
Švedski potrošači hrle u kineske online trgovce
Podaci iz godišnjeg izvještaja PostNord E-barometern 2024 pokazuju da je polovina švedskih potrošača kupila proizvode od stranih trgovaca tokom prošle godine, a kineske online prodavnice su zauzele prvo mjesto. Popularnost ovih platformi je porasla, sa 25% švedskih potrošača koji kupuju na kineskim stranicama za e-trgovinu.
Kineski učesnik na tržištu Temu prednjači u konkurenciji, jer se nalazi na osmoj poziciji na listi omiljenih web stranica švedskih potrošača za e-trgovinu. Platforma je pronašla poseban uspjeh kod žena u dobi od 50 do 64 godine, s izuzetnom trećinom ove demografske skupine koja mjesečno kupuje sa stranice.

Source: Postnord
Privlačnost kineske e-trgovine
Uspjeh Temu i Shein platformi proizlazi iz njihove osnovne, ali efikasne kombinacije vrlo jeftinih cijena i besplatne dostave sa interaktivnim iskustvom kupovine koje potrošači vole. Kombinacija pristupačnih cijena s interaktivnim mogućnostima kupovine postala je maloprodajni fenomen, prema potrošačima osjetljivim na cijene.
Odgovor i prilagodba industrije
Brzi rast diskontnih trgovaca iz Kine pokrenuo je svijest od etabliranih tržišnih operatera. Amazon je ušao na tržište sa svojom verzijom ovog uspješnog poslovnog modela kada je lansirao “Amazon Haul” u Sjedinjenim Državama tokom novembra 2024. godine.
Amazon Haul uključuje proizvode s cijenama ograničenim na 20 dolara svaki, dok pruža sigurnost usklađenosti koja rješava glavne kritike s kojima se suočavaju određeni kineski trgovci.
Kontroverza i kritika
Brzi rast kineskih operacija e-trgovine doveo je do višestrukih kontroverzi. Organizacija Svensk Handel pridružuje se šezdesetak drugih subjekata kako bi izrazila zabrinutost zbog novih učesnika na tržištu. Prema kritičarima, kineski trgovci krše zakone o odgovornosti proizvođača dok stvaraju nezdravo konkurentsko okruženje.
Zabrinutost se odnosi na šira pitanja u vezi sa regulatornom usklađenošću, kao i standardima održivosti i poštenim tržišnim praksama. Debata o tome kako regulirati kineske igrače u segmentu niskih cijena nastavlja se bez formalnih odluka, dok će se razgovori produžiti do 2025. godine.
Gledajući unaprijed
Kineske platforme postale su uspješne jer su kupcima pokazale novi način kupovine, drugačiji od tradicionalnih trgovina. Etablirani brendovi sada također počinju nuditi jeftinije proizvode kako bi ostali konkurentni.
Još nije jasno koja će se nova pravila primjenjivati na ove kineske online trgovine. Cijeli svijet kupuje online drugačije nego prije – više se ne radi samo o niskim cijenama, već o potpuno novom iskustvu kupovine koje kupci zaista cijene.
Švedski trgovci i međunarodne e-trgovine moraju pronaći način da se prilagode ovoj promjeni, a istovremeno nude nešto posebno što ih izdvaja od kineske konkurencije.