
Na osnovu brojki, 4. januar 2025 . će biti dan sa najvećim brojem posetilaca u prodavnicama, isto kao i 2023. godine. To se uklapa u uobičajeno ponašanje španjolskog tržišta, gdje kraj božićne sezone tjera ljude da izvrše svoje posljednje kupovine. Crni petak je i dalje relevantan, međutim popularnost alternativnih jeftinih događaja uzrokovala je da subota 30. novembra izgubi na važnosti u odnosu na 2023. godinu.
Promjena prakse kupaca
Inspirisana dijelom online događajima sa sniženim cijenama kao što su Amazon Prime Deal Days, istraživanje otkriva da 21% španskih potrošača namjerava započeti svoju božićnu kupovinu u oktobru. Od 2023. ovaj broj pokazuje porast od tri posto. Sa 46% milenijalaca koji namjeravaju kupovati tokom ove sezone, oni će najvjerovatnije imati koristi od ovog događaja.
Generalni direktor Sensormatic Solutions u Iberiji Ezequiel Durán kaže da podaci o prometu pomažu trgovinama da maksimiziraju svoju strategiju, ne samo da povećaju prodaju, već i da razviju lojalnost potrošača i privuku svježe poslove.
Novembar i Crni petak: Maloprodajni vrhunci
Studeni ostaje sjajan mjesec za božićnu kupovinu unatoč promjenama. 65% ispitanika želi započeti kupovinu u ovom mjesecu, što ukazuje na posebno veliki interes za korištenje popusta i ponuda. Zapravo, 71% kupaca će obratiti pažnju na traženje popusta. Sa 53% potrošača koji preferiraju da vide ili dodirnu predmete prije kupovine, studija također naglašava da je za većinu potrošača posjeta fizičkim prodavnicama ključna za validaciju proizvoda.

Source: Depositphotos
Elementi koji utiču na izbor kupovine
Ekonomija i cijene (68%), kvaliteta proizvoda (57%) i promocije u trgovini (50%) zauzimaju prvo mjesto među faktorima koji najviše utječu na božićno ponašanje pri kupovini. U kompliciranom ekonomskom okruženju, ovaj posljednji broj pokazuje vrijednost privlačnih popusta i konkurentne politike cijena u privlačenju ljudi.
U odnosu na prošlu godinu, prosječna potrošnja španskog domaćinstva za poklone u 2024. godini iznosi 499,70 eura. Muškarci također žele potrošiti više od žena (510,70 € naspram 490,90 €). Sa 445,20 €, milenijalci će imati najniži budžet; 45,7% njih imatendenciju da se preseli na jeftinije proizvode.
Višekanalna kupovina na zahtjev
Odražavajući porast trenda prema višekanalnoj kupovini, koji se još uvijek širi iz godine u godinu, 66% španskih potrošača želi koristiti usluge online kupovine uz kućnu dostavu. Što se tiče kategorija proizvoda, zdravlje i ljepota (12%), igračke i knjige (13%) i odjeća (27%) bit će ključna područja potrošnje.
Božićna kupovina: održivi pristup
Sa 70% ispitanika spremnih platiti više za održive artikle, održivost također postaje sve važnija u izboru kupovine. Iako je njihov interes visok, 26% priznaje da je inflacija ograničila njihov kapacitet da to učine. Grupa koja je najmanje zabrinuta zbog ovog elementa su Baby Boomeri; 37,5% njih nerado troši više na ekološki prihvatljivu robu.
Sve u svemu, božićna sezona 2024. izgleda uzbudljivo i konkurentno, s jasnim naglaskom na maksimiziranje višekanalnog iskustva i lojalnosti potrošača putem analitike prometa i pametnih promocija. Fizičke trgovine će uvijek biti od vitalnog značaja, ali internetska mjesta će postajati sve relevantnija.