
Kineski giganti e-trgovine dominiraju digitalnim tržištem
Alibaba, PDD, JD.com i ByteDance su četiri glavne kompanije koje dominiraju kineskim tržištem, sa ukupnim godišnjim prihodom od preko 350 milijardi dolara i 80% najvećeg svjetskog tržišta e-trgovine.
Sa 978 milijardi dolara prihoda od Taobaoa i Tmall-a, Alibaba ostaje najveća, ali se njen tržišni udio dramatično promijenio. Alibaba, koja je u 2019. godini dijelila 70% GMV-a (bruto vrijednosti robe) velike četvorke sa JD.com, suočila se sa rastućom konkurencijom novijih kompanija koje stavljaju naglasak na niske cijene i društvenu trgovinu.

Source: ECDB
Douyin iz ByteDancea je dostigao 388 milijardi dolara u GMV-u. Pinduoduova strategija niske cijene sada zauzima gotovo četvrtinu GMV-a Velike četvorke. U međuvremenu, Shein se pojavio kao značajna globalna sila kroz svoju matičnu kompaniju, Roadget Business Pte Ltd.
Od 2019. godine, PDD Holdings se proširio za 300%, Shein se proširio za nevjerovatnih 1.200%, a ByteDance je postao peta najveća kompanija za e-trgovinu na svijetu sa svojih 6.000% aktivnosti e-trgovine.
Ulazak na evropsko tržište: mješoviti uspjeh za kineske platforme u svim regijama
Sa 40% tržišnog udjela, Alibabin Trendyol vodi na evropskom GMV tržištu, dok Turska ima 21% prednosti. U svojoj prvoj godini, Alibabina Miravia u Španiji generirala je milijardu dolara u GMV-u, a Francuska i Španija su na drugom i trećem mjestu, sa 15% i 14%, respektivno.

Source: ECDB
Kineske platforme su, međutim, postale vrlo popularne: u svojoj prvoj godini, Temu je zaradio 750 miliona dolara, rangirajući se na 13. mjestu po veličini tržišta, dok je AliExpress porastao za 54% na preko 1 milijardu dolara, osiguravajući sedmo mjesto.
Prodaja Sheina u Njemačkoj porasla je za 40% na 617 miliona dolara, iako je zauzela samo 18. mjesto među online trgovcima.
40% španskih kupaca je koristilo AliExpress, u poređenju sa samo 11% Nijemaca.
To sugerira da postoje široke varijacije u usvajanju potrošača.
Vjerovatno je da će ovi trendovi nastaviti mijenjati dinamiku evropske e-trgovine s obzirom na njen brzi rast i činjenicu da kineska praksa e-trgovine obično prethodi onima na zapadnim tržištima za nekoliko godina.