
Ekonomski trendovi: Stope štednje se razlikuju preko Atlantika
Koeficijent štednje domaćinstava u Evropi dostigao je trogodišnji maksimum od 15,7% u kvartalu koji je završio u junu, što je znatno iznad predpandemijske norme od 12,3%. Nedavni podaci Eurostata da je ovaj trend u oštroj suprotnosti sa Sjedinjenim Državama, gdje je stopa lične štednje u drugom kvartalu bila 5,2%, manje ispod prosjeka između 2010. i 2019. godine od 6,1%.
“Niža stopa štednje u SAD-u pomogla je u pokretanju potrošačke potrošnje, koja je bila ključni pokretač američkog rasta i ključni razlog zašto je američka ekonomija rasla brže od europske ekonomije”, rekao je glavni ekonomist Moody's Analyticsa.
Ipak, američka maloprodajna industrija ima problema dok sezona blagdanske kupovine počinje. Američka potrošačka potrošnja usporila je u kolovozu, porastavši za samo 0,2% u odnosu na 0,5% u srpnju. Podaci iz Biroa za ekonomsku analizu ukazuju na rani povratak u školu i troškove vezane za putovanja, kao i kontinuirane pritiske rasta zaposlenosti koji možda imaju ulogu u ovoj nižoj potrošnji.
Povjerenje potrošača u SAD-u raste usred tekućih izazova
Bez obzira na ove poteškoće, povjerenje potrošača u američku ekonomiju obećava. Sa 67,9 u prethodnom mjesecu, indeks potrošačkog raspoloženja Univerziteta Michigan popeo se na 70,1.
“Iako raspoloženje ostaje ispod svog povijesnog prosjeka dijelom zbog frustracije zbog visokih cijena, potrošači su potpuno svjesni da je inflacija nastavila usporavati”, primijetila je direktorica anketa Joanne Hsu.
Također je istakla da će rezultati sljedećih izbora odrediti težnje mnogih ljudi.
Iako pitanja o nivou potrošnje kako se približava važna sezona blagdanske kupovine još uvijek postoje, ovaj oprezni optimizam mogao bi pomoći trgovinama. Različiti trendovi kupovine u SAD-u i Evropi skreću pažnju na zamršenu interakciju geopolitičkih događaja i ekonomskih elemenata koji utiču na ponašanje potrošača s obje strane Atlantika.