2 min. čitanja

E-trgovina u doba prevara Vodiči za prevare i falsifikovana roba se razmnožavaju na internetu

E-trgovina se sve više suočava sa prevarama sa povratom novca. Instrukcije se dele na platformama kao što su Reddit, TikTok i Telegram. Korisnici čak dele video zapise i savete o tome kako zloupotrebiti sistem povraćaja.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
E-trgovina u doba prevara Vodiči za prevare i falsifikovana roba se razmnožavaju na internetu
Izvor: Depositphotos

Amazon je podneo tužbu protiv osumnjičenih prevaranata, a gubici se procenjuju na stotine hiljada dolara. Druge tužbe razotkrivaju različite načine na koje prevaranti zloupotrebljavaju sisteme za povraćaj novca.

Jedna značajna priča je sa informativne mreže CNBC. U dokumentu se detaljno opisuje slučaj zaposlenog u Amazonu koji je zaradio 3.500 dolara za označavanje vraćenih porudžbina kupaca kao vraćenih u internom sistemu kompanije, iako paketi nikada zapravo nisu vraćeni kompaniji.

Prevarantske grupe funkcionišu kao organizovana preduzeća koja nude usluge povraćaja novca putem lažnih obaveštenja. Uobičajene tvrdnje su da paket nikada nije stigao ili da je kupac dobio praznu ambalažu.

Prevare sa povratom novca, u kojima kupac na prevaru prevari prodavca da vrati novac za kupovinu bez fizičkog vraćanja robe, postale su toliko rasprostranjene da grupe sada prodaju svoje usluge na Redditu, TikToku i Telegramu. Ukucavanje “metode povraćaja” ili “r3fund” na TikTok-u kako bi se zaobišli moderatori sadržaja donosi video snimke korisnika koji prikazuju gomile novca, trenera i iPhonea.

Source: Depositphotos

Krađa i prevara u porastu

Gubici Amazona iznose stotine hiljada dolara. Kompanija je već podnela tužbu protiv osumnjičenih za prevaru sa povratom novca.

Trgovci na malo izgubili su više od 101 milijardu dolara zbog prevare sa povratom novca prošle godine, pokazalo je istraživanje Nacionalne federacije za maloprodaju i Appriss Retail.

Laži, laži i laži u oglasima

Problem nije samo u vraćanju prevare, već i u širenju lažnih naredbi. Prema nedavnoj studiji OECD-a u saradnji sa Kancelarijom za intelektualnu svojinu Evropske unije (EUIPO), trgovina falsifikovanom robom može imati fatalne posledice, posebno za mala i srednja preduzeća.

Na Facebooku, TikToku, Discordu i Redditu, talas influensera na društvenim mrežama zarađuje novac promovišući ilegalne kopije uvezene iz Kine. Falsifikovane proizvode često prodaju deca, to nije tajna.

Povrat znači velike gubitke za e-trgovine. Oni su nesrećna kombinacija ekološkog i ekonomskog tereta. Neke zemlje planiraju da ograniče povratak.

Podijelite članak
Slični članci
Mađarski prodavači gube hiljade na ovim greškama na tržištu
5 min. čitanja

Mađarski prodavači gube hiljade na ovim greškama na tržištu

Širenje na međunarodna tržišta može izgledati neodoljivo za mađarske prodavce. Sa desetinama platformi, različitim propisima i kulturnim razlikama, mnoge kompanije se drže onoga što znaju. Attila Beneš iz Base.com dijeli praktične uvide o tome koja tržišta zapravo rade za mađarske prodavce – i uobičajene greške koje koštaju preduzeća hiljade u neuspjelim pokušajima širenja.

Attila Benes Attila Benes
Country Manager, Base.com
Francuska kaznila Shein s 40 milijuna eura kazne zbog lažnih cijena
3 min. čitanja

Francuska kaznila Shein s 40 milijuna eura kazne zbog lažnih cijena

Premaf rance24.com, Francuska je upravo ošamarila giganta brze mode Shein s rekordnom kaznom od 40 milijuna eura zbog obmanjivanja kupaca o popustima i ekološkim tvrdnjama. Istraga je otkrila da je kompanija manipulirala cijenama kako bi lažna prodaja izgledala kao pravi posao.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
H&M objavljuje prve slike AI modela
3 min. čitanja

H&M objavljuje prve slike AI modela

H&M je upravo objavio svoje prve fotografije modela generirane umjetnom inteligencijom na Instagramu. Ovo dolazi nekoliko mjeseci nakon najave planova za stvaranje digitalnih blizanaca stvarnih modela. Švedski trgovac ide naprijed unatoč stalnoj zabrinutosti zbog premještanja radnih mjesta u modi.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU