Provizija je naknada ili postotak koji se plaća nekome za završetak transakcije ili prodaje. Provizija je isplata pojedincu ili entitetu za olakšavanje ili završetak prodaje ili transakcije.
Uobičajena upotreba:
– Prodaja: Prodavači često zarađuju provizije na osnovu proizvoda koje prodaju.
– Nekretnine: Agenti obično primaju proviziju kada pomognu u kupovini ili prodaji imovine.
– Finansijske usluge: Brokeri mogu zaraditi provizije na ulaganja ili polise osiguranja koje prodaju.
Metode izračunavanja:
– Postotak: Određeni postotak prodajne cijene ili vrijednosti transakcije.
– Paušalna naknada: Fiksni iznos po transakciji, bez obzira na prodajnu cijenu.
– Višeslojni: Različite stope provizije na osnovu obima prodaje ili učinka.
Tajming:
Provizije se obično isplaćuju nakon što je transakcija završena, često na sedmičnoj, mjesečnoj ili kvartalnoj bazi.
Prednosti:
– Motivira prodajno osoblje da radi bolje.
– Usklađuje naknade zaposlenika sa prihodima kompanije.
– Može biti isplativo za preduzeća jer je plaća vezana za rezultate.
Razmatranja
– Može dovesti do agresivne prodajne taktike ako se ne upravlja pravilno.
– Može stvoriti nestabilnost prihoda za one koji se oslanjaju isključivo na provizije.
– Zahtijeva jasne politike i sisteme praćenja.
Pravni aspekti:
Strukture komisije moraju biti u skladu sa zakonima o radu i industrijskim propisima.
Provizije su uobičajeni način da se podstakne prodaja i nagrađivanje performansi u mnogim industrijama, iako se specifični uslovi i stope mogu uvelike razlikovati.