3 min. čitanja

Kako se zapadni trgovci prilagođavaju pretnjama iz Azije

Brendovi Temu, Shein i Alibaba sve više se povezuju sa rečju pretnja. Postaje pomalo pokvaren rekord. Temu podiže cijene oglašavanja, Shein preuzima prodaju od etabliranih modnih brendova, Alibaba se širi u Evropu, i tako dalje i tako dalje. Kada su kompanije u potpunosti shvatile posledice dolaska jeftine kineske robe koja se odjednom ne prodaje pod sopstvenim imenom, počele su da deluju.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Kako se zapadni trgovci prilagođavaju pretnjama iz Azije
Izvor: Depositphotos

Kineski giganti kao što su Temu i Shein ubrzano dobijaju tržišni udeo u Evropi, pa čak i na američkom tržištu, uglavnom zbog svojih agresivnih politika cena i velikih ulaganja u marketing. Ova situacija primorava zapadne kompanije da traže nove strategije za prilagođavanje i zadržavanje svojih kupaca.

Oznaka: prilagođavanje azijskoj konkurenciji

Modni biznis iz Hamburga About You odlučio je da sledi primer uspeha svojih azijskih konkurenata. Kompanija planira da ove godine ponudi robu direktno od proizvođača, što bi trebalo da obezbedi konkurentnije cene i zaustavi gubitak kupaca.

Ova odluka je jasan znak da čak i veliki igrači na tržištu moraju inovirati i prilagoditi svoje poslovne modele kako bi ostali konkurentni.

Američki gigant Amazon planira da implementira sličnu strategiju, takođe tražeći načine da se takmiči sa kineskim provajderima. Pritisak na ove kompanije je ogroman, posebno kada uzmemo u obzir ogromne sume koje Temu i Shein sipaju u marketing. Upravo zbog toga uspevaju da steknu veliki tržišni udeo.

Bosanski: oprezan pristup promjenama

Njemački Zalando je zauzeo drugačiji pristup. David Schröder, glavni operativni direktor Zalanda, naglasio je na digitalnoj konferenciji K5 u Berlinu da bi brzo uvođenje direktnih isporuka od proizvođača bilo rizično. Zalando tvrdi da su kvalitet i zaštita brenda ključni za njih i moraju biti oprezni prilikom brzih promena. Tačni koraci koje planiraju da preduzmu da bi se time bavili nisu poznati.

Uticaj carinskih propisa na tržište

Na trenutnu situaciju dodatno utiču carinska izuzeća koja se odnose na pošiljke u vrednosti manjoj od 150 evra iz zemalja van Evropske unije. Međutim, Evropska komisija planira da ukine ovo izuzeće, što bi moglo značajno da utiče na jeftine kineske onlajn prodavnice.

Da to stavimo u perspektivu – prošle godine poslali su do 2,3 milijarde jeftinih poštanskih pošiljki u Evropu, sa rekordnih 350 miliona paketa samo u aprilu. Međutim, čini se da sprovođenje ovih mera neće biti lako. Carinske službe su već preopterećene, a implementacija novih pravila bila bi izazovna.

Kritike kineskih fudbalera

Kineski fudbaleri Temu i Shein suočavaju se sa kritikama iz različitih razloga. Postoje ozbiljne sumnje u bezbednost, kvalitet i održivost proizvoda koje prodaju. U maju je 17 članica Evropske organizacije potrošača (BEUC) podnelo žalbe protiv Temua. Kompanija je optužena za skrivanje informacija i upotrebu manipulativnih tehnika.

Tema se brani rekavši da je nova u Evropi i da treba da nauči lokalna pravila i običaje.

Trenutna situacija u e-trgovini predstavlja izazov za sve na tržištu. Uspostavljeni zapadnoevropski brendovi treba da budu u pripravnosti, ali i manji lokalni preduzetnici. Postoje neki nepošteni trikovi koje koriste kineske kompanije. Krađa fotografija i jeftinih kopija proizvoda šteti prodaji i na kraju podriva povjerenje kupaca. Kupci misle da je ručni rad samo prazna fraza koja se koristi za prikrivanje plitke prodaje kineskih proizvoda.

Podijelite članak
Slični članci
Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine
3 min. čitanja

Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine

Brojke su zapanjujuće. Nova studija na 24.000 kupaca širom svijeta otkriva da 70% očekuje da će većinu kupovine obaviti na društvenim mrežama do 2030. godine. To znači da bi sajtovi za e-trgovinu u stilu Amazona koji danas dominiraju mogli postati relikvije u roku od pet godina. Revolucija društvene kupovine ne dolazi – već je ovdje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU