3 min. čitanja

Uspon TikToka: Transformacija zabave, trgovine i kulture

Kako gledamo 2024. godinu, TikTok se pojavio kao elektrana digitalne transformacije, dostigavši impresivnu prekretnicu od 170 miliona američkih korisnika unutar svoje globalne zajednice od preko milijarde. Jedinstveni pristup platforme sadržaju revolucionirao je način na koji se tvrtke angažiraju sa svojom publikom, posebno putem TikTok Shopa, gdje su mjesečne LIVE sesije zabilježile trostruki porast u Sjedinjenim Državama.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Uspon TikToka: Transformacija zabave, trgovine i kulture
Izvor: Depositphotos (edited in Canva Pro)

Kulturni utjecaj i raznolikost sadržaja

Utjecaj platforme proteže se daleko izvan maloprodaje, stvarajući značajne valove u književnom svijetu, gdje je generirao više od 1,2 miliona postova vezanih za knjige u samo prvih deset mjeseci 2024. godine.

Kulturni utjecaj platforme bio je jednako izvanredan, postajući plodno tlo za viralne trendove koji prelaze geografske i generacijske granice. Čak je i životinjsko carstvo pronašlo svoje mjesto u središtu pozornosti TikToka, s ličnostima poput Moo Denga, tajlandskog karizmatičnog patuljastog nilskog konja, i Pesta, prevelikog kralja pingvina iz Australije, koji osvajaju srca širom svijeta.

U kulinarskoj sferi, TikTok je pokazao svoju moć da jednostavne recepte pretvori u globalne fenomene. Uzmimo salatu od krastavaca Logana Moffitta, koja je nastala u Kanadi i postala toliko popularna da je dovela do nestašice krastavaca u nekim regijama, ilustrirajući sposobnost platforme da utiče na ponašanje potrošača u stvarnom svijetu.

TikTok: Nova moć muzičke industrije

Muzička industrija je doživjela možda najdramatičniju transformaciju kroz TikTok. Sa više od milijardu muzičkih entuzijasta na platformi, globalni Top 10 pjesama generirao je više od 200 miliona video kreacija i akumulirao preko 8 milijardi Spotify streamova.

Latino muzika je napravila posebno impresivne korake, sa tri pjesme koje su dostigle Global Top 10, dok su u SAD-u, novi umjetnici poput Tommyja Richmana i Laya Bankza pronašli svoj put do mainstream uspjeha.

Na globalnoj muzičkoj sceni platforme meksička umjetnica Yeri Mua zadržala je svoju vodeću poziciju drugu godinu, dok su K-Pop grupe poput ENHYPEN-a nastavile dominirati svojim inovativnim kampanjama i viralnim plesnim rutinama.

tiktok global music artist

Source: TikTok

Uspon sportske zabave na TikToku

Sportski sadržaj je zabilježio izvanredan rast, sa #SportsOnTik postova koji su porasli za 350% u odnosu na prethodnu godinu. Olimpijske i Paraolimpijske igre 2024. privukle su značajnu pažnju na platformi, s hashtagovima vezanim za Olimpijske igre koji su generirali 1,9 miliona postova i gotovo 50 milijardi pregleda.

Sadržaj uživo Paraolimpijskih igara privukao je preko 1,5 miliona gledalaca, demonstrirajući sposobnost TikToka da pojača velike sportske događaje i poveže publiku sa pričama sportaša.

TikTok: Oblikovanje sutrašnje trgovine

Kako ulazimo u 2025. i dalje, TikTok ne stoji samo kao platforma društvenih medija, već i kao nezaustavljiva sila koja preoblikuje budućnost digitalne trgovine. Sa svojom neusporedivom sposobnošću da trendove pretvori u transakcije, a sadržaj u trgovinu, TikTok je postao bitno tržište na kojem brendovi ne samo da prodaju proizvode – oni stvaraju kulturne fenomene.

Platforma je nezamjenjiv alat za bilo koji biznis koji želi napredovati u modernoj digitalnoj ekonomiji zbog svoje besprijekorne mješavine zabave i kupovine, sofisticiranog algoritma i angažirane korisničke baze.

Podijelite članak
Slični članci
Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine
3 min. čitanja

Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine

Brojke su zapanjujuće. Nova studija na 24.000 kupaca širom svijeta otkriva da 70% očekuje da će većinu kupovine obaviti na društvenim mrežama do 2030. godine. To znači da bi sajtovi za e-trgovinu u stilu Amazona koji danas dominiraju mogli postati relikvije u roku od pet godina. Revolucija društvene kupovine ne dolazi – već je ovdje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU