8 min. čitanja

Kako da kreirate uspešan online kurs u 5 jednostavnih koraka?

Online kurs je savršen način da podelite svoje iskustvo i povećate svoj budžet. Kako da kreirate uspešan kurs?

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Kako da kreirate uspešan online kurs u 5 jednostavnih koraka?
Izvor: Depositphotos

Pored odabira prave teme, važno je imati strategiju i plan. Ko je vaša ciljna publika? Da li postoji interesovanje za vaš izabrani predmet? Kako možeš prodati svoj kurs? Kako da ga poboljšate i podignete na sledeći nivo? Ukoliko želite da saznate više, pročitajte ovaj članak sada.

Ne oklevajte da kreirate sopstveni online kurs

Obično vam nije potreban sertifikat, licenca ili diploma da biste kreirali online kurs. Zavisi od tvog polja. Većinu online kurseva kreiraju ljudi koji su svoje znanje stekli kroz neformalno učenje i samoobrazovanje. Naravno, ako želite da dodate “pečat” stručnosti na svoj kurs, na primer sa sertifikatom ili drugim dokumentom, to može biti prednost za vas.

Pre nego što počnete da radite na svom online kursu, odgovorite na sledeća pitanja:

  • Da li imam znanje koje može biti korisno za druge?
  • Mogu li ponuditi ljudima nešto što bi mogli probati?
  • Ima li jos zainteresovanih za ovu temu?
  • Da li ja imam veštine koje većina ljudi nema?

Ako ste odgovorili sa “da” na bilo koje od ovih pitanja, počnite sa kreiranjem svog online kursa. Verovatno imate šta da ponudite svetu.

Tema koja ne samo da vas zanima, već i vašu publiku

Odaberite temu kursa koju poznajete ili uživate. Da li ste nastavnik engleskog jezika ili programer? Kreirajte online kurs engleskog ili programskog jezika.

Istovremeno, zapamtite da ovu temu učinite interesantnom za vašu publiku. Morate da osetite da će vaša izabrana tema odjeknuti sa njima. Ovo je jedini način da ga učinite dovoljno interesantnim da ljude zainteresujete. Ako odaberete temu koja ne “privlači” vašu pažnju, ona će se prikazati u ukupnom rezultatu. Verovatno će vam brzo dosaditi.

Podeli svoje znanje na temu koja ti odgovara

Razmislite o svom iskustvu, vještinama i talentima. Voliš li kuhati? Počnite sa online kursom kuvanja. Ne morate biti ekspert u predmetu koji odaberete za svoj online kurs. Bitno je da uspete u tome. Na kraju krajeva, najuspešniji predmeti su obično oni koji se smatraju hobijem.

Zapamtite, ako vam se sviđa tema, dobri ste u njoj, imate iskustva u njoj, a ona takođe ispunjava potrebu za nekim drugim, u najboljoj ste poziciji da unovčite svoju stručnost;

Pričajte o tome šta je trend

Online kurs ne mora da bude o vašem hobiju. Možete odabrati temu koja odjekuje u društvu. Opet, morate biti upoznati na terenu i, što je najvažnije, pratiti trendove. Saznajte šta ljude zanima, šta traže, a šta propuštaju. Podeli svoje utiske sa njima.

Ovaj fokus se ne može postići bez opsežnog istraživanja resursa vezanih za temu. Potrebno je da kopate duboko, razumete ga i da budete u stanju da ga saopštite, dok imate sopstveno mišljenje ili iskustvo.

Želiš li uspjeti? Evo šta treba da znate

Šta god da odaberete, vaša lična iskustva i priče će biti prednost kursa. Vaša znanja i veštine na terenu su takođe važni. Predstavljanje sebe kao eksperta će dodati kredibilitet kursu.

Da bi vaš kurs bio atraktivan, definitivno je vredno smisliti zanimljiv naslov. Naslov treba da bude što jasniji za koga je kurs i šta će naučiti. Što je naslov sažetiji, veća je verovatnoća da će se za kurs prijaviti ljudi koji su zainteresovani za temu.

2. da li nudite kurs?

Kada izaberete temu za online kurs, proverite da li postoji interesovanje za to. Ništa vas neće razočarati više od saznanja da ste proveli sate pripremajući kurs koji niko neće pohađati.

Pre nego što počnete, uradite istraživanje tržišta da biste videli da li postoji zahtev za vašu temu. Postavite sebi 3 osnovna pitanja i saznajte odgovore:

  • Je li vaša tema tražena? Da li su ljudi zainteresovani za to? Koristite različite alate da saznate koliko je vaša tema popularna i tražena, istražite društvene medije i saznajte šta ljudi najviše rade u vezi sa vašom temom.
  • Da li vaš online kurs može da popuni prazninu na tržištu? Istražite konkurenciju u svojoj oblasti. Šta ljudi mogu da nauče i šta im možete ponuditi?
  • Da li će ljudi biti voljni da plate vaš kurs? – Saznajte da li je rešenje problema koji nudite na kursu dovoljno atraktivno da ga ljudi plate. Takođe, probajte neki oblik predprodaje svog kursa da biste videli da li je uopšte vredno kreiranja kursa. Ne zaboravite da pogledate konkurenciju. Ako su ljudi voljni da ih plate, velike su šanse da će vam platiti.

Ne podcjenjuj konkurenciju

Pre nego što pokrenete svoj fantastični online kurs u online svetu, saznajte šta konkurencija radi. Saznajte šta nude kupcima, šta kupci vrednuju, a šta propuštaju, format i strukturu kursa ili ciljnu publiku koju ciljaju. Ne spuštajte glavu ako smatrate da je vaša industrija veoma konkurentna.

Pokušajte da pronađete oblast koju drugi u industriji ne pokrivaju. Ovo će biti “Škorpion” za potencijalne studente. Neka ova oblast bude u fokusu vašeg kursa. Definitivno ćete moći da prodate obuku koja ljudima daje nešto ekstra, a ne kurs koji je isti kao i desetine ili stotine drugih.

Ko je Vaša ciljna publika?

Poznavanje ciljne publike je ključ uspeha. Morate znati ko je vaša grupa ljudi koja može kupiti vaš online kurs.

Ako znate za koga pripremate kurs, biće vam mnogo lakše da ga pripremite. Zašto?

  • Znaćete šta ih motiviše da kupe.
  • Znaćete koje probleme žele da reše.

Važno je da što više poznajete svoju publiku ili ciljnu grupu. Ovo znanje će olakšati razmišljanje ne samo o sadržaju, već i o formatu kursa, kako ga promovisati, ciljnoj publici, jeziku komunikacije itd.

Šta treba da znate o svojoj ciljnoj publici?

  • Koje komunikacijske kanale koriste (društvene mreže, TV, radio, print)?
  • Čime se bave?
  • Šta ih zanima?
  • Koje su njihove godine?
  • Koliki su im prosječni prihodi?
  • Zašto su izabrali tvoj kurs?
  • Koliko bi bili spremni da plate za takav kurs?

4. kako možete prodati svoj online kurs?

Ako vaš online kurs neće biti besplatan, ali odlučite da ga prodate, morate odabrati prodajnu platformu koja odgovara vašim potrebama i jednostavna je i prijateljska za vaše kupce.

Prava prodajna platforma može mnogo olakšati prodaju vaših online kurseva. Kako bi trebalo da izgleda jednostavna i efikasna platforma za prodaju online kurseva?

  • Jednostavan je za upotrebu, ne samo za vas, već i za vaše klijente. Omogućava vam da kreirate procese koje treba da prodate.
  • Ne vadi novac iz džepa nepotrebno – plaćate razuman iznos da ga vodite. Ako ne prodaš kurs, ne plaćaš ništa. Ako prodaš, komisija je razumna.
  • Radi sa drugim poslovnim alatima – može se povezati sa vašom bankom, sistemom naplate, alatima za e-poštu itd.
  • Ima pouzdanu korisničku podršku – ako niste sigurni u nešto, platforma ima korisničku podršku za rešavanje vašeg problema u najkraćem mogućem roku i na jeziku koji razumete.

Recite nam nešto o svom projektu i saznajte šta se dešava

Zar ne bi bila šteta provesti sate pripremajući se i onda izgubiti na zaradi jer niste dovoljno promovirali svoj online tečaj? Ne zaboravite da pravilno promovišete svoj projekat. Zato se isplati razumjeti marketinški pejzaž. Marketing je ono što vaš proizvod stavlja pred vašu ciljnu publiku.

Kako da promovišete svoj kurs?

  • Obavestite ih o tome putem email marketinške kampanje.
  • promovišu na društvenim mrežama.
  • Napravite prostor za to na svom sajtu ili blogu.
  • Uključite prave influensere u svoju promociju.
  • Ponudite ga u zajednici koja okuplja vašu ciljnu publiku.

Najefikasnija promocija je ona koja odgovara vašoj ciljnoj publici. Razmislite o promotivnim kanalima koji im se sviđaju, vrsti tretmana koji preferiraju (grafika, video, članci, priče itd.), jezik kojim govore, društvene mreže na kojima se nalaze itd. Ako imate budžet, možete platiti oglašavanje na Facebooku ili Google pretrazi, na primjer.

Povratne informacije – velika pomoć

Ako želite da znate kako se snalazite sa svojim online kursom, šta dobro radite i šta vaši studenti propuštaju, vredi dobiti povratne informacije. Na ovaj način ćete moći da koristite podatke da biste poboljšali svoj kurs i podigli ga na sledeći nivo.

Možete dobiti povratne informacije tokom kursa, ali i nakon kursa. Pored onlajn upitnika, možete koristiti i alate za prikupljanje podataka iz marketinških kampanja, na primer. To uključuje Google Analytics, Facebook Insights i još mnogo toga.

Zapamtite da uspešan online kurs ne zavisi samo od vašeg znanja i veština, već i od prave teme, znanja ciljne publike, neophodne promocije i uvida iz povratnih informacija.

Podijelite članak
Slični članci
Uloga personalizacije u marketingu sadržaja
9 min. čitanja

Uloga personalizacije u marketingu sadržaja

Personalizacija u marketingu sadržaja e-trgovine pojavila se kao moćna strategija za privlačenje pažnje, poticanje angažmana i poticanje lojalnosti. Ali izvan svojih praktičnih prednosti, personalizacija duboko ulazi u psihologiju potrošača, koristeći ljudsko ponašanje i kognitivne predrasude za stvaranje značajnih iskustava koja se pretvaraju.

Sarah Pokorna Sarah Pokorna
SEO Manager, WhitePress Publishing LTD
Pročitajte članak
Strategije lokalizacije sadržaja za globalnu e-trgovinu
24 min. čitanja

Strategije lokalizacije sadržaja za globalnu e-trgovinu

Lokalizacija sadržaja čini kompanije 3x vjerovatnijim da povećaju globalnu prodaju, na osnovu studije Common Sense Advisoryja iz 2024. godine. Pokazat ćemo vam pet praktičnih metoda lokalizacije koje trenutno funkcioniraju u globalnoj e-trgovini. Ove metode se fokusiraju na kvalitet prijevoda, kulturnu adaptaciju i tržišno specifičan SEO – tri faktora koji direktno utiču na međunarodnu prodaju.

Alexandra Bukovčanová Alexandra Bukovčanová
Chief Marketing Officer, Translata
Pročitajte članak
Copywriting vs. Content Writing
3 min. čitanja

Copywriting vs. Content Writing

Svaka kompanija za e-trgovinu mora razumjeti razlike između copywritinga i pisanja sadržaja. Iako imaju različite namjene i primjenjuju različite strategije, obje su bitne u privlačenju i uključivanju klijenata. Ovaj članak objašnjava razlike između ovih stilova pisanja kako bi vam pomogao da donesete bolje marketinške odluke.

Pročitajte članak
Bridge Now

Najnovije vijesti upravo SADA

10+ nepročitano

10+