
Na primjer, ako prodajete proizvode ljudima u 50-im i starijim godinama, trebali biste se usredotočiti na Facebook i Instagram. Možete preskočiti TikTok i Snapchat.
Implementacija omnichannel pristupa
Omnichannel strategija je sveobuhvatan pristup koji integrira više kanala za stvaranje besprijekornog i kohezivnog korisničkog iskustva. Ova strategija prepoznaje da potrošači komuniciraju s brendovima putem različitih platformi – i online i offline – i ima za cilj pružiti jedinstveno putovanje bez obzira na kanal koji se koristi.
Ključni aspekti omnichannel strategije uključuju:
- Konzistentno slanje poruka i brendiranje na svim dodirnim tačkama
- Integracija online i offline kanala
- Personalizovana korisnička iskustva
- Besprijekorni prijelazi između različitih platformi
Implementacijom efikasne omnichannel strategije, preduzeća mogu:
- Povećajte zadovoljstvo kupaca
- Povećajte angažman kupaca
- Potaknite prodaju i rast prihoda
- Poboljšajte lojalnost brendu
Kada širite svoju e-trgovinu, razmislite kako možete stvoriti konzistentno iskustvo brenda na svim kanalima kako biste maksimizirali prednosti višekanalnog pristupa.

Source: Pexels.com
Korištenje lokalnog upoređivanja
Hiljade kupaca koristi stranice za usporedbu kao popularne alate. Za nekoliko minuta mogu saznati koja e-trgovina nudi najbolju cijenu. Prednost usporednih stranica je u tome što pomažu e-trgovinama da se uspostave. Zato ih ne zaboravite kada se širite; Pokušajte dobiti svoje proizvode na njih.
Jeste li znali…?
Do 78% kupaca je koristilo uporedne stranice za barem jednu online kupovinu. Čak i više, oko 65% korisnika kaže da im je uspoređivanje kupovine uštedjelo vrijeme prilikom kupovine.
Krojenje portfelja
Međunarodni kupci se razlikuju od domaćih kupaca. Imaju različite potrebe, preferencije i zahtjeve. Stoga, ne morate im ponuditi sve proizvode. Slobodno odaberite samo one za koje mislite da će ih najviše zanimati. Prednost prilagođavanja vašeg portfolija je u tome što ne morate trošiti vrijeme na optimizaciju i prevođenje tekstova za proizvode koji se možda uopće ne prodaju u inozemstvu.
Dakle, kako odabrati prave proizvode? Pogledajte podatke koje ste prikupili tokom istraživanja. Reći će vam sve što trebate znati o svojim kupcima i njihovom ponašanju pri kupovini.
Započinjanje posla u inostranstvu
Sa započetom ekspanzijom vaše e-trgovine, marketingom, web stranicom i sadržajem sortiranim, možete preći na manje zabavne i kreativne zadatke, kao što je osnivanje kompanije. Niste obavezni osnovati lokalnu kompaniju kada se širite u inostranstvo. Ali hoćete li to učiniti u velikoj mjeri ovisi o zemlji u kojoj želite poslovati. Njemački kupci, na primjer, su oprezni prema stranim kompanijama. Radije kupuju od lokalnih kompanija. Zemlje u regiji srednje i istočne Europe, s druge strane, ne bi trebale biti problem.
Finansijski plan
Financijski plan je dokument koji vam daje grubu ideju o troškovima proširenja. Također će vam pomoći da smanjite rizik od nepredviđenih troškova koji bi mogli dovesti do raznih financijskih problema.
Prilikom izrade budžeta, dobra je ideja očekivati veće troškove za određene zadatke i ostaviti rezervu ako nešto postane skuplje.
Pravna priprema
Ako želite biti sigurni da radite sve u skladu sa zakonom u zemlji koju želite proširiti, trebali biste se posavjetovati sa stručnjacima. U idealnom slučaju, oni koji su upoznati sa zakonima zemlje u koju se planirate proširiti.
Otvaranje lokalnog bankovnog računa
Otvaranje bankovnog računa nije obavezno, ali se isplati. Inozemne uplate na neke račune EU podliježu naknadi. Naknada ovisi o odabranoj banci, ali općenito nije mala. Postavljanje bankovnog računa u zemlji u koju se želite proširiti može vam uštedjeti desetine ili stotine funti, koje možete koristiti za marketinške aktivnosti.
Lokalni načini plaćanja
Način plaćanja robe također utječe na uspjeh e-trgovine. Ako kupcima ne ponudite željene načine plaćanja, oni vam neće vjerovati i neće dovršiti kupovinu. Isto vrijedi i ako ne prodajete svoje proizvode u lokalnoj valuti. Dakle, prvo, saznajte koje načine plaćanja najčešće koriste strani kupci i pobrinite se da ih ponudite u svojoj e-trgovini. Onda proveri cene. Ako zemlja ima svoju valutu, koristite je umjesto eura.

Source: Unsplash.com
Lokalna adresa
Adresa je ključna, posebno kada kupac odluči vratiti proizvod. Ako saznaju da ga moraju poslati sve do druge zemlje, vjerojatno će napustiti e-trgovinu bez kupovine. Međutim, suprotno će se dogoditi ako imate lokalnu adresu, npr. za sabirno mjesto. Kupac će biti siguran da ako naruči nešto što mu ne odgovara, može ga vratiti lako, brzo i bez ikakvih visokih troškova.
Registracija PDV-a
Svaka zemlja u Evropskoj uniji ima fiksno godišnje ograničenje prometa, koje određuje potrebu za registracijom za PDV. Ograničenja se razlikuju od zemlje do zemlje i mogu se mijenjati tijekom vremena, stoga redovito provjeravajte. Međutim, ponekad se isplati registrirati se za PDV čak i ako ne dostignete ovu granicu. Na primjer, ako:
- Želiš da izgledaš pouzdanije
- Porezna stopa u inostranstvu je niža nego ovdje
- imate kupce koji podliježu PDV-u
Logistika
Današnji kupci ne žele čekati tjedan ili dva na svoje proizvode. Kada naruče nešto od vas, očekuju da će to biti u njihovim domovima u roku od najviše dva ili tri radna dana. Da biste zadovoljili njihove zahtjeve, ne smijete zaboraviti logistiku prilikom širenja. Provjeri brodarske tvrtke. Saznajte koju kvalitetu usluge nude, koliko brzo isporučuju i njihove cijene. Također, saznajte o obrnutoj logistici. To znači, na primjer, da li prijevoznik obrađuje povrate.
Efikasna logistika je posebno važna u prekograničnoj e-trgovini. Kada širite svoju e-trgovinu na međunarodnom nivou, morat ćete se kretati kroz složenost prekogranične dostave, uključujući carinjenje, međunarodno praćenje i potencijalno duže vrijeme isporuke. Razmislite o partnerstvu sa logističkim provajderima koji imaju iskustva u prekograničnoj e-trgovini kako biste osigurali nesmetano poslovanje i zadovoljstvo kupaca.
Izgradite odnos
Dobri poslovni odnosi su također bitni za uspješno poslovanje. Zato počnite umrežavati i potražite distributere, dobavljače i partnere koji su voljni raditi s vama. Možete outsourcirati svoje umrežavanje. Lokalni agenti obično poznaju tržište i imaju kontakte s tvrtkama s kojima možete poslovati.
Alati koji će vam pomoći da se proširite
Danas su na internetu dostupni mnogi alati koji će vam pomoći da se proširite. Odabrali smo neke od osnova za vas:
- Statistika iz Statista.com
Možete pronaći tačne i ažurne statistike kupaca, obrasce kupovine, veličinu tržišta i druge detalje na Statista.com. Izvještaji su jasni, a osnovne informacije su obično besplatne. Ako vam to nije dovoljno, stranica nudi i mjesečnu pretplatu.
Ostali vrijedni podaci mogu se naći na web stranicama ambasada zemlje, privrednih komora ili vladinih agencija.
- Google Market Finder
Google Market Finder je alat dizajniran posebno za širenje e-trgovine. Nakon što unesete svoju domenu i kategoriju proizvoda i usluga, pokazat će vam zemlje koje bi bile najbolje za vašu ekspanziju. Također će vam dati osnovne informacije o zemljama, kao što su
- Mjesečna pretraživanja unutar odabrane kategorije
- Neto raspoloživi dohodak domaćinstva
- Indeks lakoće poslovanja
- Google trendovi
Koristite Google Trends da vidite koliko je vaša odabrana riječ popularna u različitim zemljama. Možete čak vidjeti kako je tražen tokom vremena. Ovo može biti korisno ako prodajete nešto sezonsko i želite znati kada ljudi počnu pokazivati više interesa za to. Google Trends vam također pokazuje druge popularne srodne pojmove i teme koje možete koristiti prilikom kreiranja sadržaja, na primjer.
Završne misli o proširenju e-trgovine
Naime, uspješna ekspanzija e-trgovine zahtijeva pažljivo planiranje, temeljito istraživanje tržišta i stratešku implementaciju. Iako se proces može činiti zastrašujućim, potencijalne nagrade ulaska na nova tržišta – od povećanog prihoda do rasta brenda – čine ga vrijednim poduhvatom za mnoge tvrtke.
Najvažnije, slijedeći strategije navedene u ovom vodiču i ostajući prilagodljiv tržišnim promjenama, vaša e-trgovina može učinkovito upravljati izazovima međunarodne ekspanzije i izgraditi snažnu globalnu prisutnost. Zapamtite, ključ uspjeha ne leži samo u brzom širenju, već i u pametnom širenju s dobro istraženim pristupom usmjerenim na kupca.
Često postavljana pitanja
Koja su ključna razmatranja prilikom širenja e-trgovine?
Kada proširujete e-trgovinu, uzmite u obzir svoje ciljno tržište, skalabilnost vaše trenutne platforme, upravljanje zalihama, logistiku otpreme i kapacitet korisničke službe. Također ćete morati razmišljati o lokalizaciji ako ulazite na nova geografska tržišta, uključujući jezik, valutu i kulturne preferencije. Osim toga, osigurajte da vaši platni sustavi mogu podnijeti povećani volumen i potencijalno nove načine plaćanja popularne u vašim područjima širenja.
Kako mogu poboljšati korisničko iskustvo moje e-trgovine za rastuću bazu kupaca?
Da biste poboljšali korisničko iskustvo dok se širite, fokusirajte se na optimizaciju brzine vašeg sajta i mobilnog odziva. Implementirajte robusnu funkciju pretraživanja i intuitivnu navigaciju. Personalizirajte iskustvo kupovine na osnovu korisničkih podataka i ponašanja. Pojednostavite proces naplate i ponudite više opcija plaćanja. Redovno prikupljajte i djelujte na povratne informacije kupaca kako biste kontinuirano poboljšavali iskustvo.
Koje marketinške strategije su učinkovite za širenje e-trgovine?
Efikasne marketinške strategije za širenje e-trgovine uključuju ciljano oglašavanje na društvenim mrežama, partnerstva sa influencerima i marketing sadržaja za izgradnju svijesti o brendu. Implementirajte SEO najbolje prakse za poboljšanje organske vidljivosti. Koristite e-mail marketing za zadržavanje kupaca i za promociju novih proizvoda ili tržišta. Razmislite o ponovnom ciljanju kampanja kako biste ponovno angažirali potencijalne kupce. Programi lojalnosti također mogu biti efikasni u ohrabrivanju ponovljenih kupovina i usmenih preporuka.
Kako da efikasno upravljam zalihama kako moja e-trgovina raste?
Efikasno upravljanje zalihama tokom ekspanzije uključuje implementaciju robusnog sistema upravljanja zalihama koji se integrira sa vašom platformom za e-trgovinu. Koristite analitiku podataka za predviđanje potražnje i optimizaciju nivoa zaliha. Razmislite o dropshippingu ili logističkim uslugama treće strane (3PL) za efikasno ispunjavanje narudžbi, posebno pri ulasku na nova tržišta. Redovno pregledavajte svoj asortiman proizvoda, fokusirajući se na artikle s visokim performansama i postupno ukidanje onih s lošijim performansama.
Koji su izazovi širenja međunarodne e-trgovine i kako ih mogu prevladati?
Međunarodna ekspanzija e-trgovine donosi izazove kao što su snalaženje u različitim propisima, upravljanje prekograničnom dostavom i povratima, te prilagođavanje lokalnom ponašanju potrošača. Prevladajte ih temeljitim istraživanjem svakog novog tržišta, partnerstvom s lokalnim stručnjacima ili uslugama i korištenjem lokaliziranih marketinških strategija. Implementirajte podršku za više valuta i ponudite lokalne načine plaćanja. Budite spremni prilagoditi svoj asortiman proizvoda i strategiju cijena kako bi odgovarali lokalnim preferencijama i ekonomskim uvjetima. Osigurati usklađenost s lokalnim zakonima o zaštiti podataka i poreznim propisima.
Zašto je međunarodna ekspanzija važna?
Međunarodna ekspanzija je važna jer otvara nove mogućnosti za rast i prihode iskorištavanjem novih tržišta. Omogućava preduzećima da diverzificiraju rizik, steknu konkurentske prednosti i pristupe novim resursima i talentima. Globalno širenje može dovesti do ekonomije obima, poboljšati prepoznatljivost brenda i potaknuti inovacije kroz izlaganje različitim kulturama i poslovnim praksama. Također pruža mogućnosti za porezne olakšice u nekim zemljama i može produžiti životni ciklus proizvoda koji mogu biti zreli na domaćem tržištu. Sve u svemu, međunarodna ekspanzija može učiniti kompaniju robusnijom, prilagodljivijom i konkurentnijom u sve globaliziranijem poslovnom okruženju.