3 min. čitanja

Šta je gerilski marketing?

Gerilski marketing je inovativna strategija oglašavanja koja koristi iznenađenja i nekonvencionalne metode za promociju proizvoda ili usluga. Ovaj pristup je posebno efikasan u privlačenju pažnje potrošača na prepunom tržištu, često se oslanjajući na kreativnost i jeftine taktike, a ne na tradicionalne medijske kanale. Gerilski marketing je način da tvrtka pročuje bez trošenja puno novca na oglašavanje. U ovom članku ćete saznati više o gerilskom marketingu, uključujući što je to, najčešće vrste gerilskog marketinga i kako odlučiti je li to pravi pristup za vaš brend.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Šta je gerilski marketing?
Izvor: Depositphotos

Ključne karakteristike gerilskog marketinga

  • Element iznenađenja: Gerilski marketing nastoji iznenaditi potrošače kako bi proizveo nezaboravne događaje koji podržavaju društveno dijeljenje i oglašavanje od usta do usta.
  • Isplativost: Obično razumnije cijene od konvencionalnih tehnika oglašavanja, ovaj pristup je lako dostupan malim kompanijama koje pokušavaju maksimizirati svoj utjecaj na ograničene resurse.
  • Verenički: Gerilske marketinške kampanje mogu uspostaviti bliže emocionalne veze s potrošačima podstičući direktnu interakciju s publikom.

Gerilski marketing: Tipovi

  • Outdoor Guerrilla Marketing: To uključuje postavljanje neobičnih ili privlačnih instalacija u javnim prostorima kako bi se privukla pažnja. Primjeri uključuju prevelike objekte ili interaktivne prikaze.
  • Indoor Guerrilla Marketing: Kao i vanjske strategije, ali se izvode unutar zgrada, kao što su iznenađujući prikazi u maloprodajnim prostorima ili nenajavljeni plasmani proizvoda.
  • Marketing iz zasjede: Koristeći ovaj pristup, proizvod se promovira na postojećem događaju (kao što je koncert ili festival) bez službenog sponzorstva, pružajući tako jedinstveno iskustvo za posjetitelje.
  • Iskustveni marketing: Direktno uključivanje javnosti kroz iskustva koja podstiču učešće, kao što su besplatni uzorci ili interaktivne instalacije



Korištenje učinkovitih strategija

Uspješan iskustveni marketing koristi nekoliko moćnih pristupa. Preuzimanja javnog prostora pretvaraju svakodnevne lokacije, kao što su stanice podzemne željeznice, u impresivna brendirana okruženja. Oni mogu biti upotpunjeni strateškim flash mobovima koji stvaraju spontano uzbuđenje i generiraju organski buzz oko brenda.

Da bi poboljšali dijeljenje na društvenim mrežama, brendovi često stvaraju prilike za fotografije vrijedne Instagrama u posebno dizajniranim okruženjima. Ovaj pristup prirodno ohrabruje kupce da podijele svoja iskustva na mreži, pojačavajući prepoznatljivost brenda. Konačno, uključivanje elemenata gamifikacije kroz takmičenja i interaktivne izazove pokreće dublji angažman potrošača sa brendom, čineći iskustvo nezaboravnijim i ugodnijim.

Značajni primjeri

Zaključak

Gerilski marketing dokazuje da kreativnost može biti moćnija od velikih budžeta. Fokusirajući se na iznenađenje, angažman i nezaboravna iskustva, brendovi mogu stvoriti trajne utiske koje tradicionalno oglašavanje rijetko postiže. Bilo kroz instalacije na otvorenom, interaktivne događaje ili trenutke vrijedne društvenih medija, ovaj pristup nudi tvrtkama svih veličina priliku da se istaknu na današnjem prepunom tržištu.

Uspjeh kampanja kao što su Coca-Colin Happiness Machine i Volkswagen's Piano Stairs pokazuje da kada se dobro izvede, gerilski marketing može pretvoriti svakodnevne trenutke u moćne prilike brenda. Kako potrošači postaju sve više imuni na konvencionalno oglašavanje, ovaj inovativni pristup nastavlja biti vrijedan alat za kompanije koje žele da naprave trajni uticaj sa ograničenim resursima.

Podijelite članak
Slični članci
Kako su 3 trgovca postigla 20% stope konverzije sa Omnichannel porukama
7 min. čitanja

Kako su 3 trgovca postigla 20% stope konverzije sa Omnichannel porukama

Kada roditelji ignoriraju vaše e-mailove i SMS se izgubi u buci, što radite? Jedan prodavač igračaka okrenuo se Viberu i pretvorio zaposlene roditelje u angažirane kupce sa 20% stope konverzije kroz strateške omnichannel poruke. To je samo jedan primjer kako trgovci prepisuju pravilnik o angažmanu kupaca i rezultati će vas iznenaditi.

Bogdan Shkarupa Bogdan Shkarupa
CEO & Co-founder, NeuCurrent
Kako napisati marketinški plan
14 min. čitanja

Kako napisati marketinški plan

Sveobuhvatan marketinški plan je alfa i omega svake marketinške strategije. Bilo da lansirate novi proizvod ili definirate strategiju brenda, potreban vam je onaj koji će vas voditi do vaših poslovnih ciljeva. Iako se stvaranje marketinškog plana može činiti neodoljivim, to ne mora biti. S dobrim predloškom marketinškog plana, već ste korak ispred. Ovaj članak će […]

Zdenko Konečný Zdenko Konečný
CEO, Krejta
Strateško marketinško planiranje: 6 koraka do poslovnog uspjeha
12 min. čitanja

Strateško marketinško planiranje: 6 koraka do poslovnog uspjeha

Marketinška istraživanja pokazuju da približno 50-60% marketinških stručnjaka formalno dokumentira svoju marketinšku strategiju. Kompanije često podcjenjuju marketinško planiranje, iako je dokazano da povećava njihove šanse za uspjeh (za preko 300%!) i ROI (za 60%!) u poređenju sa kompanijama koje ne planiraju.  U ovom članku ćemo pogledati osnove planiranja u principu, koristeći primjere uključujući upute kako […]

Martin Murza Martin Murza
CEO, Murza