
Kako napisati marketinški plan
Kreiranje marketinškog plana je jedna stvar. Ali ne želiš da to bude samo plan za plan. Želiš da uspije. Dakle, pravo pitanje ovdje je kako kreirati marketinški plan koji vam zapravo pomaže u vašim marketinškim ciljevima?
Pa, definitivno vam je potrebno jasno razumijevanje vaših poslovnih ciljeva i strukturiran pristup. Također, trebali biste ostati usredotočeni na svoju misiju i držati je u svom umu dok postavljate mjerljive ciljeve. Također biste mogli koristiti inspiraciju – postojeći primjeri marketinških planova koji su već dokazali vrijednost. Ne brini, doći ćemo do toga. Da biste olakšali proces, možete koristiti odgovarajući predložak.
Zajedno ćemo saznati kako napraviti marketinški plan koji će podržati vaš uspjeh.
Šta je marketinški plan?
Marketinški plan je vaš vodič za rast poslovanja. To je strateški dokument koji kombinira vaše ciljeve s poslovnim ciljevima kako bi se osiguralo da akcije vašeg tima odgovaraju ukupnim naporima tvrtke. Efikasan marketinški plan pomaže vam da se usredotočite, donosi jasnoću i smjer vašim kampanjama. Štoviše, to je alat koji mogu koristiti drugi odjeli za razumijevanje cjelokupne marketinške strategije i njihove uloge u podršci cijeloj misiji.

Source: Source: Infographics created by Krejta Content department
Vrste marketinških planova
Različite vrste kompanija suočavaju se sa različitim marketinškim izazovima, tako da se i pristup rješenjima mora razlikovati. Zato biste trebali pažljivo odabrati predložak marketinškog plana. Svaki od njih ima svoju svrhu, ali vjerojatno vam neće dobro poslužiti u drugim slučajevima.
- Jeste li u fazi igranja s idejom? Možda ćete htjeti isprobati osnovni predložak marketinškog plana na jednoj stranici kako biste dobili uvid u cijeli proces.
- Da li će tvoj posao uskoro početi? Koristite predložak startup marketing plana.
- Već imate svoj posao koji sada lansira novi proizvod ili projekt? Potreban vam je predložak marketinškog plana lansiranja proizvoda i predložak marketinškog plana proizvoda ili predložak plana marketinškog projekta.
- Kreiranje kampanje? Odaberite predložak plana marketinške kampanje ili predložak plana marketinške promocije.
- Trebate pripremiti sadržaj društvenih medija? Koristite predložak marketinškog plana društvenih medija. Ako kreirate strategije za više platformi, predložak marketinškog plana kanala mogao bi biti dobar izbor. Za određeni audio sadržaj, predložak podcast marketinškog plana također može biti koristan.
- Organizirate konferenciju, festival, koncert ili meetup? Idite na predložak marketinškog plana događaja ili predložak marketinškog plana događaja društvenih medija.
- Sveukupni marketing? Predložak marketinškog plana, predložak marketinškog sadržaja, predložak digitalnog marketinškog plana, predložak marketinške strategije, predložak marketinškog plana ili integrirani predložak marketinškog komunikacijskog plana, integrirani predložak marketinškog plana, predložak marketinškog operativnog plana ili predložak marketinškog akcijskog plana može biti upravo ono što vam treba.
- Planirate za sljedeći kvartal ili cijelu godinu? Kvartalni predložak marketinškog plana ili predložak godišnjeg marketinškog plana bit će upravo ono što tražite. Općenito, možete koristiti predložak kalendara marketinškog plana.
- Trebate lokaliziranu ili specifičnu opciju? Probajte predložak marketinškog plana u Velikoj Britaniji, SAD-u, Njemačkoj… Razmislite o korištenju predloška marketinškog plana Google tablica. Također možete koristiti online alat za kreiranje predloška marketinškog plana koji odgovara vašim potrebama.
Prednosti marketinškog plana
Dobro strukturiran marketinški plan pomaže vam da kaos pretvorite u red. Stavlja sve aktivnosti u kontekst, donosi mjerljive rezultate i poboljšava koordinaciju u cijelom timu. Zahvaljujući planu kvalitete, pronaći ćete svoje ciljne kupce i poboljšati angažman kupaca dok izoštravate svoje poruke.
Nadalje, pomaže vam da mudro iskoristite svoj budžet i postanete dosljedniji na više marketinških kanala. Vaše prisustvo na tržištu postaje jače praćenjem napretka i prilagođavanjem taktike po potrebi zbog postavljanja mjerljivih ciljeva i ključnih pokazatelja učinka (KPI).
Sa formalnim marketinškim planom, vaša kompanija će također biti bolje opremljena za navigaciju kroz ekonomske neizvjesnosti poboljšanjem upravljanja resursima, performansi i svih (ne samo) marketinških aktivnosti.

Source: Infographics created by Krejta Content department
Kako napisati marketinški plan
Kreiranje marketinškog plana je dobra ideja. Ali kako to pretvoriti u stvarnost? Smirimo se. Počnite usklađivanjem svojih marketinških aktivnosti s jasnim poslovnim rezultatima koje možete zamisliti – i mjeriti.
Glavni ključ je struktura. Morate slijediti korak po korak proces počevši od istraživanja i planirati svaki potez od strategije do izvršenja. Ovaj pristup će pretvoriti marketinške aktivnosti u fokusiranu mapu puta za vaš rast.
U sljedećim odjeljcima ćemo pogledati svaku bitnu fazu kreiranja marketinškog plana , tako da ćete znati kako kreirati cijeli marketinški plan koji radi za vas.
Provedite SWOT analizu
Prvi korak bi svakako trebao biti razumijevanje gdje se vaše poslovanje nalazi. Drugim riječima, SWOT analiza. Pronađite snage, slabosti, prilike i prijetnje koje opisuju vaše poslovanje.
Kada identificirate svoje jake i slabe točke, možete donositi bolje odluke o strategiji, marketinškim aktivnostima i porukama ili pozicioniranju, kao i prepoznati tržišne prilike i rizike. Također vam može pomoći da istaknete područja u kojima možete pobijediti svoje ključne konkurente. To dovodi do više akcija vođenih svrhom, a ne samo nasumičnih aktivnosti.
Profilirajte svoje kupce
Kako možete doprijeti do ciljane publike ako ne znate s kim razgovarate? Čak i najbolje kampanje mogu se raspasti ako preskočite fazu definiranja vaših kupaca.
Prvo, pronađite šire ciljno tržište. Zatim idite konkretnije i podijelite ga na lokaciju, dob, spol, potrebe ili hobije, itd. Šta žele? Koji su njihovi glavni interesi? I, s druge strane, šta ih obeshrabruje? Na ovaj način možete zamisliti svoje idealne kupce i uskladiti svoju komunikaciju s onim što im je važno.
Samo idite dublje i kreirajte vlastite persone: polu-izmišljene profile zasnovane na stvarnim podacima koje ste prikupili. To će vam pomoći da se vaši segmenti kupaca više fokusiraju na stvarne ljude. Vaš marketinški tim će također imati koristi od toga, jer je na taj način mnogo lakše dizajnirati kampanje koje odjekuju.
Još jedna stvar koju treba istaknuti, to će poboljšati saradnju između marketinga, timova za proizvode i prodaje dijeljenjem razumijevanja kupca. Stoga, vaš marketinški napor postaje relevantniji i personaliziraniji, što vjerovatno dovodi do angažmana i konverzija.
Postavite jasne ciljeve
Do sada, trebali biste imati osnovne informacije o vašoj tržišnoj poziciji i prilično jasnu viziju vaše publike. Dakle, sljedeći korak bi trebao biti definiranje vašeg uspjeha. Kako je to? Postavite specifične i realne ciljeve i pobrinite se da je vaš marketing usklađen s vašim poslovnim ciljevima.
Da biste stvorili efikasne ciljeve, slijedite SMART okvir. Neka bude specifično, mjerljivo, ostvarivo, relevantno i vremenski ograničeno. “Dobivanje više sljedbenika” nije dovoljno specifično, dok je “povećanje pretplate na newsletter za 20% do kraja kvartala” pravi SMART cilj.

Source: Infographics created by Krejta Content department
💡 Evo još jednog konkretnog primjera primjene SMART metode: Poboljšajte rejting kompanije Google Business Profile sa prosječno 4,2 na 4,5 zvjezdice u roku od mjesec dana ohrabrujući 20 zadovoljnih kupaca (identificiranih putem anketa nakon kupovine) da ostave pozitivne recenzije putem personaliziranog, automatskog praćenja e-pošte.
Imajući na umu svoje ukupne poslovne ciljeve i stavljajući ove marketinške ciljeve u red čini da strategiju držite na mjestu i mjerljivom. Štoviše, pomaže vam da učinkovitije koristite svoje resurse i opravdate svoj marketinški proračun stvarnim rezultatima.
Uz sve rečeno, vjerojatno ste to već vidjeli. Jasni ciljevi su više od strateške potrebe. Oni poboljšavaju praćenje učinka, podržavaju odgovornost u vašem timu i pokreću bolje rezultate kampanje u vašim marketinškim aktivnostima.
Adresirajte “četiri P” marketinga
Jednom kada pronađete svoje ciljeve, vrijeme je da saznate kako ih postići. Tada koristite marketinški miks (Four P).
Šta znači P?
- Proizvod: Što nudite? Kako rješava potrebe vaših kupaca? Opišite glavne karakteristike i prednosti. Ali ne zaboravite razmišljati i o pakiranju i pozicioniranju.
- Cijena: Koju strategiju cijena trebate koristiti? Uzmite u obzir vrijednost vašeg brenda, cijenu, konkurenciju i ono što su vaši ciljni kupci spremni platiti.
- Mjesto: Gdje i kako ćete prodati svoj proizvod? Hoće li biti u e-trgovini ili u trgovini? Hoće li to biti učinjeno izravno ili preko partnera?
- Promocija: Kako će vas ljudi pronaći? Što ćete učiniti da dosegnete svoju publiku? Možete koristiti reklamne kampanje, fokusirati se na sadržaj, e-mail marketing, događaje i strategije društvenih medija… Pronađite kombinaciju koja vam najbolje služi.
Svi ovi elementi oblikuju način na koji se vaš proizvod percipira. Kada postoji harmonija između njih, to donosi veliku podršku za vaše pozicioniranje i utjecaj. Četiri P vam pomažu da ostanete u skladu s očekivanjima vašeg kupca.
A ako je vaše poslovanje u području orijentiranom na usluge, možete dodati još 3 P (da bi bilo 7 P) – ljudi, proces i fizički dokaz – za veći fokus na korisničko iskustvo.
Napravite budžet
Postavljanje marketinškog budžeta je jedan od ključnih dijelova procesa. Pomaže vam da ostanete na pravom putu i trošite svoj novac mudro i svjesno. Također vas ohrabruje da stvorite ostvarive ciljeve.
Omotajte svoj marketinški budžet oko vaših ukupnih poslovnih ciljeva. Učinite svaki dolar vrijednim doprinoseći rastu vaše tvrtke. Bez obzira na to da li vaš fokus ide na kampanje društvenih medija , plaćeno oglašavanje ili marketing sadržaja, stvarno morate odlučiti koliko novca izdvojiti za pojedinačne aktivnosti kako biste maksimizirali povrat ulaganja (ROI).
Postoji nekoliko pristupa za kreiranje ukupnog marketinškog budžeta:
- Postotak prihoda: Uobičajeni pristup postavljanju marketinškog budžeta je dodjeljivanje nekog dijela prihoda. Kompanije obično stavljaju 5-10% svojih prihoda u marketing. Veći postoci često idu startupima (15-30%) i brzorastućim kompanijama. Jednostavno je i jasno. Međutim, to može biti ako prihod varira zbog predviđanja i upravljanja poteškoćama.
- Cilj i zadatak: Ovo je vjerovatno najstrateškiji pristup. Budžet se određuje pronalaženjem specifičnih marketinških zadataka koji su potrebni za postizanje vaših ciljeva i određivanjem troškova svakog od njih.
- Konkurentski paritet: Ova metoda uključuje postavljanje marketinškog budžeta na osnovu potrošnje konkurenata. Ideja iza toga je da se podudara marketinška potrošnja konkurenata kako bi se osiguralo da je vaše poslovanje konkurentno na tržištu. Ovaj pristup treba koristiti s oprezom, jer budžeti konkurenata možda ne odražavaju vaše vlastite potrebe.
- Pristupačna metoda: Ovaj pristup znači da dodijelite sredstva koja možete priuštiti nakon pokrivanja troškova drugih poslova. To je prilično praktično rješenje za tvrtke s uskim novčanim tokovima, ali može ograničiti rast i učiniti marketinške napore reaktivnim, a ne proaktivnim.
Postoji i više načina raspodjele budžeta po kategorijama, kao što su marketinški kanal ili aktivnost. Zanimljivo pravilo koje treba slijediti je pravilo 70-20-10:
- 70 % na dokazane strategije i kanale koji daju konzistentne rezultate
- 20% za nove strategije ili kanale za poticanje rasta i istraživanje drugih mogućnosti
- 10% za eksperimente ili inovativne pristupe s većim rizikom, ali i potencijalom za visoku nagradu
Raščlanjivanjem budžeta na različite aktivnosti, vidjet ćete gdje vaš novac ide i možete ga prilagoditi kada je to potrebno kako biste efikasno koristili svoje resurse.

Source: Infographics created by Krejta Content department
Koristite predložak marketinškog plana
Marketinški plan zvuči kao upravo ono što vam treba, ali ne znate odakle početi? Naravno, stvaranje od nule može biti malo neodoljivo. Srećom, postoji jednostavno rješenje. To se zove predložak marketinškog plana. Takvi šabloni pružaju jasnu strukturu, tako da nećete propustiti ključne komponente, kao što su:
- Poslovni sažetak
- Misija
- Marketinški ciljevi i zadaci
- Ciljna publika
- Persone
- Analiza tržišta
- Analiza konkurencije
- Strategije
- Budžetu
- Marketinški kanali
- Ključni pokazatelji učinka (KPI)
- Akcijski plan + vremenska linija
Štoviše, štedi vaše vrijeme i povećava dosljednost i protok u cijelom procesu planiranja. Možete se usredotočiti na sadržaj i strategiju, a ne razmišljati o strukturi. Pomaže vam da pokrijete sve bitne dijelove i uskladite svoj plan s poslovnim ciljevima.
Možete pronaći predloške u različitim formatima kao što su Google Docs, Google Sheets, Excel ili PDF koji su prilagođeni za različite marketinške strategije, od digitalnog marketinga do komunikacijskih planova. Predlošci se također mogu razlikovati ovisno o vašim specifičnim potrebama. Dakle, kada birate jedan, uzmite u obzir svoje poslovne potrebe. Želite li sveobuhvatan predložak plana marketinške komunikacije ili nešto prikladnije za strategije digitalnog marketinga?
Kreiraj kalendar
Da biste svoju strategiju pretvorili u akcije, također vam je potreban jasan vremenski okvir. Marketinški kalendar će vam pomoći da organizirate, odredite prioritete i pratite aktivnosti kako biste ih mogli završiti na vrijeme kako biste postigli svoje ciljeve.
Započnite zapisivanjem svojih glavnih marketinških aktivnosti, kao što su kampanje, kreiranje sadržaja ili događaji. Zatim ih podijelite na dnevne, sedmične i mjesečne zadatke.
Evo nekoliko savjeta za upravljanje kalendarom:
- Odredite prioritete: Usredotočite se na ono što podržava vaše ciljeve.
- Budite fleksibilni: Prilagodite svoj raspored hitnim promjenama.
- Koristite digitalne alate: Isprobajte Google Sheets, Trello ili druge aplikacije za praćenje vizualizacije.
Dobro organiziran marketinški kalendar pomaže vam da koordinirate aktivnosti, poštujete rokove i pratite napredak.
Primjer marketinškog plana
Dobro pripremljen marketinški plan trebao bi jasno obuhvatiti ključne aktivnosti kao i njihove vremenske okvire. Evo pojednostavljenog primjera akcijskog plana kao dijela marketinškog plana:
Opis zadatka | Vlasnik(i) | Datum početka | Datum završetka | Potrebni resursi | Status |
Finalizirajte poruke proizvoda i USP | Voditelj marketinga | 01/04/2025 | 15/04/2025 | Interni sastanci | Završena |
Razviti sadržaj kampanje (blog, društveni mediji) | Tim za sadržaj | 16/04/2025 | 28/05/2025 | Alati za pisanje, softver za dizajn | U toku |
Lansiranje proizvoda na web stranici | Web tim | 01/06/2025 | 28/06/2025 | CMS pristup, postavljanje analitike | Nije započeto |
Postavite PPC kampanje | PPC specijalista | 16/06/2025 | 07/07/2025 | Budžet za oglašavanje, platforme za oglašavanje | Nije započeto |
Naravno, ovo je samo mali uzorak cijelog plana. Trebali bi postojati pojedinačni dijelovi posvećeni poslovnom sažetku, personama, analizama, itd. Međutim, to vam daje mali uvid u to kako to radi.
Ako ste zainteresirani da vidite cijeli primjer plana (predložak sa smjernicama o tome kako ga ispuniti, uključujući i konkretne primjere), pripremili smo jedan za vas. Pokrili smo sve osnovne korake ispod:
- Kreiranje pregleda poslovanja
- Izrada konkurentske i SWOT analize
- Kreiranje persona odgovaranjem na određena pitanja
- Analiza SMART ciljeva
- Odabir kanala i priprema komunikacijske taktike
- Dodjeljivanje budžeta pojedinačnim zadacima / dijelovima
- Praćenje ključnih pokazatelja učinka
- Priprema akcijskog plana , uključujući datume i resurse.
Slobodno ga provjerite, istražite sve kartice i stavke i inspirirajte se. U slučaju da otkrijete da vam je potrebna pomoć u kreiranju vlastitog plana, ne ustručavajte se kontaktirati; Rado ćemo pomoći.
Napišite marketinški plan: Preporučene aplikacije
Postoje mnogi marketinški alati i aplikacije koje čine proces planiranja lakšim – pomažući vam da upravljate zadacima, analizirate podatke i sarađujete sa svojim timom.
Planovi i kalendari
Možete koristiti Excel ili Google Sheets za kreiranje tabela za vaš plan od nule ili preuzeti neke od šablona za njih kao što je ranije spomenuto. Za složenije planove, možete razmisliti o korištenju alata kao što su gantogrami, koji vam omogućavaju da vizuelno upravljate svojim zadatkom i pratite zavisnosti.
Upravljanje zadacima
Za kreiranje zadataka, njihov nadzor i saradnju sa kolegama, možda će vam trebati drugi alati kao što su Trello ili Asana. Također vam može pomoći da postavite rokove i pratite napredak. Da biste bili sigurni da se vaš marketinški plan kontinuirano izvršava.
Analitika
Da biste vidjeli kako idu vaši marketinški napori, morate to izmjeriti. Google Analytics bi mogao biti pravi alat za to. Omogućuje vam praćenje stope konverzije, ponašanja korisnika, prometa na web stranici i još mnogo toga.
CRM
Za praćenje korisničkih putovanja i performansi potencijalnih klijenata, također možete koristiti neke od CRM sistema kao što su HubSpot, Pipedrive, Salesforce ili Bitrix (što je korisno i za upravljanje zadacima). Pomaže vam segmentirati publiku, pratiti konverzije, uskladiti svoje marketinške aktivnosti s prodajom i personalizirati na temelju ponašanja korisnika.
Zaključak
Kreiranje marketinškog plana može izgledati kao ogroman i iscrpljujući zadatak. Međutim, s pravim pristupom i procesom, to ne mora biti tako. Samo slijedite korake jedan po jedan, i stići ćete tamo.
Kako biste bili sigurni da ste pripremili efikasan plan i da ne propustite ništa važno, odaberite odgovarajući predložak, koji će vas voditi. Također možete koristiti druge alate i aplikacije koje će vas podržati u ispunjavanju vaših marketinških ciljeva i optimizaciji budžeta.
S jasnom vizijom, dobro definiranim ciljevima i pravim alatima, vaš marketinški plan će vas usmjeriti do vašeg poslovnog uspjeha.
Često postavljana pitanja
Zašto je marketinški plan važan?
Marketinški plan pomaže vam da ostanete usredotočeni na svoje poslovne ciljeve i uskladite svoj marketing s njima. Podržava strateške odluke, koordinaciju aktivnosti, pomaže u osiguravanju kupovine dionika i poboljšava praćenje učinka. To također pokreće mjerljiv rast i konkurentsku prednost.
Kako napisati marketinški plan?
Prvi korak bi trebao biti pregled poslovanja i postavljanje ciljeva. Analizirajte svoje tržište i konkurenciju (SWOT je dobar način da to učinite). Definirajte svoju publiku, kreirajte persone i postavite SMART ciljeve. Zatim pripremite svoju strategiju koristeći 4P. Odaberite prave kanale i kreirajte kalendar dok postavljate budžet. Koristite šablon da biste ga održali strukturiranim, i ne zaboravite da redovno ažurirate.
Što bi trebao uključivati dobar marketinški plan?
Osim jasne strukture i redovnih ažuriranja, ključne komponente marketinškog plana su poslovni sažetak, analiza tržišta i konkurencije, ciljna publika, SMART ciljevi, marketinške strategije (4P), taktike, budžet, KPI-ovi i vremenska linija.