
U 2022. godini evropska prekogranična e-trgovina vredela je 179 milijardi evra. Od toga su online prodavnice ostvarile rekordno visok promet od 105,5 milijardi evra. Izveštaj Prekogranične trgovine Evrope kaže da do 32% ukupne evropske online prodaje dolazi od prekogranične prodaje.
Ukupna B2C onlajn prodaja u Evropi dostigla je 741 milijardu evra. To predstavlja povećanje od 13% u odnosu na 2022. godinu. Od tog ukupnog prometa, do 32% je ostvareno prekograničnom prodajom.
Kome ide dobro?
Kompanija godišnje rangira 500 najvećih prekograničnih online prodavnica u Evropi, isključujući segment putovanja.
Na listi top 10 evropskih trgovaca za 2023. godinu, IKEA je broj jedan. Ostvarila je promet od 5,2 milijarde evra. Slijede Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas i Notino zaokružuju prvih deset.
500 najvećih prekograničnih onlajn trgovaca u Evropi zabeležilo je pad prodaje zbog nestabilnog ekonomskog okruženja i konkurencije američkih i kineskih brendova. Promet TOP 500 pao je za 18% na 50 milijardi evra u 2023. godini.