3 min. čitanja

Meta službeno zamjenjuje provjeru činjenica sa sistemom bilješki zajednice

Počevši od ove sedmice, Meta iz temelja mijenja način na koji se informacije provjeravaju na Facebooku, Instagramu i Threads-u. Umjesto da sarađuju sa nezavisnim fact-checkerima, oni uvode Community Notes, mehanizam zasnovan na crowdsourcingu. Ova promjena je kontroverzna, ali Meta je predstavlja kao način da se smanji pristranost. Za brendove, to znači novu stvarnost - sadržaj neće izgubiti doseg, ali može biti javno dopunjen kontekstom od anonimnih korisnika, potencijalno utječući na kredibilitet komunikacije.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Meta službeno zamjenjuje provjeru činjenica sa sistemom bilješki zajednice
Izvor: Meta

Meta je počela testirati bilješke zajednice u SAD-u sa približno 200.000 saradnika. Novi sistem omogućava korisnicima da dodaju bilješke na postove, koje će biti prikazane samo ako ih ljudi sa različitim gledištima ocijene kao korisne. Za razliku od prethodnog sistema gdje su označeni postovi mogli izgubiti doseg, Community Notes neće utjecati na distribuciju sadržaja.

Važno za marketinške stručnjake, reklame trenutno neće biti predmet bilješki zajednice. Međutim, funkcija će se primjenjivati na većinu redovnog sadržaja, uključujući postove javnih ličnosti i same Mete. Sistem će u početku raditi na šest jezika koji se koriste u SAD-u.

Rizici bilješki zajednice

Meta predstavlja bilješke zajednice kao transparentniju i manje pristrasnu alternativu tradicionalnoj provjeri činjenica. Bilješke će biti objavljene samo ako se korisnici s različitim mišljenjima slože oko njihove korisnosti, za što se Meta nada da će spriječiti jednostranu pristranost. Međutim, ovaj mehanizam riskira da tačnost informacija bude određena kompromisom između različitih grupa saradnika, a ne od strane stručnjaka.

To bi moglo dovesti do situacija u kojima se činjenice ne prepoznaju ako se različite grupe mišljenja ne mogu složiti oko njih. Osim toga, sistem se oslanja na anonimne volontere, otvarajući prostor za organizirane kampanje, manipulaciju i utjecaj na javno mnijenje. Budući da sistem zavisi od doprinosa korisnika i zahtijeva dogovor između različitih grupa, može potrajati predugo da se pojave objašnjenja za obmanjujući sadržaj, omogućavajući lažnim informacijama da se u međuvremenu široko šire.

Meta Community Notes

Source: Meta

Potencijalni utjecaj na e-trgovinu

Za razliku od prethodnog sistema, Community Notes neće ograničiti vidljivost sadržaja, već će samo dodati kontekst. To može spriječiti neopravdane sankcije protiv brendova.

Na primjer, ako je influencer na Facebooku objavio obmanjujuću tvrdnju poput “Njujorška pitka voda je kontaminirana”, prema starom sistemu, Meta bi mogla označiti objavu kao lažnu i smanjiti njen doseg. Sa bilješkama zajednice, post bi se nastavio širiti bez ograničenja, ali bi se ispod mogla pojaviti napomena: “Prema službenim izvorima, voda New Yorka zadovoljava sigurnosne standarde. Više informacija ovdje: [link].” Meta tvrdi da će novi sistem smanjiti pristrasnost, ali njegov uspjeh će ovisiti o kvaliteti doprinositelja i metodama rješavanja sporova. Kompanije bi trebale pratiti da li sistem postaje alat za širenje obmanjujućih bilješki o njihovim proizvodima ili uslugama.

Što bi tvrtke trebale učiniti?

  • Pratite razvoj događaja: Pratite kako Community Notes radi i da li predstavlja rizike za brendove.
  • Pripremite se za moguće proširenje: Ako se sistem počne primjenjivati na reklame ili druge zemlje, bit će potrebne strategije za rukovanje potencijalno netačnim bilješkama.
  • Uključite se u sistem: Razmislite o učešću u programu kako biste bolje razumjeli mehanizam evaluacije sadržaja i potencijalno utjecali na diskusiju u vašoj industriji.

Bilješke zajednice trenutno ne predstavljaju fundamentalnu promjenu za evropsku e-trgovinu, ali oprez je neophodan u slučaju da Meta počne razvijati i širiti sistem.

Podijelite članak
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Slični članci
Kako Mobile Commerce Community Marketing pokreće veći ROI od tradicionalnih kanala
4 min. čitanja

Kako Mobile Commerce Community Marketing pokreće veći ROI od tradicionalnih kanala

Mobilne aplikacije doživljavaju jednu od svojih najstabilnijih i istovremeno najprofitabilnijih godina. Nakon pandemijskog buma i naknadne korekcije, tržište se stabiliziralo. Brojke pokazuju da se pažnja i novac korisnika koncentriraju na mobilne uređaje više nego ikada prije, čineći marketing zajednice mobilne trgovine ključnim diferencijatorom za brendove koji traže održivi rast.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Pročitajte članak
Iako budžeti za B2B oglašavanje rastu, trgovci se i dalje bore sa efikasnošću
4 min. čitanja

Iako budžeti za B2B oglašavanje rastu, trgovci se i dalje bore sa efikasnošću

Kompanije troše više na oglašavanje, ali rezultati često zaostaju. Rastući budžeti za digitalno oglašavanje sami po sebi nisu dovoljni. Odluke o kupovini postaju sve složenije, tradicionalni pristupi prestaju funkcionirati, a oglašavanje promašuje cilj. Novo globalno istraživanje otkriva zašto se povrat ulaganja u B2B marketing ne ostvaruje. Pogledajmo što marketinški stručnjaci mogu učiniti u vezi s […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Pročitajte članak
Bridge Now

Najnovije vijesti upravo SADA

10+ nepročitano

10+