2 min. čitanja

Stopa rasta Gruzije od 15,8% nadmašila prognoze za evropsku e-trgovinu

Zanimljiv trend u razvoju evropske e-trgovine prema 2028. godini otkriva najnovija analiza EcommerceDB platforme. Pravi potencijal rasta kreće se na istok i jug kontinenta, čak i dok etablirane supersile poput Velike Britanije i Njemačke drže svoje stabilne pozicije.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Stopa rasta Gruzije od 15,8% nadmašila prognoze za evropsku e-trgovinu
Izvor: Depositphotos

Georgia: Neočekivani pionir u digitalnoj transformaciji

Najznačajniji nalaz analize je da se Gruzija pojavljuje kao najbrže rastuće tržište e-trgovine u Evropi, sa projiciranom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 15,8% između 2024. i 2028. godine. Sa trenutnim prihodima od 127 miliona dolara u 2024. godini, ovo relativno malo tržište je na putu da postigne 228 miliona dolara do 2028. godine. Očekuje se da će nacionalna online prodaja porasti sa trenutnih 7,9% na 12,4%.

Ovaj izvanredan rast je vođen sa tri glavna faktora:

  • mlada populacija (prosječna starost 38,1 godina)
  • Rastuća digitalna infrastruktura
  • razvoj ekonomskih temelja sa BDP-om od 30,5 milijardi dolara (2023)
Georgia is expected to growth

Source: ECDB

Malta i Bugarska: Sljedeće

Također postoji mnogo obećanja na drugim manjim europskim tržištima. Malta, sa 11,3% CAGR i Bugarska, sa 13,6% CAGR, nude dodatne privlačne izglede za investitore u e-trgovinu.

Oba tržišta karakteriziraju niski, ali brzo rastući udjeli online prodaje; Malta očekuje povećanje od 4,9%, dok Bugarska očekuje povećanje od 3,3%.

Iberijsko poluostrvo: Dva različita razvojna narativa

Intrigantan kontrast predstavlja poređenje između Portugala i Španije. Portugal se širi sporijom stopom od 8,6%, dok Španija pokazuje snažan CAGR od 10,1%.

Dok portugalsko tržište nudi stabilniju, ali sporiju putanju rasta, špansko tržište prvenstveno ima koristi od brze digitalizacije velikih gradova poput Madrida i Barcelone.

Izgledi za ulaganje

Ove brojke pokazuju poseban obrazac za investitore i vlasnike e-commerce biznisa: Istok i jug kontinenta nude najbolje šanse za eksponencijalni rast, iako su tradicionalna zapadnoevropska tržišta još uvijek stabilna.

Sljedeća generacija lidera e-trgovine može se uspostaviti u savršenom okruženju zahvaljujući rastućoj digitalnoj infrastrukturi, mladoj populaciji i neiskorištenim tržištima.

Prema ovim EcommerceDB projekcijama, evropska industrija e-trgovine će uskoro ući u novu fazu rasta, sa tržištima u nastajanju u istočnoj i južnoj Evropi koja služe kao primarni motori rasta.

Podijelite članak
Slični članci
Amazonov četverodnevni premijerni događaj udvostručuje prodaju na Crni petak u Velikoj Britaniji
3 min. čitanja

Amazonov četverodnevni premijerni događaj udvostručuje prodaju na Crni petak u Velikoj Britaniji

Amazon je upravo dokazao da ljetna kupovina može pobijediti zimske rasprodaje. Prvi četverodnevni Prime događaj maloprodajnog giganta (8.-11. jula) generirao je 2,08 milijardi funti u britanskoj online potrošnji – gotovo dvostruko više nego što je Crni petak donio 2024. godine. Brojke pokazuju da su potrošači još uvijek gladni velikih popusta.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU