
Samo u Velikoj Britaniji, 2,6 miliona slučajeva prevare sa kupovinom na daljinu prijavljeno je u 2024. godini, što je povećanje od 22% u odnosu na prethodnu godinu, što je rezultiralo gubicima od oko 400 miliona funti – porast od 11%. S obzirom na sličnost u platnim infrastrukturama i taktikama prevare širom Evrope, ovaj obrazac vjerovatno odražava širi izazov EU.
Podržavajući ovo, izvještaj Tietoevry Bankinga za 2025. godinu , analiziran je preko 3,7 milijardi evropskih transakcija, otkrio je porast od 43% u pokušaju prevare s digitalnim plaćanjem u 2024. u odnosu na 2023. godinu, uglavnom potaknut sofisticiranim socijalnim inženjeringom i prevarama poboljšanim umjetnom inteligencijom. Prevare sa socijalnom manipulacijom porasle su za 156%, dok su phishing napadi porasli za 77%, što je kompliciralo otkrivanje i prevenciju prevara.
Kriminalci često koriste složeni socijalni inženjering kako bi prevarili potrošače da otkriju jednokratne šifre (OTP) koje šalju banke za autentifikaciju transakcija. Sa ovim kodovima, prevaranti zaobilaze sigurnosne mjere kako bi dovršili neovlaštene kupovine ili povezali ukradene kartice sa digitalnim novčanicima. Ovo otkriva ranjivosti u trenutnom oslanjanju na OTP-ove kao primarnu odbranu.
Povrede podataka kod trgovaca i trećih strana dodatno pogoršavaju problem snabdijevanjem kriminalaca sa ogromnim zbirkama podataka o karticama, koje ostaju iskorištene mjesecima ili godinama nakon kršenja.
Zanimljivo je da je prevara s autoriziranim push plaćanjem (APP), gdje su žrtve prevarene da autoriziraju plaćanja, pala za 2% na 450 miliona funti u Velikoj Britaniji, odražavajući efikasnu edukaciju potrošača i napore u otkrivanju prevara.
Za ekosistem e-trgovine EU, ovi događaji sugeriraju da mora postojati koordinirani pristup koji uključuje banke, trgovce na malo, pružatelje usluga plaćanja i regulatore. Ključne mjere uključuju jačanje verifikacije identiteta, implementaciju čekova primatelja u realnom vremenu i edukaciju potrošača o razvijanju taktika socijalnog inženjeringa.
Kako evropska online kupovina raste, hitna akcija za borbu protiv prevare pri kupovini na daljinu je od suštinskog značaja za zaštitu potrošača i očuvanje povjerenja u digitalnu trgovinu.