
Kvaliteta vašeg copywritinga je faktor “napravi ili slomi” kada je u pitanju angažman publike. Najbolji copywriteri govore sami za sebe. Oni imaju svoj vlastiti rukopis, neku vrstu imaginarnog detalja njihove marke koji pronicljivo oko može otkriti u kopiji koja dolazi iz njihove olovke. Rezultat je često savršeno konstruisan tekst sa smislenim sadržajem, bez ometanja ili čak otrcanog.
Što je najvažnije, može angažirati čitatelja. Drugo, i još važnije, uspijeva zadržati pažnju čitatelja do kraja. U srcu svakog djela pisanja je osnovna ideja, koje bi pisac trebao držati i prenijeti u lijepom, ali čitljivom i razumljivom obliku. Kako napisati elegantan članak bez korištenja tekstualne vate? Ovih nekoliko točaka će podići vaš copywriting na viši nivo.
1. Možete biti intelektualac, ali imajte na umu cilj
Želite uvjeriti svoje čitatelje u nešto. Da biste to učinili najučinkovitije, ne morate zvučati otmjeno. Ono što je važno je da se držite osnovnih informacija i isporučite ih na jeziku koji čitatelj neće morati prevesti. Pretjerano cvjetni jezik i riječi koje bi prosječan čitatelj morao prevesti ili potražiti u rječniku stranih riječi mogu zamagliti poantu i skrenuti pažnju negdje drugdje.
2. Izbjegavajte nejasne izjave
Jeste li ikada čitali riječi kao što su značajan, ogroman, nevjerojatan… Ali niste mogli zamisliti što su mislili? To je zato što je copywriter koristio nejasne, teško razumljive izraze. Ove izjave nesvjesno diskreditiraju vrijednost vašeg primjerka. Lako ih je zamijeniti stvarnim činjenicama i brojkama. Oni su uvjerljiviji i daju tekstu više plastičnosti.
Savjet: Pokušajte uključiti određene brojke u svoj tekst i ne zaboravite navesti izvor. Zar fraza “u prosjeku ćete postići 80% bolje rezultate” ne zvuči uvjerljivije?
3. Brend novinarstvo – što je to i zašto se držati toga?
Svaki copywriter je pomalo novinar. Zato je skovan termin brend novinarstvo i trebali bi ga usvojiti oni koji rade s tekstom. Brend novinari bi također trebali pružiti provjerene i istinite informacije. Oni bi trebali pomoći čitateljima da razumiju određena pitanja, idealno društveno ili kulturno važna. Kopija copywritera ne bi trebala biti samo o prodaji. To bi trebalo dodati vrijednost, a vi biste trebali biti više informirani nakon što ga pročitate.

Source: Depositphotos
4. Proučite više od jednog izvora
Kada pišete tekst, nemojte se oslanjati samo na vlastitu maštu. To čini razliku ako vas klijent zamoli da pregledate određeni proizvod nakon što ste ga isprobali. Ali u bilo kojem od beskonačnog broja drugih slučajeva, idealno bi bilo citirati nekoliko izvora. Zapamtite da ako koristite informacije iz sekundarnog izvora, trebali biste potražiti i originalni izvor informacija.
Savjet: Tekst u kojem navodite više izvora, specifične podatke, statistike ili tvrdnje je mnogo vjerodostojniji. Izbjegavajte vatu i umjesto toga dajte konkretne podatke.
5. Ključne riječi su vrlo važne
Pronalaženje pravih ključnih riječi možda nije najuzbudljivija aktivnost za copywritera, ali je bitan dio stvaranja kvalitetne kopije. Znati šta vaša ciljna publika zapravo kuca u Google je pola bitke. Što je u trendu na vašem tržištu? Šta već neko vreme ne funkcioniše? Koje riječi trebam koristiti da bih se bolje rangirao?
Postoji nekoliko tražilica ključnih riječi . Za mene, Key Word Magic tražilica iz SEMRUSH-a se pokazala najboljom. Jednostavno ukucam svoju zemlju i ključnu riječ i mogu pregledavati rezultate s najvećim brojem pretraživanja. Alat vam čak omogućava da filtrirate rezultate po više kriterija, što vas još više približava željenom rezultatu.
Savjet: Lijeva kolona u ovom alatu omogućava korisnicima da vide povezane grupe ključnih riječi.
6. Odličan meta opis će vas nagraditi
Prilikom pretraživanja, naslov i meta opis članka su prve stvari koje će čitatelj vidjeti od vašeg teksta. Trebao bi paziti na njihove riječi. Pridržavanje pravila prilikom njihovog kreiranja, kao i u ukupnomformalnom uređivanju teksta, je alfa i omega. Vizualno odvojite peroxus, koristite ključne riječi u naslovima i podnaslovima, istaknite dijelove teksta podebljanim slovima ili kurzivom. Kad god možete, završite rečenicu i ne koristite veznik. Koncentrišite se na bilo koje metapodatke koji mogu povećati organsku stopu klikanja na vaš tekst, i na to da Yoast (indikator prilagođenosti teksta web-prihvatljivosti/čitljivosti) svijetli zeleno kada je finaliziran.

7. Dajte svojim tekstovima dušu
Jednostavno rečeno, koristite aktivan glas u svom tekstu. To je jedan od razloga zašto će vas Yoast upozoriti kada unesete tekst na web. Pasivne rečenice zvuče previše formalno. Nasuprot tome, aktivni glagoli čine da tekst izgleda zanimljivo i razgovorno. Nemojte se bojati postaviti pitanje čitatelju i natjerati ga da razmisli o vašem tekstu.
8. Pozovite ih na akciju!
Jedan od glavnih ciljeva copywritinga je da pomakne čitatelja teksta dalje – obično na određeni proizvod. Ako su vaši čitaoci došli na stranicu jer su tražili informacije, možda će biti zainteresirani za klik na određeni proizvod. Do sada nismo smislili bolji način od poziva na akciju (CTA).
Sa stanovišta copywritinga, ovo može poboljšati stopu konverzije vaše kopije i ROI na vašem sadržaju. Iz perspektive SEO-a, može poboljšati prikaze stranica, smanjiti trenutnu stopu napuštanja početne stranice i poslati pozitivne signale interakcije Googleu.
9. Provjerite konkurenciju
I na kraju, deveta tačka – provjerite da li je nešto slično sa istom informativnom vrijednošću već objavljeno na blogu vaših konkurenata. Ako je tako, pokušajte to shvatiti kao izazov i pristupiti svom tekstu kreativnije i s novom idejom. Možda ćete se ugodno iznenaditi kvalitetom teksta koji možete proizvesti.
Jeste li znali…?
- Tekst je ključan za prodaju. Društveni mediji pomažu u svijesti o brendu i definitivno privlače promet na stranicu, ali potreban vam je tekst za prodaju proizvoda. U članku, koji je napisao Steve Coombes iz Awai.com-a, navodi se da nova kopija može povećati konverzije do 64%. Prema njegovim riječima, stopa klikanja od e-mail kampanja do teksta, a zatim do proizvoda je više od 14% za svaki bilten.
- Personalizirani poziv na akciju (CTA) je 202% efikasniji od generičkog. Copywriter bi stoga trebao intimno poznavati svoju publiku. Na osnovu toga, on ili ona će prilagoditi tekst svojim očekivanjima i potrebama (HubSpot).
- Do 74% čitatelja obraća veliku pažnju na zareze i gramatiku. Ako si mislio da zarezi nisu bitni, moram te razočarati. Skoro 3/4 svih ljudi do kojih vaš tekst dopire će obratiti veliku pažnju ako koristite pogrešan izraz ili napravite greške u interpunkciji i pravilnom direktnom govoru. (RealBusiness)
- Čitaoci zapravo apsorbiraju samo 20% vašeg teksta. Prema ovom predlošku, to bi značilo da će od 1140 riječi u mom tekstu, samo 228 doći do vas. Zato je zaista bitno istaknuti važne dijelove teksta podebljanim slovima. (Nielson Norman Group)
Izvori koji su me inspirirali: Danieldoan.net, Assit-o.com, Semrush.com, Alysonlex.com, Carminemastropierro.com