4 min. čitanja

Kako kreirati brend od nule? Napomena: imam odgovarajući proizvod

Novi proizvod, novo tržište ili samo ideja za poboljšanje postojećeg proizvoda. Ali kako da pokrenete brend od nule? Napomena: potreban Vam je odgovarajući proizvod.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Kako kreirati brend od nule? Napomena: imam odgovarajući proizvod
Izvor: Unsplash

Prvi koraci u brendiranju

Prvo što preporučujem je da se zapitate da li ovaj proizvod realno ima šansu na našem tržištu sa ovom postavkom. Ako ćete prodavati poklopce za mobilne telefone i projekat nije zanimljiv ni po pitanju pakovanja ni po ceni, biće veoma teško uspeti, a čak i ako uspete, biće odmah iznad nule.

Mnogi e-taileri realno ne proveravaju tržišni prostor, ali sve što treba da uradite je osnovna pretraga ponuda konkurenata i njihovih mogućnosti. Često je očigledno da sa početnim ulaganjem od 5.000 evra jednostavno neće funkcionisati.

Kao deo svog brendiranja, trebalo bi da se fokusirate pre svega na to ko ste i šta nudite. Donosite novi proizvod i edukujete tržište? Da li nudite alternativu postojećem proizvodu? Šta su vaše snage i slabosti? Sa kim želiš da komuniciraš? Koji su tvoji ciljevi?

Nakon što ste odgovorili na ova pitanja, imate osnovni dizajn identiteta. Identitet nije logo kompanije Jaspravim. Može da radi za neke segmente, ali ne i za većinu. Identitet treba da odražava vaše vrednosti i kupac treba da bude u mogućnosti da odmah postavi vašu komunikaciju u segment.

Ispunjavanje tržišnih standarda

Nakon što imate svoj identitet i sve materijale na mjestu, fokusirajte se na ispunjavanje osnovnih tržišnih standarda. Ovo je osnovni minimum koji treba da pređete. Sve više je plus i može vas izdvojiti od konkurencije od prvog dana.

Da li se vaša konkurencija reklamira? Ako je tako, gdje? Često vidim da se čak i relativno veliki igrači još uvek ne oglašavaju na društvenim mrežama, ali to je jedan od najjeftinijih načina da se dobije izloženost.

Ispunjavanje standarda je od suštinskog značaja, ali se od prvog dana možete izdvojiti kvalitetom svog rada. Ne mora da bude složeno, ali slobodno imajte transparentne uslove i odredbe, veličine grafikona, tutorijale, mogućnost dobijanja saveta na telefonu, bilo šta.

Trošak po konverziji

Vrlo je verovatno da nećete zaraditi od prvog dana. Ne morate da reklamirate sve i svuda. Testirajte osnove i saznajte gde je vaša ciljna publika. Ako imate strogo poslovanje zasnovano na pretrazi – pneumatike sa naprednim filtriranjem, na primer – prvo pokušajte sa Google-om. Ako prodajete modu, prvo probajte društvene mreže. Sasvim je u redu da se ne reklamirate svuda i radite sve. Postoje segmenti koji se jednostavno ne uklapaju dobro u određeni medij, a vi ćete ga ili šutnuti na ivičnjak ili skalirati u drugom smjeru.

Socijalni dokaz

U većini slučajeva, društveni mediji su najbolji i najjeftiniji način za sticanje novih kupaca. Ali prvo, fokusirajte se na stvaranje materijala koji potvrđuje vaš proizvod na tržištu. Pokažite ga u realističnom svetlu, kako ga vaši kupci koriste, koliko su zadovoljni isporukom ili porudžbinom. Ljudi imaju tendenciju da gravitiraju ka rešenjima koja je posvetio neko drugi, čak i stranac.

Sledeći korak je priprema UGC (sadržaj koji generišu korisnici) u zamenu za popust (ili drugu korist). Iz iskustva, proizvod se može skalirati čak i ako imate samo ovu vrstu kreativnosti.

Source: Unsplash

Skaliranje

Za skaliranje, lično savetujem klijentima da krenu dva različita puta. Ili idite putem većeg tržišnog udela sa nama, ili otvorite drugo tržište za istu energiju (a često i finansije).

Da pojednostavite, ako generišete, recimo, 80% prihoda na malom tržištu onoga što je tržišni maksimum (nikada nećete preuzeti sve kupce vaših konkurenata), preostalih 20% će biti veoma teško i skupo, pa čak i sa neizvesnim ishodom.

S druge strane, 20% energije na drugom tržištu – recimo Mađarskoj – može otvoriti vrata tržištu dvostruko većem sa potpuno drugačijim potencijalom rasta. Diverzifikacija prodaje u različitim zemljama je takođe odličan način da proširite rizik.

Najnovije iz kategorije Marketing strategy
Podijelite članak
Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Slični članci
Kako su 3 trgovca postigla 20% stope konverzije sa Omnichannel porukama
7 min. čitanja

Kako su 3 trgovca postigla 20% stope konverzije sa Omnichannel porukama

Kada roditelji ignoriraju vaše e-mailove i SMS se izgubi u buci, što radite? Jedan prodavač igračaka okrenuo se Viberu i pretvorio zaposlene roditelje u angažirane kupce sa 20% stope konverzije kroz strateške omnichannel poruke. To je samo jedan primjer kako trgovci prepisuju pravilnik o angažmanu kupaca i rezultati će vas iznenaditi.

Bogdan Shkarupa Bogdan Shkarupa
CEO & Co-founder, NeuCurrent
Kako napisati marketinški plan
14 min. čitanja

Kako napisati marketinški plan

Sveobuhvatan marketinški plan je alfa i omega svake marketinške strategije. Bilo da lansirate novi proizvod ili definirate strategiju brenda, potreban vam je onaj koji će vas voditi do vaših poslovnih ciljeva. Iako se stvaranje marketinškog plana može činiti neodoljivim, to ne mora biti. S dobrim predloškom marketinškog plana, već ste korak ispred. Ovaj članak će […]

Zdenko Konečný Zdenko Konečný
CEO, Krejta
Strateško marketinško planiranje: 6 koraka do poslovnog uspjeha
12 min. čitanja

Strateško marketinško planiranje: 6 koraka do poslovnog uspjeha

Marketinška istraživanja pokazuju da približno 50-60% marketinških stručnjaka formalno dokumentira svoju marketinšku strategiju. Kompanije često podcjenjuju marketinško planiranje, iako je dokazano da povećava njihove šanse za uspjeh (za preko 300%!) i ROI (za 60%!) u poređenju sa kompanijama koje ne planiraju.  U ovom članku ćemo pogledati osnove planiranja u principu, koristeći primjere uključujući upute kako […]

Martin Murza Martin Murza
CEO, Murza