
Muškost u marketingu
Kruti stereotipi više ne definiraju modernu muškost. Postoji mnogo različitih načina na koje muškarci izražavaju svoj identitet zbog promjena u društvu, kao što su promjena rodnih normi, veće prihvaćanje LGBTQ+ identiteta i intersekcijski pristupi koji gledaju na to kako su rasa, klasa i dob povezani.
Brendovi moraju priznati ovu složenost i prikazati muškarce izvan tradicionalnih uloga kao što su pružatelji usluga ili stoički vođe. Na primjer, četvrtina muškaraca generacije Z u SAD-u sada se identificira kao jednako muška i ženska ili vrlo ženstvena, što je tri puta više nego među boomerima. To pokazuje potrebu da se dopre do mlađe publike koja cijeni ranjivost, emocionalnu dubinu i inkluzivnost.
Poslovne prednosti razbijanja stereotipa
Stereotipni prikazi muškaraca ne samo da otuđuju publiku, već i ograničavaju potencijal brenda. Reklame koje prikazuju muškarce pozitivno – pokazujući kvalitete kao što su briga, samopouzdanje i autentičnost – daju bolje poslovne rezultate. Prema Kantarovoj metrici rodnih nestereotipa, takve reklame nadmašuju svoje konkurente i u kratkoročnoj prodaji i vrijednosti brenda.
Za brendove e-trgovine, to znači stvaranje kampanja koje dosežu široku publiku bez obzira na spol. Pozitivni prikazi muškaraca odjekuju ne samo kod muške publike, već i povećavaju prihvatljivost i podršku među ženama, čime se pojačava ukupni utjecaj.

Source: Kantar
Koje kategorije pokazuju potencijal?
- Dom i lična njega: Uprkos rastućem broju muškaraca koji žive sami ili učestvuju u kućanskim poslovima, njihove uloge u ovim kategorijama se često zanemaruju. Uključivanje muškaraca u reklame za kućne i lične proizvode može otključati neiskorištena tržišta i potaknuti rast.
- Briga o djeci: Broj muškaraca koji su aktivno uključeni u brigu o djeci također raste. Brendovi u ovom segmentu imaju značajnu priliku da prikažu očeve kao njegovatelje, razbijajući zastarjele pretpostavke i baveći se modernom porodičnom dinamikom.
- Moda i briga o sebi: Mlađi muškarci, posebno, su sve više zainteresirani za ličnu njegu i modu. Širenje ponude i autentično promoviranje rodno neutralnih ili muški orijentiranih proizvoda može biti način da ih angažirate.
“Snažno prisustvo muškaraca u reklamama i prikazivanje brižnih ličnosti dosljedno dovodi do toga da se muškarci percipiraju kao pozitivni uzori, tako da je nedostatak muškog prisustva u ovoj kategoriji propuštena prilika”, navodi se u izvještaju Kantara.
Razmislite o promjeni
Za e-trgovinu, dolazi izazov i prilika da se autentično poveže sa muškim potrošačima dok promovira inkluzivnost. Razbijanjem stereotipa i preispitivanjem muškog identiteta, brendovi ne samo da mogu izgraditi jače odnose s potrošačima, već i doprinijeti pozitivnim društvenim promjenama.
- Prihvatite autentičnost: Pokažite muškarce kao brižne i emocionalno prisutne pojedince. Reklame koje prikazuju muškarce u porodičnim okruženjima, prakticiraju brigu o sebi ili podržavaju rodnu ravnopravnost imaju dubok utjecaj.
- Diverzifikujte zastupljenost: Krenite dalje od tokenizma prikazujući muškarce različitih rasa, dobnih grupa, tipova tijela i seksualnih orijentacija. To osigurava širu povezanost i inkluzivnost.
- Preispitajte procedure testiranja: Čak i za rodno neutralne proizvode, mnoge reklamne kampanje prvenstveno testiraju sa ženskom publikom. Uključite muške perspektive u testiranje kreativnog sadržaja. Možda ćete biti iznenađeni kako se povećava rezonancija poruka.
- Investirajte u pozitivne narative: Istaknite muške uzore koji izazivaju tradicionalne stereotipe. Kampanje sa inspirativnim ličnostima koje prihvataju svoju individualnost su posebno efikasne.