3 min. čitanja

Novo istraživanje otkriva: 47% kupaca sada započinje svoje putovanje na tržištima

Izvještaj o ponašanju pri kupovini na tržištu 2025. zasnovan je na istraživanju koje je proveo Sapio Research u oktobru 2024. godine. Anketirao je 4.500 online kupaca iz pet zemalja: Francuske, Njemačke, Holandije, Ujedinjenog Kraljevstva i SAD-a. Podaci su prikupljeni putem online upitnika i fokusirani su isključivo na ponašanje kupaca na tržištima, uključujući lokalne platforme, kanale društvene prodaje, specijalizirana tržišta i platforme za popuste. Rezultat je detaljan pogled na ovaj dinamično razvijajući segment e-trgovine.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Novo istraživanje otkriva: 47% kupaca sada započinje svoje putovanje na tržištima
Izvor: DALL·E

Online tržišta vode u otkrivanju proizvoda

Online tržišta igraju sve važniju ulogu ne samo kao mjesto za kupovinu, već i kao prva tačka kontakta sa kupcima.

47% potrošača započinje pretragu proizvoda na tržištima, nadmašujući tradicionalne pretraživače. Ovaj razvoj odražava promjenu u ponašanju kupovine koja naglašava praktičnost, širok izbor i brzinu, zahtijevajući od brendova da prilagode svoje strategije. Izvještaj otkriva da moderni potrošači često kombiniraju različite platforme, posjećujući u prosjeku četiri tržišta prije donošenja odluke o kupovini.

Gotovo polovina (47%) online kupaca sada započinje pretragu proizvoda na tržištima, nadmašujući pretraživače (24%). Ova promjena naglašava važnost za brendove da daju prioritet vidljivosti na platformama kao što su Amazon, Bol i druga specifična tržišta.

Recenzije kupaca utječu na odluke, ali im nedostaje povjerenja

Recenzije kupaca igraju ključnu ulogu u odlukama o kupovini, utječući na 77% kupaca. Međutim, samo 33% ispitanika u potpunosti vjeruje recenzijama, naglašavajući tekuće probleme s lažnim recenzijama. Brendovi to mogu ublažiti korištenjem programa kao što je Amazon Vine ili oslanjanjem na tržišne alate kako bi potaknuli autentične povratne informacije.

online marketplaces

Source: Channelengine

Moć impulsivnih kupovina

Dizajn tržišta podstiče pregledavanje. Djelimično zbog toga, 56% kupaca priznalo je neplanirane kupovine. Značajke kao što su “kupci su također kupili” i preporuke bestselera pokazale su se učinkovitim u utjecaju na ove odluke.

Prednost nad brendiranim e-trgovinama

63% kupaca preferira kupovinu na tržištima u odnosu na vlastite e-trgovine brendova. Odlučujući faktori uključuju raznolikost, praktičnost i konkurentne cijene. Baby Boomeri posebno cijene raznolikost proizvoda, dok se milenijalci i generacija Z fokusiraju na brzinu i jednostavnost.

Višekanalni pristup je od suštinskog značaja

Potrošači posjećuju u prosjeku četiri tržišta tokom procesa kupovine. Stoga, višekanalni pristup je vrijedan razmatranja. Ograničavanje prodaje na jedno tržište riskira propuštanje prodaje.

Problemi s povjerenjem i dalje postoje

Dok prethodni redovi mogu sugerirati da su tržnice neprobojni alati, ni ovdje nije sve idealno. Kupci su identificirali loš kvalitet proizvoda, nepouzdane prodavce i probleme s povratom novca kao glavne faktore koji potkopavaju povjerenje u tržišta.

Ulaganje u robusnu korisničku uslugu i alate može pomoći brendovima da zaštite svoju reputaciju.

Najprodavanije kategorije

Najpopularnije kategorije proizvoda na tržištima uključuju dom i život, odjeću i elektroniku. Ove kategorije imaju visok nivo pregledavanja i kupovine, što ih čini ključnim područjima za fokusiranje brenda.

Uz sve to, ne možemo zaboraviti na društvenu trgovinu. Iako se još uvijek razvija, 40% kupaca već je kupilo direktno putem društvenih medija. Facebook je zauzeo prvo mjesto, a TikTok Shop također pokazuje brzi rast. Postoje mogućnosti za brendove da koriste društvenu trgovinu.

U izvještaju se navodi da je 2 od 5 kupaca već kupovalo na platformama društvenih medija, a 24% bi ponovo kupovalo odatle.

Izvještaj potvrđuje da su online tržišta uzela maha u Evropi. Bitno je za brendove i prodavce da implementiraju strategiju vođenu podacima koja uključuje korištenje više prodajnih kanala. Uz pomoć alata dostupnih na tržištima i širenjem njihovog prisustva, kompanije mogu bolje odgovoriti na potrebe kupaca i održati konkurentsku prednost na dinamičnom tržištu.

Podijelite članak
Slični članci
Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine
3 min. čitanja

Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine

Brojke su zapanjujuće. Nova studija na 24.000 kupaca širom svijeta otkriva da 70% očekuje da će većinu kupovine obaviti na društvenim mrežama do 2030. godine. To znači da bi sajtovi za e-trgovinu u stilu Amazona koji danas dominiraju mogli postati relikvije u roku od pet godina. Revolucija društvene kupovine ne dolazi – već je ovdje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU