
Online tržišta vode u otkrivanju proizvoda
Online tržišta igraju sve važniju ulogu ne samo kao mjesto za kupovinu, već i kao prva tačka kontakta sa kupcima.
47% potrošača započinje pretragu proizvoda na tržištima, nadmašujući tradicionalne pretraživače. Ovaj razvoj odražava promjenu u ponašanju kupovine koja naglašava praktičnost, širok izbor i brzinu, zahtijevajući od brendova da prilagode svoje strategije. Izvještaj otkriva da moderni potrošači često kombiniraju različite platforme, posjećujući u prosjeku četiri tržišta prije donošenja odluke o kupovini.
Gotovo polovina (47%) online kupaca sada započinje pretragu proizvoda na tržištima, nadmašujući pretraživače (24%). Ova promjena naglašava važnost za brendove da daju prioritet vidljivosti na platformama kao što su Amazon, Bol i druga specifična tržišta.
Recenzije kupaca utječu na odluke, ali im nedostaje povjerenja
Recenzije kupaca igraju ključnu ulogu u odlukama o kupovini, utječući na 77% kupaca. Međutim, samo 33% ispitanika u potpunosti vjeruje recenzijama, naglašavajući tekuće probleme s lažnim recenzijama. Brendovi to mogu ublažiti korištenjem programa kao što je Amazon Vine ili oslanjanjem na tržišne alate kako bi potaknuli autentične povratne informacije.

Source: Channelengine
Moć impulsivnih kupovina
Dizajn tržišta podstiče pregledavanje. Djelimično zbog toga, 56% kupaca priznalo je neplanirane kupovine. Značajke kao što su “kupci su također kupili” i preporuke bestselera pokazale su se učinkovitim u utjecaju na ove odluke.
Prednost nad brendiranim e-trgovinama
63% kupaca preferira kupovinu na tržištima u odnosu na vlastite e-trgovine brendova. Odlučujući faktori uključuju raznolikost, praktičnost i konkurentne cijene. Baby Boomeri posebno cijene raznolikost proizvoda, dok se milenijalci i generacija Z fokusiraju na brzinu i jednostavnost.
Višekanalni pristup je od suštinskog značaja
Potrošači posjećuju u prosjeku četiri tržišta tokom procesa kupovine. Stoga, višekanalni pristup je vrijedan razmatranja. Ograničavanje prodaje na jedno tržište riskira propuštanje prodaje.
Problemi s povjerenjem i dalje postoje
Dok prethodni redovi mogu sugerirati da su tržnice neprobojni alati, ni ovdje nije sve idealno. Kupci su identificirali loš kvalitet proizvoda, nepouzdane prodavce i probleme s povratom novca kao glavne faktore koji potkopavaju povjerenje u tržišta.
Ulaganje u robusnu korisničku uslugu i alate može pomoći brendovima da zaštite svoju reputaciju.
Najprodavanije kategorije
Najpopularnije kategorije proizvoda na tržištima uključuju dom i život, odjeću i elektroniku. Ove kategorije imaju visok nivo pregledavanja i kupovine, što ih čini ključnim područjima za fokusiranje brenda.
Uz sve to, ne možemo zaboraviti na društvenu trgovinu. Iako se još uvijek razvija, 40% kupaca već je kupilo direktno putem društvenih medija. Facebook je zauzeo prvo mjesto, a TikTok Shop također pokazuje brzi rast. Postoje mogućnosti za brendove da koriste društvenu trgovinu.
U izvještaju se navodi da je 2 od 5 kupaca već kupovalo na platformama društvenih medija, a 24% bi ponovo kupovalo odatle.
Izvještaj potvrđuje da su online tržišta uzela maha u Evropi. Bitno je za brendove i prodavce da implementiraju strategiju vođenu podacima koja uključuje korištenje više prodajnih kanala. Uz pomoć alata dostupnih na tržištima i širenjem njihovog prisustva, kompanije mogu bolje odgovoriti na potrebe kupaca i održati konkurentsku prednost na dinamičnom tržištu.