
Prema istraživanju JLL-a, očekuje se da će roditelji u SAD-u ove godine potrošiti gotovo 22% više na školski pribor . Ovaj trend ukazuje na ključne mogućnosti i izazove od kojih evropske e-prodavnice mogu da uče i prilagode se svojim tržištima.
Roditelji planiraju potrošiti 475 dolara po djetetu, dok je prošle godine iznosila 390 dolara.
Walmart, Amazon i Target ostaju najbolji izbor za kupovinu. Ovo je velika prednost za velike, dobro uspostavljene trgovce. Evropske platforme mogu da crpe inspiraciju – izbor ovih prodavnica ukazuje na važnost izgradnje snažnog brenda i ponude širokog asortimana proizvoda po pristupačnim cenama.
Drugi, iako mnogo manje popularan izbor, su trgovci kao što su Costco, Old Navy, i Dollar General. Međutim, oni su i dalje deo šoping okruženja. To sugeriše da, iako veliki trgovci dominiraju, još uvek postoji prostor za specijalizovane trgovce da steknu udeo na tržištu.

Source: JLL
Istraživanje takođe pokazuje da je oko četvrtine roditelja počelo da kupuje školarce ranije – u junu (22,1%), julu (20%) i avgustu (16,8%). Na osnovu ove distribucije, vidimo da je prikladno osigurati dobar inventar i marketinške strategije tako da prodavnice mogu zadovoljiti i rane i kasne kupce.
Dok se potrošači pripremaju da ispune svoje liste za kupovinu školskih zaliha ove godine, američke prodavnice polako pokreću svoju letnju prodaju. Amazon počinje sa svojim Prime Day-om od 16. do 17. jula, a slede ga i drugi trgovci, uključujući Target, Walmart, Best Buy i Kohl's.
Suočavanje sa inflacijom
Zanimljivo je da roditelji u gotovo svim grupama prihoda planiraju potrošiti više novca tijekom školske sezone u odnosu na prošlu godinu. Bogatija domaćinstva (koja zarađuju više od 150.000 dolara) najviše povećavaju svoje budžete. Uprkos zabrinutosti zbog inflacije, roditelji koji zarađuju više od 50.000 dolara ne smanjuju svoje budžete. Međutim, roditelji sa nižim primanjima koji zarađuju manje od 50.000 dolara smanjuju svoje budžete zbog inflacije i traže prodaju, kupone i transakcije.
Razlika se širi. To znači da je prikladno ponuditi konkurentne cijene i atraktivne ponude za privlačenje budžetski osviještenih kupaca. Istovremeno, ne zaboravite na visoko kvalitetne i premijum proizvode za bogatije kupce.

Source: JLL
Istraživanje kaže da mame planiraju da troše više, traže prodaju, ponude i kupone, ponovo koriste školske proizvode, kupuju u julu i avgustu. Oni uglavnom naručuju online i ekonomski od velikih i jeftinijih brendova, posjećujući u prosjeku 2-5 trgovaca. Očevi obično rano počnu sa kupovinom. U prosjeku, oni troše manje, kupuju u tržnim centrima, koriste BOPIS (Buy Online, Pick Up in Store) i preferiraju besplatnu dostavu. U prodavnicama cene jednostavnu navigaciju, posećuju kancelarijski materijal, robne kuće i prodavnice elektronike. Prodaje se u 6-7 prodavnica.
Šta možemo da izdvojimo od trendova kupovine u SAD? Razumevanjem povećane potrošnje po detetu, preferiranih destinacija za kupovinu, distribuiranih rokova kupovine i različitih budžeta različitih grupa prihoda, evropske platforme za e-trgovinu mogu se bolje pripremiti za uspešnu prodajnu sezonu. Ponuda širokog asortimana proizvoda, konkurentnih cena, atraktivnih ponuda i pravovremenih prodajnih promocija biće ključna za sticanje udela u ovoj oblasti.