1 min. čitanja

Prekogranična e-trgovina raste u Evropi

Evropska e-trgovina je prošle godine ostvarila 107 milijardi evra prekograničnog prometa. Prekogranično tržište dostiglo je promet od 237 milijardi evra. U odnosu na prošlu godinu, to predstavlja povećanje od 32%.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Prekogranična e-trgovina raste u Evropi

U 2022. godini evropska prekogranična e-trgovina vredela je 179 milijardi evra. Od toga su online prodavnice ostvarile rekordno visok promet od 105,5 milijardi evra. Izveštaj Prekogranične trgovine Evrope kaže da do 32% ukupne evropske online prodaje dolazi od prekogranične prodaje.

Ukupna B2C onlajn prodaja u Evropi dostigla je 741 milijardu evra. To predstavlja povećanje od 13% u odnosu na 2022. godinu. Od tog ukupnog prometa, do 32% je ostvareno prekograničnom prodajom.

Kome ide dobro?

Kompanija godišnje rangira 500 najvećih prekograničnih online prodavnica u Evropi, isključujući segment putovanja.

Na listi top 10 evropskih trgovaca za 2023. godinu, IKEA je broj jedan. Ostvarila je promet od 5,2 milijarde evra. Slijede Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas i Notino zaokružuju prvih deset.

500 najvećih prekograničnih onlajn trgovaca u Evropi zabeležilo je pad prodaje zbog nestabilnog ekonomskog okruženja i konkurencije američkih i kineskih brendova. Promet TOP 500 pao je za 18% na 50 milijardi evra u 2023. godini.

 

Podijelite članak
Slični članci
Personalizacija kupaca e-trgovine: Kako potaknuti angažman kupaca
24 min. čitanja

Personalizacija kupaca e-trgovine: Kako potaknuti angažman kupaca

Zamislite da uđete u svoju omiljenu lokalnu trgovinu i vlasnik vas pozdravlja po imenu, već znajući što bi vam se moglo svidjeti. Oni se prisjećaju vaše posljednje kupovine i upućuju vas na novi predmet koji ga savršeno nadopunjuje. Ova vrsta osobnog dodira čini da se osjećate cijenjeno i tjera vas da se vraćate. U svijetu […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io
Pročitajte članak
Trendovi pretplate na e-trgovinu 2025
5 min. čitanja

Trendovi pretplate na e-trgovinu 2025

Na osnovu Subscription Trends Q1 Report 2025 od strane Subscrybe-a, ovaj članak istražuje pet trendova koji preoblikuju ekonomiju pretplate. Umjesto jednostavnog sumiranja nalaza, uvidi su pažljivo prilagođeni za e-commerce preduzeća uz očuvanje originalnih podataka i primjera iz stvarnog svijeta.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Pročitajte članak
Kako ponude povezane s karticama transformiraju lojalnost
12 min. čitanja

Kako ponude povezane s karticama transformiraju lojalnost

Dugi niz godina, iskorištavanje kupona u trgovini za zaradu rabata ili nagrade bilo je nezgrapno putovanje kupaca. Kuponi su možda postojali koliko i same trgovine, ali pojava mobilnih uređaja donijela je sa sobom mobilne kupone i mogućnost pokretanja ‘višekanalnih’ kampanja lojalnosti, u kojima je trgovac mogao pokrenuti kod za popust koji se može iskoristiti i […]

Rob Downes Rob Downes
Loyalty, Rewards and CLO Expert
Pročitajte članak
Bridge Now

Najnovije vijesti upravo SADA

10+ nepročitano

10+