
Trenutno se gotovo sve kategorije proizvoda naručuju putem interneta, a očekuje se da će globalno tržište e-trgovine dostići 10 triliona dolara do 2030. godine. Iako se pretpostavlja da online kupovina ima niži ugljični otisak u odnosu na tradicionalnu fizičku maloprodaju, to vrijedi samo ako se roba ne vrati. Ekološki utjecaj se dramatično mijenja kada se predmeti šalju natrag, kako je izvijestio Die Presse.
Povrat je značajan izazov za sektor e-trgovine, posebno u pogledu utjecaja na okoliš, naglašava međunarodni istraživački tim sa Ben-Gurion univerziteta u Negevu.
Vraćanje robe je uobičajeni dio online kupovine, sa prosječnom stopom povrata koja doseže 20-30%, mnogo više nego u fizičkim trgovinama (10%). Problem je posebno ozbiljan s odjećom, koja se vraća jer ne pristaje ili ne ispunjava očekivanja.
Studija ističe da mnogi potrošači nisu svjesni da se vraćeni artikli ne vraćaju automatski u prodaju. Umjesto toga, ovi proizvodi prolaze kroz rigorozan proces sortiranja, provjere i često čišćenja, popravke i prepakiranja. Troškovi povezani sa ovim procesom ponekad mogu premašiti prodajnu vrijednost proizvoda.
Kao rezultat toga, mnogi vraćeni proizvodi se prodaju s popustom, bacaju ili čak uništavaju, a da se nikada ne koriste.
Istraživači su kvantificirali ovaj problem koristeći opsežnu bazu podataka od 630.000 vraćenih odjevnih predmeta u EU u 2021. godini. Otkrili su da sa trenutnom praksom upravljanja povratom, 44% vraćene robe nikada ne stigne do drugog kupca. Od toga, polovina se reciklira, četvrtina završi na deponijama, sedma se spaljuje, a ostatak se izgubi negdje usput.
Ekološke posljedice ovih neiskorištenih odbačenih predmeta su značajne, jer se potrošeni resursi i staklenički plinovi koji se emitiraju tokom njihove proizvodnje troše. Procjenjuje se da su emisije povezane s upravljanjem povratom 4 do 16 puta niže od onih iz proizvodnje ovih proizvoda. Istraživači sugeriraju da bi efikasniji procesi upravljanja povratom mogli prepoloviti otpad od vraćene robe.
Šta e-trgovine mogu učiniti da smanje količinu vraćene robe? Poboljšanje upravljanja povratom i podizanje svijesti o utjecaju na okoliš čini se da su rješenja. Usvajanjem efikasnijih procesa, industrija može smanjiti svoj ekološki otisak i riješiti jedan od značajnih skrivenih troškova online kupovine.