
Cross-channel marketing za e-trgovinu nije samo o korištenju više platformi za angažiranje kupaca. Radi se o stvaranju besprijekornog i dosljednog iskustva na svim dodirnim točkama. Za razliku od višekanalnog marketinga, gdje kanali često ne uspijevaju spriječiti praznine, strategije između kanala integriraju interakcije tako da kupci primaju personalizirane i relevantne poruke tokom svog putovanja bez obzira na platformu.
Dok višekanalni marketing uključuje korištenje više kanala bez integracije između njih, cross-channel marketing osigurava povezano iskustvo na svim kanalima koje kupac koristi.
Prilagođavanje strategija prema fazi rasta poslovanja
Efikasnost cross-channel marketinga za e-trgovinu je usko povezana sa fazom rasta kompanije. Za mala preduzeća, ključno je koristiti isplative kanale kao što su push notifikacije, poruke u aplikaciji i e-pošta.
“Čini se da preduzeća u svojoj početnoj fazi rasta daju prioritet isplativosti korištenjem jeftinih kanala kao što su Push notifikacije, In-app, Notification Inbox i Email. SMS i WhatsApp imaju veće troškove u odnosu na gore navedene kanale i postaju dio cross-channel marketinga kada kompanije rastu u smislu mjesečnih aktivnih korisnika kako bi opravdale ulaganje u njih”, navodi CleverTap.
Specifični detalji u regijama ili industrijama
Regionalne razlike igraju ključnu ulogu u performansama kanala za e-trgovinu na više kanala. Na primjer, dok e-mail ostaje dominantan u SAD-u i Evropi, SMS je posebno jak u regijama kao što su Kina i SAD. WhatsApp, zauzvrat, ima jaku bazu korisnika u Južnoj Americi i Aziji. Nudi neusporedive mogućnosti angažmana, posebno za e-trgovinu i fintech sektore.
Kada kompanije razumiju preferencije kupaca, one će bolje odjeknuti kod lokalne publike uz održavanje međusobno povezanog prisustva. Poznavanje ovih detalja je posebno važno prilikom širenja.

Source: CleverTap
Optimizacija strategije kanala
Profesionalci za e-trgovinu moraju optimizirati svoj miks kanala na osnovu specifičnosti industrije. Na primjer, industrija igara vidi visoke stope angažmana putem web push notifikacija, dok e-trgovina ima velike koristi od poruka u aplikaciji i push notifikacija. Nasuprot tome, finansijski sektor se u velikoj mjeri oslanja na sigurne kanale kao što je e-pošta.
Dobro izvedena višekanalna marketinška strategija za e-trgovinu povećava ne samo početne konverzije, već i dugoročni angažman i zadržavanje kupaca. Na primjer, integracija više kanala može povećati stopu završetka uključivanja do 26% u fintech industriji i značajno povećati angažman tokom prvog mjeseca u modelima pretplate.
U industriji igara, kombiniranje e-pošte, push obavijesti i poruka u aplikaciji može povećati nivo angažmana za 13%, demonstrirajući moć višekanalnog pristupa u podršci kontinuiranoj interakciji korisnika.
Cross-channel marketing voli podatke
Za kompanije za e-trgovinu, bitno je donositi odluke na osnovu podataka. Razumijevanjem regionalnih preferencija, specifičnosti industrije i drugih gore navedenih detalja, možete kreirati strategije koje podržavaju smislen angažman ciljne publike. Povećane konverzije i lojalnost kupaca mogu biti ugodan bonus. Očekivanja potrošača su zaista veća nego ikada prije, čineći efikasan cross-channel marketing za e-trgovinu važnijim nego ikad.