
Rastući trend rane kupovine
Nedavna Gartnerova anketa otkriva da 32% američkih potrošača planira započeti svoju božićnu kupovinu između jula i oktobra, što ukazuje na pomak prema ranijim kupovinama. Za usporedbu, 29% kupaca planira početi kupovati u studenom.
Ova promjena ponašanja predstavlja priliku za e-commerce kompanije da angažuju kupce unaprijed. Veliki trgovci poput Amazona i Targeta već promoviraju jesenske prodajne događaje kao što su Prime Big Deal Days i Circle Week.
Utjecaj inflacije na novčanike
Anketa također baca svjetlo na to kako inflacija utiče na ponašanje pri kupovini. Samo 14% ispitanika planira povećati svoje izdatke za božićnu kupovinu u odnosu na prošlu godinu, dok 21% namjerava štedjeti, a 64% očekuje da će zadržati isti nivo potrošnje.
Prema 75% ispitanika, više cijene, a ne povećani raspoloživi dohodak, glavni su razlog većih božićnih izdataka.

Source: Gartner
Sezona online kupovine i hibridnih usluga u SAD-u
Srećom za e-trgovinu, online kupovina ostaje popularna među potrošačima – 20% potrošača planira povećati svoje online kupovine ove godine. Osim toga, 57% ispitanika namjerava koristiti hibridne usluge kupovine kao što su kupovina putem interneta, preuzimanje u trgovini (BOPIS), preuzimanje uz pločnik, dostava istog dana ili ubrzana dostava.
Iako neke opcije isporuke možda nisu toliko raširene u drugim regijama, one mogu poslužiti kao inspiracija. To je također podsjetnik za e-trgovine da je osiguravanje vidljivosti i dostupnosti ključno. Kupci cijene praktičnost i fleksibilnost – posebno za božićne kupce.
Povrat proizvoda
Sve veći broj potrošača, posebno mlađih, preferira produžene periode povrata. Gartnerovi podaci pokazuju da bi preko 70% kupaca mlađih od 40 godina cijenilo fleksibilnije rokove povrata koji se protežu izvan tradicionalnog perioda od 30-60 dana.
Kompanije za e-trgovinu koje nude produžene periode povrata tokom božićne sezone mogle bi vidjeti veće stope konverzije i zadovoljstvo kupaca.
Kassi Socha, analitičar u Gartneru, savjetuje trgovcima da počnu planirati božićnu sezonu već u prvom kvartalu i kontinuirano usavršavaju svoje marketinške strategije.
“Ova strategija omogućava marketinškim timovima da razmotre rane uvide potrošača i analize tržišta, osiguravajući da hipoteze koje su postavili na početku godine ispunjavaju očekivanja njihovih ciljanih potrošača”, navodi Socha.