
Pobliže gledajući brojke, internet tržišta su dominirala scenom i činila šokantnih 69% ukupne prodaje, ili 225 milijardi eura. Samo sa svojom prodajom od 197,01 milijardi eura, prvih 100 prekograničnih tržišta pokazalo je značajan porast od 39,29 posto. Još nevjerovatnije, prvih 10 tržišta činilo je otprilike polovinu prometa vođenog tržištem.
“Rezultati naše najnovije analize naglašavaju koliko se dinamično prekogranična e-trgovina razvija širom Evrope”, rekla je osnivačica Cross-Border Commerce Europe Carine Moitier.
Potrošači biraju prekograničnu kupovinu sve više i više, što sugerira obećavajuću budućnost i za postojeće tvrtke u ovom sektoru koji se brzo mijenja i za nove konkurente.
Dinamika tržišta će se također pomaknuti nešto naprijed. Dok će se prekogranični GMV u Evropi vjerovatno povećati – procjene pokazuju da će 97,3% posjetitelja biti prekogranično do 2025. godine – predviđa se da će udio tržišta u općoj e-trgovini GMV donekle pasti sa 69% na 67,9%. To ukazuje na sazrijevanje tržišta.
Jedno intrigantno zapažanje je da ovaj obrazac širenja nije jedinstven. Prekogranična e-trgovina u Evropi zabilježila je ranije ove godine porast od 32% u 2023. godini u odnosu na prethodnu godinu. Evropske online prodavnice su ostvarile 107 milijardi eura u ukupnoj prekograničnoj prodaji u tom periodu.
Vidjevši ovu brzu ekspanziju prekogranične e-trgovine u Evropi, jasno je da preduzeća kao i potrošači koriste mogućnosti koje ovaj sektor u razvoju nudi. Značajne stope povećanja na vodećim tržištima ne samo da odražavaju otpornost industrije, već i naglašavaju rastući trend prekogranične kupovine među evropskim potrošačima.