4 min. čitanja

Rast e-trgovine u Evropi: Online moda vrijedna 213 milijardi eura

Cross-Border Commerce Europe sastavio je Top 500 Fashion, Beauty and Luxury Retail Europe rang listu. Izvještaj otkriva da se europska modna e-trgovina dramatično proširila prošle godine. Ostvario je promet od 213 milijardi eura , što je značajan skok u odnosu na 122 milijarde eura u 2022. godini. Ovaj rast odražava povećanu potražnju potrošača za modnim i kozmetičkim proizvodima na domaćem i međunarodnom tržištu.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Rast e-trgovine u Evropi: Online moda vrijedna 213 milijardi eura
Izvor: Depositphotos

Rast modne e-trgovine: Ekspanzija se isplati

Prekogranična e-trgovina generira značajan udio, do 38% ukupnog tržišta (u iznosu od 82 milijarde eura). Međunarodna prodaja nastavlja rasti u važnosti, naglašavajući potencijal za e-commerce biznise da se prošire izvan svojih domaćih tržišta. Stručnjaci predviđaju da će prekogranična prodaja činiti 39,6% tržišta do 2025. godine, potencijalno dostižući 89 milijardi eura. Ovo predstavlja stratešku priliku za igrače e-trgovine koji se fokusiraju na međunarodni rast.

Analitičari predviđaju da će tržište porasti za još 5% do 2025. godine, dostižući 224 milijarde eura. Uspon kineskih platformi za brzu modu kao što su Shein i Temu, kao i rastuće platforme od potrošača do potrošača (C2C) kao što je Vinted, pokreće ovaj stalni rast.

Tržišta dominiraju prodajnim kanalima

Tržišta su bila glavni kanal prodaje u 2023. godini. Oni su činili do 72% bruto vrijednosti robe u sektoru, što iznosi 51 milijardu eura. C2C tržišta su doprinijela sa 12 milijardi eura, što čini 17% od ukupnog broja. Očekuje se da će porasti na 15 milijardi eura do 2025. godine.

Ovaj pomak prema dominaciji na tržištu naglašava važnost višekanalnih strategija za e-commerce brendove koji žele uspjeti u konkurentnom okruženju.

Ukupno europsko tržište mode, ljepote i luksuza procjenjuje se na zapanjujućih 719 milijardi eura. Od toga, moda (uključujući luksuz) čini 541 milijardu eura, dok ljepota (uključujući luksuz) čini 178 milijardi eura. Samo tržište luksuza vrijedi 84 milijarde eura, naglašavajući njegov značaj u široj modnoj industriji.

A significant share, up to 38% of the total market (amounting to 82 billion euros), comes from cross-border e-commerce. The importance of international sales is constantly growing, which points to the potential for e-commerce businesses to expand beyond their domestic markets. By 2025, cross-border sales are expected to account for 39.6% of the market, which could reach 89 billion euros. This presents a strategic opportunity for e-commerce players focused on international growth.

Source: Cross-Border Commerce Europe

Zašto je to tako?

Iako su mnogi očekivali pad online prodaje nakon završetka pandemije, situacija u segmentima mode, ljepote i luksuza pokazala se drugačijom iz nekoliko razloga:

1. Promjena u ponašanju potrošača pri kupovini

Tokom pandemije, mnogi ljudi su naučili da kupuju online i razvili naviku korištenja e-prodavnica. To je zgodno rješenje koje također nudi bolji pregled i širi izbor. Ovaj trend se zadržao čak i nakon pandemije, jer su ljudi cijenili mogućnost da lako upoređuju cijene, proizvode i brendove sa gotovo bilo kojeg mjesta.

2. Rastuća važnost luksuza i samoizražavanja

Nakon izazovnih perioda pandemije, mnogi su se ljudi više fokusirali na samoizražavanje, što je povećalo interes za luksuzne i modne proizvode. Kupovina modnih, kozmetičkih i luksuznih brendova postala je oblik nagrade i ulaganja u lični izgled, pokrećući potražnju u ovim segmentima.

3. Rast online tržišta i novih platformi

Sa procvatom novih platformi kao što su Shein, Temu i C2C tržišta (npr. Vinted), potrošači su dobili pristup jeftinijim opcijama i različitim stilovima, koji su podržavali online kupovinu čak i nakon pandemije. Ove platforme su se brzo prilagodile potrebama potrošača i ponudile im inovativne načine kupovine, bilo da se radi o brzoj modi ili održivim alternativama.

4. Tehnološki napredak i poboljšana logistika

Značajna poboljšanja u tehnologiji i logističkim rješenjima, kao što su brže isporuke, bolja integracija platnih sistema i kvalitetnija korisnička usluga, učinili su online kupovinu još atraktivnijom opcijom. Ova poboljšanja su omogućila brendovima da zadrže kupce čak i nakon povratka u fizičke prodavnice.

5. Europsko modno tržište razmišlja globalno

Dok su se mnoga preduzeća borila da prežive tokom pandemije, oni koji su se prilagodili prekograničnoj trgovini otkrili su pristup većoj globalnoj publici. Prekogranična kupovina se pojavila kao važan faktor rasta jer su potrošači aktivno tražili proizvode koji nisu dostupni u njihovim zemljama.

Ovi faktori omogućili su segmentima mode, ljepote i luksuza ne samo da prežive pandemiju, već i doživljavaju daljnji rast, jačajući svoju poziciju u sektoru e-trgovine.

Europsko modno tržište, uključujući segment ljepote i luksuza, postiglo je rekordnih 213 milijardi eura u 2023. godini. To predstavlja značajan rast, prkoseći trenutnoj finansijskoj neizvjesnosti i post-COVID skepticizmu koji je predviđao da će umjetno napuhana prodaja tokom karantene pasti.

Prekogranične platforme za e-trgovinu i tržišta nastavljaju podsticati daljnju prodaju. Ispitajmo pokretače koji stoje iza ovih neočekivanih brojeva i identificirajmo brendove koji vode na ljestvici.

Podijelite članak
Slični članci
Kako Mobile Commerce Community Marketing pokreće veći ROI od tradicionalnih kanala
4 min. čitanja

Kako Mobile Commerce Community Marketing pokreće veći ROI od tradicionalnih kanala

Mobilne aplikacije doživljavaju jednu od svojih najstabilnijih i istovremeno najprofitabilnijih godina. Nakon pandemijskog buma i naknadne korekcije, tržište se stabiliziralo. Brojke pokazuju da se pažnja i novac korisnika koncentriraju na mobilne uređaje više nego ikada prije, čineći marketing zajednice mobilne trgovine ključnim diferencijatorom za brendove koji traže održivi rast.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Pročitajte članak
Iako budžeti za B2B oglašavanje rastu, trgovci se i dalje bore sa efikasnošću
4 min. čitanja

Iako budžeti za B2B oglašavanje rastu, trgovci se i dalje bore sa efikasnošću

Kompanije troše više na oglašavanje, ali rezultati često zaostaju. Rastući budžeti za digitalno oglašavanje sami po sebi nisu dovoljni. Odluke o kupovini postaju sve složenije, tradicionalni pristupi prestaju funkcionirati, a oglašavanje promašuje cilj. Novo globalno istraživanje otkriva zašto se povrat ulaganja u B2B marketing ne ostvaruje. Pogledajmo što marketinški stručnjaci mogu učiniti u vezi s […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Pročitajte članak
Bridge Now

Najnovije vijesti upravo SADA

10+ nepročitano

10+