
Zašto su popusti tako popularni?
Popusti ne samo da nam omogućavaju da uštedimo novac, već nas i čine srećnim. Studija iz 2012. godine u SAD-u otkrila je da su ljudi koji su dobili vaučer za popust od 10 dolara doživjeli povećanje hormona sreće za 38%.
Zanimljive brojke o popustima:
- U istraživanju iz 2013. godine u kojem je učestvovalo 10.009 ljudi, 51% ispitanika reklo je da je na njih uticao popust prilikom kupovine putem interneta.
- Podaci kompanije BIA/Kelsey pokazuju da su popusti povećali ukupnu prodaju svojih kupaca za 17,7%.
- Statistika VoucherCloud-a pokazuje da je 57% kupaca motivisano da obavi svoju prvu kupovinu od poznatog e-prodavca kada im se ponudi vaučer za popust.
Izvor: HuffPost

Source: Firstversions.com
Kako se koriste popusti u e-trgovini?
U e-trgovini dijelimo kupone za popuste prema njihovoj upotrebi:
- Akvizicija – zahvaljujući njima dobijamo nove klijente
- Zadržavanje – sa tim motivišemo kupce koji su već kupili od nas da ponovo kupe
- Paraziti – slobodno se kreću internetom (pitanje ovdje je: da li bi se naručila bez ovakvog vaučera?)
Kao što verovatno možete videti iz prethodnih redova, popusti za kupovinu i zadržavanje su oni koje želimo. U većini slučajeva ne želimo parazitske popuste.
Šta su najčešći popusti?
- Kupi jedan, dobij jedan besplatan (proizvodi sa visokom maržom)
- Postotak
- Fiksni iznos
- Poklon sa narudžbom (lagani poklon koji ne utiče na dostavu i ne košta mnogo)
- Besplatna dostava
- Kvantitativni popusti

Source: Depositphotos
Strategije popusta:
- Dobijanje novih klijenata.
- Prodaja starih ili sezonskih proizvoda.
- Podstičite klijente da troše više od minimalnog iznosa.
- Vraćanje kupca u prodavnicu nakon napuštanja korpe.
- Praćenje i izveštavanje o marketinškim kampanjama
Personalizovani popusti za lojalnost: Ako znate želje svojih klijenata, možete ih dobiti sa personalizovanim popustom.
Novi popust za kupce: Promovišite kupon za popust spolja, ali samo novim kupcima.
Saveti za izgradnju popusta:
- Za nove kupce, popusti na sve proizvode su atraktivniji.
- Za skuplje proizvode bolje je ponuditi popust na vrijednost nego procentualni popust.
- Za jeftinije proizvode koristite zaokružene količine; za skuplje proizvode koristite “Bata cijene”.
Psihologija popusta je efikasna jer će učiniti da se vaši kupci osećaju dobro i motivisanije za kupovinu. Ali ako ćete koristiti ove strategije, uverite se da to radite strateški i da ne gubite vreme ili novac.