
Uticaj društvenih mreža i influensera
Jedan od najupečatljivijih nalaza KPMG izveštaja je značajna uloga društvenih mreža i influensera u odlukama o kupovini generacije Z. Platforme kao što su TikTok i Instagram služe ne samo za društvenu interakciju; To su ključni poslovni kanali u kojima se rađaju trendovi i oblikuje ponašanje potrošača. Snažno prisustvo na ovim platformama je od suštinskog značaja za uspeh brenda.
“Na tržištu koje zahteva konkurentne cene, vrhunske kompanije za e-trgovinu žestoko se bore ne samo među sobom, već i sa fizičkim prodavnicama. Privlačenje novih kupaca na zasićeno tržište je teško, ali specifični interesi milenijalaca i generacije Z su izuzetna prilika. Trgovci na malo treba da prilagode svoj pristup ovim grupama, a oni koji se ističu u analizi podataka kupaca iz online i offline izvora imaće prednost,” rekao je Shin Jang Hun, partner i nacionalni lider za potrošače i maloprodaju u KPMG Korea.
Generacija Z u Aziji i Pacifiku u velikoj meri se oslanja na poznate ličnosti i influensere prilikom izbora mode, što je trend koji se ogleda i u Evropi. Lokalne kompanije za e-trgovinu trebalo bi da razmotre saradnju sa regionalnim influenserima koji odjekuju sa publikom Generacije Z. Ova saradnja može povećati vidljivost i kredibilitet brenda, povećati saobraćaj i prodaju kroz autentičnu podršku.

Source: KPMG
Povećanje kupovine uživo i
Još jedan trend koji je istaknut u ovom izveštaju jeste prodaja na društvenim mrežama. U Aziji i Pacifiku 63% potrošača generacije Z bavi se kupovinom društvenih medija, a 57% učestvuje u kupovini uživo, odnosno kupovini putem prenosa uživo. To sugeriše da preferiraju interaktivne i privlačne stimulanse kupovine. Trenutni procvat veštačke inteligencije dobro služi tome.
U izveštaju se navodi Nutrifood kao primer, koji je već koristio strimere uživo i influensere za marketing. Prošle godine su otkrili da su mlade majke često budne noću kako bi umirile svoje bebe i spremne su da kupe formulu za bebe koju kompanija proizvodi. Kompanija je shvatila da 12-časovno emitovanje uživo nije praktično, pa su tražili rešenje u veštačkoj inteligenciji.
“Današnje tehnologije nam omogućavaju da bolje služimo potrošačima i dopremo do širokog spektra kupaca. Proaktivni prelazak na tehnologije i digitalne platforme nudeći integrisanije iskustvo i povećavajući besprekornu kupovinu i vrednost za potrošače vratiće se poslu.” Tran Bao Minh, potpredsjednik Nutifooda.
Štaviše, uticaj TikTok-a je posebno izražen. Brendovi koji efikasno koriste TikTok za marketing mogu postići značajan domet i uticaj.
Da bi profitirale, kompanije bi trebalo da razviju snažnu strategiju društvenih medija i fokusiraju se na TikTok. Kreirajte zanimljiv i kreativan sadržaj koji predstavlja proizvode na privlačan način, koristite popularnu muziku i trendove za povećanje vidljivosti i sarađujte sa influenserima.
Prilagođavanje strategija lanca snabdevanja
U izveštaju se takođe navodi da brendovi preispituju svoje strategije lanca snabdevanja kako bi se bolje prilagodili preferencijama potrošača Generacije Z. Brza moda i brzo vreme isporuke su ključni, jer ova grupa kupaca vrednuje neposrednost i prilagođavanje trendovima.
U ovom slučaju, poželjno je razmotriti ulaganje u agilnija rešenja u lancu snabdevanja. Implementacija naprednih sistema upravljanja zalihama, optimizacija logistike za bržu isporuku i obezbeđivanje besprekornog višekanalnog iskustva mogu značajno povećati zadovoljstvo i lojalnost korisnika.