2 min. čitanja

E-trgovina u doba prevara Vodiči za prevare i falsifikovana roba se razmnožavaju na internetu

E-trgovina se sve više suočava sa prevarama sa povratom novca. Instrukcije se dele na platformama kao što su Reddit, TikTok i Telegram. Korisnici čak dele video zapise i savete o tome kako zloupotrebiti sistem povraćaja.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
E-trgovina u doba prevara Vodiči za prevare i falsifikovana roba se razmnožavaju na internetu
Izvor: Depositphotos

Amazon je podneo tužbu protiv osumnjičenih prevaranata, a gubici se procenjuju na stotine hiljada dolara. Druge tužbe razotkrivaju različite načine na koje prevaranti zloupotrebljavaju sisteme za povraćaj novca.

Jedna značajna priča je sa informativne mreže CNBC. U dokumentu se detaljno opisuje slučaj zaposlenog u Amazonu koji je zaradio 3.500 dolara za označavanje vraćenih porudžbina kupaca kao vraćenih u internom sistemu kompanije, iako paketi nikada zapravo nisu vraćeni kompaniji.

Prevarantske grupe funkcionišu kao organizovana preduzeća koja nude usluge povraćaja novca putem lažnih obaveštenja. Uobičajene tvrdnje su da paket nikada nije stigao ili da je kupac dobio praznu ambalažu.

Prevare sa povratom novca, u kojima kupac na prevaru prevari prodavca da vrati novac za kupovinu bez fizičkog vraćanja robe, postale su toliko rasprostranjene da grupe sada prodaju svoje usluge na Redditu, TikToku i Telegramu. Ukucavanje “metode povraćaja” ili “r3fund” na TikTok-u kako bi se zaobišli moderatori sadržaja donosi video snimke korisnika koji prikazuju gomile novca, trenera i iPhonea.

Source: Depositphotos

Krađa i prevara u porastu

Gubici Amazona iznose stotine hiljada dolara. Kompanija je već podnela tužbu protiv osumnjičenih za prevaru sa povratom novca.

Trgovci na malo izgubili su više od 101 milijardu dolara zbog prevare sa povratom novca prošle godine, pokazalo je istraživanje Nacionalne federacije za maloprodaju i Appriss Retail.

Laži, laži i laži u oglasima

Problem nije samo u vraćanju prevare, već i u širenju lažnih naredbi. Prema nedavnoj studiji OECD-a u saradnji sa Kancelarijom za intelektualnu svojinu Evropske unije (EUIPO), trgovina falsifikovanom robom može imati fatalne posledice, posebno za mala i srednja preduzeća.

Na Facebooku, TikToku, Discordu i Redditu, talas influensera na društvenim mrežama zarađuje novac promovišući ilegalne kopije uvezene iz Kine. Falsifikovane proizvode često prodaju deca, to nije tajna.

Povrat znači velike gubitke za e-trgovine. Oni su nesrećna kombinacija ekološkog i ekonomskog tereta. Neke zemlje planiraju da ograniče povratak.

Podijelite članak
Slični članci
Personalizacija kupaca e-trgovine: Kako potaknuti angažman kupaca
24 min. čitanja

Personalizacija kupaca e-trgovine: Kako potaknuti angažman kupaca

Zamislite da uđete u svoju omiljenu lokalnu trgovinu i vlasnik vas pozdravlja po imenu, već znajući što bi vam se moglo svidjeti. Oni se prisjećaju vaše posljednje kupovine i upućuju vas na novi predmet koji ga savršeno nadopunjuje. Ova vrsta osobnog dodira čini da se osjećate cijenjeno i tjera vas da se vraćate. U svijetu […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io
Pročitajte članak
Trendovi pretplate na e-trgovinu 2025
5 min. čitanja

Trendovi pretplate na e-trgovinu 2025

Na osnovu Subscription Trends Q1 Report 2025 od strane Subscrybe-a, ovaj članak istražuje pet trendova koji preoblikuju ekonomiju pretplate. Umjesto jednostavnog sumiranja nalaza, uvidi su pažljivo prilagođeni za e-commerce preduzeća uz očuvanje originalnih podataka i primjera iz stvarnog svijeta.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Pročitajte članak
Kako ponude povezane s karticama transformiraju lojalnost
12 min. čitanja

Kako ponude povezane s karticama transformiraju lojalnost

Dugi niz godina, iskorištavanje kupona u trgovini za zaradu rabata ili nagrade bilo je nezgrapno putovanje kupaca. Kuponi su možda postojali koliko i same trgovine, ali pojava mobilnih uređaja donijela je sa sobom mobilne kupone i mogućnost pokretanja ‘višekanalnih’ kampanja lojalnosti, u kojima je trgovac mogao pokrenuti kod za popust koji se može iskoristiti i […]

Rob Downes Rob Downes
Loyalty, Rewards and CLO Expert
Pročitajte članak
Bridge Now

Najnovije vijesti upravo SADA

10+ nepročitano

10+