2 min. čitanja

Da li X prelazi liniju? Podaci korisnika iz EU podstiču Grok AI bez pristanka

Platforma društvenih medija Elona Muska X optužena je za korištenje podataka korisnika iz EU za obuku svog AI chatbota, Grok, bez dobijanja izričitog pristanka.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Da li X prelazi liniju? Podaci korisnika iz EU podstiču Grok AI bez pristanka
Izvor: Depositphotos

To je dovelo do oluje privatnosti širom Evropske unije, sa žalbama na privatnost podnesenim vlastima za zaštitu podataka u devet zemalja EU. Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) izrazila je iznenađenje zbog neotkrivene upotrebe podataka, a stručnjaci za privatnost tvrde da je pristanak korisnika neophodan za ovu vrstu korištenja podataka.

Irski DPC je pokrenuo pravni postupak na irskom Visokom sudu, tražeći zabranu da se zaustavi X-ova upotreba podataka za AI obuku. Međutim, Evropski centar za digitalna prava, neprofitna organizacija sa sjedištem u Beču, tvrdi da su ove akcije nedovoljne, jer korisnici nemaju načina da prisiljavaju X da izbriše podatke koji su već uneseni za AI obuku.

Ova situacija nije jedinstvena za društvenu mrežu X, jer se Meta suočila sa sličnim nadzorom ranije ove godine i pauzirala svoje planove za obradu korisničkih podataka za AI obuku nakon što je Noyb podržao neke GDPR žalbe i regulatori su intervenirali.

Rastuća napetost između brzog napretka umjetne inteligencije i strogih zakona EU o zaštiti podataka je naglašena. Sa potencijalnim GDPR kaznama koje dosežu do 4% globalnog godišnjeg prometa, ishod ovih žalbi mogao bi postaviti značajan presedan za način na koji platforme društvenih medija rukuju korisničkim podacima za razvoj AI u budućnosti.

Za e-commerce biznise, slučaj X služi kao oštar podsjetnik na delikatnu ravnotežu između inovacija i privatnosti. Korištenje korisničkih podataka za AI obuku, iako je potencijalno korisno za poboljšanje usluga, mora se pristupiti s krajnjim oprezom i transparentnošću. Ako to ne učinite, ne samo da riskira velike kazne, već i narušava povjerenje kupaca – kritičnu prednost u konkurentnom e-commerce krajoliku.

Štaviše, kako se e-trgovina nastavlja globalizirati, razumijevanje i poštivanje različitih međunarodnih zakona o zaštiti podataka postaje sve složenije. Ishod žalbi protiv X mogao bi postaviti presedan koji utiče na to kako platforme za e-trgovinu prikupljaju, obrađuju i koriste podatke o kupcima za AI i mašinsko učenje.

 

Podijelite članak
Slični članci
Instagram postovi se sada prikazuju u Google rezultatima pretrage
3 min. čitanja

Instagram postovi se sada prikazuju u Google rezultatima pretrage

Počevši od danas, 10. jula 2025. godine, dogodilo se nešto značajno za e-commerce kompanije koje koriste Instagram. Vaši postovi o proizvodima, sadržaj iza kulisa i svjedočanstva kupaca sada se mogu pojaviti kada ljudi pretražuju na Google-u – čak i ako vas uopće ne prate ili ne koriste Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
WhatsApp ujedinjuje marketing na Facebooku i Instagramu
3 min. čitanja

WhatsApp ujedinjuje marketing na Facebooku i Instagramu

WhatsApp je najavio velika poslovna ažuriranja na svojoj konferenciji u Miamiju koja integriraju marketinški menadžment preko WhatsAppa, Facebooka i Instagrama. Kompanije sada mogu upravljati kampanjama za sve tri platforme putem jedne kontrolne table Ads Managera.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU