2 min. čitanja

Rastući značaj strateških cijena u maloprodaji: Kako podaci preoblikuju lojalnost potrošača

Strateško određivanje cijena je važnije nego ikad i mijenja način na koji tvrtke komuniciraju s potrošačima koji postaju svjesniji troškova. Prema nedavno objavljenom Retail Gazette - Acuity Pricing Report "Pricing power: Winning margin and loyalty in 2025", istraživanje otkriva dramatične promjene u ponašanju potrošača, pri čemu lojalnost ustupa mjesto traženju vrijednosti u svim tržišnim segmentima.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Rastući značaj strateških cijena u maloprodaji: Kako podaci preoblikuju lojalnost potrošača
Izvor: Depositphotos

Strateške cijene: Novo natjecateljsko bojno polje

Statički modeli određivanja cijena i prosudbe zasnovane na osjećajima su gotovi. Trgovci na malo trenutno posluju na tržištu gdje manja odstupanja u cijenama mogu imati značajan utjecaj na ključne izbore kupovine, prema Retail Gazette's Acuity Pricing Report. Od jednostavnog finansijskog alata do posvećenosti koja definira brend i koja utiče na lojalnost kupaca, strateške cijene su se mijenjale tokom vremena.

Prema Sophie Bailey, generalnoj direktorici u Acuity Pricingu, “Danas, uspjeh dolazi od informiranosti, agilnosti i namjere; koristeći podatke ne samo da bi bili u toku sa tržištem, već i da bi ga vodili”, kaže istraživanje.

Lojalnost potrošača na povijesno najnižim razinama

Za trgovce, podaci izvještaja pružaju zabrinjavajuću sliku. Prema Deloitteovoj statistici Global Consumer Tracker koja se spominje u Retail Gazette-Acuity Pricing Reportu, samo 8% potrošača u Velikoj Britaniji trenutno se identificira kao lojalno brendu u svim kategorijama kupovine, što je oštar pad u odnosu na 17% u 2020. godini.

Prema EY Future Consumer Indexu citiranom u radu, 57% potrošača u Velikoj Britaniji trenutno smatra da je cijena najvažniji faktor pri odabiru brenda, što je značajno povećanje u odnosu na 41% u 2022. godini.

Strategic pricing

Source: Retailgazette.co.uk

Cijena loše strategije određivanja cijena

Istraživanje Salesforce-a objavljeno u Retail Gazette's Acuity Pricing Report, koje pokazuje da bi 47% potrošača prekinulo kupovinu od trgovca nakon što bi naišli na lošu praksu određivanja cijena , uključujući nedosljedne cijene preko kanala ili percipirani nedostatak vrijednosti, može biti najviše zabrinjavajuće za trgovce.

Strateške cijene: bitne za budući uspjeh

Razvijanje snažnih i odgovornih strateških cijena više nije opcionalno za trgovce koji nadgledaju zamršeni asortiman proizvoda ili brendove koji pokušavaju sačuvati premium pozicioniranje u suočavanju sa intenzivnom konkurencijom; sada je neophodan za opstanak i širenje u 2025. i kasnije.

Oni koji su vješti u strateškim cijenama vođenim podacima bit će u najvećoj poziciji da steknu i maržu i lojalnost kupaca na tržištu koje postaje sve konkurentnije kako se maloprodajni krajolik mijenja.

Podijelite članak
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I've specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I'm passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master's degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Slični članci
Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine
3 min. čitanja

Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine

Brojke su zapanjujuće. Nova studija na 24.000 kupaca širom svijeta otkriva da 70% očekuje da će većinu kupovine obaviti na društvenim mrežama do 2030. godine. To znači da bi sajtovi za e-trgovinu u stilu Amazona koji danas dominiraju mogli postati relikvije u roku od pet godina. Revolucija društvene kupovine ne dolazi – već je ovdje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU