
Novi propisi osiguravaju potrošačima lakši pristup popravcima po razumnim cijenama za neke uređaje, uključujući elektroniku i kućanske aparate. Proizvođači će biti obavezni, do 10 godina, da obezbjede izbor popravke čak i nakon isteka zakonske garancije, po prvi put, čime će se značajno unaprijediti zaštita potrošača.
Za marketinške tvrtke e-trgovine, to podrazumijeva osiguravanje da potrošači imaju jednostavan pristup informacijama o popravci i pravilno predstavljanje ovih izbora.
Nova direktiva stupit će na snagu 30. jula 2024. godine. Članice EU imat će tri godine da ga prevedu u nacionalno zakonodavstvo.
Rezervni predmeti za nezavisne servisere
Jedna od glavnih karakteristika novih propisa je zahtjev za proizvođače da razumno cijene alate i rezervne dijelove za nezavisne servisere. Istovremeno, ovo će otvoriti tržište za nezavisne servisere i generirati nove poslovne izglede za marketinške sisteme e-trgovine koji se koncentrišu na prodaju rezervnih komponenti i usluge popravke.
Nove smjernice zabranjuju softverske politike i ugovorna ograničenja koja mogu ometati nezavisne servisere. Iako postoji nekoliko izuzeća za zaštitu prava intelektualnog vlasništva, ovo ograničenje je značajan prvi korak ka pravednijem tržištu popravaka.
Ako kupci odaberu popravak umjesto zamjene, zakonska garancija će trajati dvanaest mjeseci. Ova akcija će promovirati popravke i pomoći u smanjenju proizvodnje e-otpada.
Podrška sektoru popravaka
Smanjenje PDV-a na usluge popravke jedan je od finansijskih poticaja koje države članice EU potiču da promoviraju popravke. To može generirati nova radna mjesta i proširiti spektar proizvoda i usluga za popravke dostupnih kompanijama.
Evropska komisija namjerava izgraditi online portal koji nudi detalje o izborima popravaka i povezanim troškovima. Namjera je da se podigne vidljivost i otvorenost servisa za popravke kako bi se pomoglo klijentima u njihovom procesu donošenja odluka.