
Ograničenja ciljanja oglasa za tinejdžere
Najznačajnija promjena je ažuriranje opcija ciljanja oglasa za korisnike mlađe od 18 godina. Oglašivači više neće moći da koriste personalizovano ciljanje za tinejdžere u SAD. Umesto toga, oni će moći da koriste samo široke kategorije kao što su lokacija, jezik i informacije o uređaju. Ovaj potez je osmišljen da zaštiti lične podatke mladih korisnika od zloupotrebe i minimizira rizik od uticaja na njih. Slični koraci uvedeni su na starom kontinentu zahvaljujući Evropskoj uniji prije godinu dana. Iako se čini da ova ograničenja smanjuju efikasne opcije ciljanja, i dalje je moguće doći do tinejdžera kroz šire trendove i popularne teme.
Poboljšane korisničke kontrole
TikTok je dodatno poboljšao opcije kontrole podataka za korisnike. Oni će moći da prilagode svoje preferencije oglašavanja – na primer, tako što će izabrati da li žele da vide više ili manje oglasa povezanih sa specifičnim interesima.
“Na TikTok-u smo predstavili funkciju *Clear My Activity* koja omogućava korisnicima da isključe sve podatke o aktivnostima van TikTok-a koje dele partneri za oglašavanje koje smo povezali sa njihovim nalogom. Ovi podaci mogu uključivati interakcije u aplikaciji ili web lokaciji oglašivača, kao što je dodavanje stavke u korpu za kupovinu. Nakon prekida veze, vaši personalizovani oglasi više neće biti zasnovani na ovim podacima,” navodi se u izveštaju.
Šta uzeti iz ovoga? Menadžeri društvenih medija treba da osiguraju da oglasi budu još relevantniji i prilagođeni interesima ciljne publike.
Jedna od značajnijih novih značajki je isključivanje oglašivača. Ovo će osigurati da korisnici mogu da prestanu da koriste buduće podatke određenih oglašivača za personalizovane oglase. TikTok je u potpunosti implementirao funkciju Clear My Activity koja omogućava korisnicima da uklone sve podatke o aktivnostima van TikTok-a povezane sa svojim nalogom.
Označavanje oglasa koji se generišu TikTok je uveo nova pravila za otkrivanje veštačke inteligencije u oglasima. Oglašivači sada moraju jasno označiti oglase generirane umjetnom inteligencijom AIGC oznakom. Korisnici će moći lakše da prepoznaju komercijalni sadržaj kreiran od strane veštačke inteligencije. Ovo je još jedan korak ka povećanju transparentnosti.
Međutim, platforma se tu ne zaustavlja sa veštačkom inteligencijom. TikTok planira da dozvoli brendovima da kreiraju sopstvene virtuelne influensere za promociju proizvoda u aplikaciji. Takođe, uslov je da avatari moraju biti jasno označeni.