
Zadržavanje zaposlenika i njihov opći nivo zadovoljstva pokazali su se kao u osnovi ovisni o namjernom naporu. Zaposlenici bez namjernog napora su navodno manje vjerovatno da će i dalje biti zaposleni u svom poslu. Samo 30% onih bez namjernog zaposlenja navelo je da planiraju biti u svojoj kompaniji za 12 mjeseci, što je pad u odnosu na 36% u 2022. i 53% u 2021. godini.
Stručnjaci za ljudske resurse trebaju biti svjesni da različite demografske grupe i generacije različito razumiju ciljeve:
- Radnici generacije Z posebno zahtijevaju da njihovi poslovi imaju jasan cilj i da koriste društvu.
- Više relevantni u njihovom radu su lični ciljevi i značenje koje nude starije generacije.
- Za zadržavanje, latinoamerički zaposlenici, generacija Z, radnici na daljinu i drugi jako cijene smislen rad.
Fascinantno, kompanije i radnici gledaju na namjerni napor na nešto drugačije načine. Iako 84% kompanija misli da su njihovi zaposlenici zadovoljni namjernim poslom koji rade, samo 71% radnika osjeća da pronalaze veliki smisao u svom poslu.

Source: MetLife
HR odjeli bi trebali znati da cilj može biti osobni kao i organizacijski. Dok neki radnici žele usklađivanje sa općenitijim korporativnim ciljevima, drugi su vođeni podrškom svojim porodicama ili profesionalnim usavršavanjem.
Što se tiče ciljeva, nekoliko grupa percipira različitu relevantnost:
- Prilikom odlučivanja da li da zadrže svoje sadašnje zaposlenje ili započnu novo, skoro šest od deset zaposlenih (58%) kaže da je namjerni rad “must-have”.
- Posebno crni radnici (62%), boomeri (63%) i žene (61%) imali su znatno veći broj.
- Uporedno sa samo 43% svih zaposlenih, 50% radnika generacije Z osjeća jasnu svrhu i pozitivan utjecaj zajednice kao “must-have” beneficije kada razmišljaju o novom zaposlenju.
Samo 34% kompanija, međutim, reklo je da žele pružiti namjeran rad kao sredstvo za regrutovanje ili zadržavanje talenata u budućnosti, što implicira vjerovatnu razliku između ambicija zaposlenika i planova kompanije.
Sve u svemu, HR stručnjaci su prilično važni u inspiriranju namjernog rada. Kroz rješavanje ovog elementa, kompanije mogu povećati zadovoljstvo zaposlenih, lojalnost i opću dobrobit, čime se poboljšava rezultat upravljanja talentima. Naglasak na namjernom radu postaje još važniji jer će pomoći u privlačenju i zadržavanju talenata na današnjem konkurentnom tržištu rada.