8 min. čitanja

Kako koristiti popuste kao profesionalac: 6 strategija cijena s popustom

Znaš šta me izluđuje? Ušao sam u trgovinu i vidio "50% POPUSTA NA SVE!" zalijepljeno preko prozora. Moja prva misao nije uzbuđenje - to je sumnja. Šta nije u redu sa ovim stvarima koje im je potrebno da ih praktično poklone? Evo stvari koju većina vlasnika trgovina ne razumije. Strategije diskontnih cijena nisu o nasumičnom rezanju cijena. To je mnogo više strateški od toga. Urađeno kako treba, to je kao da ste provodadžija između svojih proizvoda i kupaca koji su na ogradi.

Muhammed Tüfekyapan Muhammed Tüfekyapan
E-commerce strategist and Shopify expert I Founder, Growth Suite I Growth Hacking Studio
Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Kako koristiti popuste kao profesionalac: 6 strategija cijena s popustom
Izvor: Canva

Razumjeti različite vrste popusta

U redu, hajde da prvo pričamo o osnovama. Imate dva glavna načina za dijeljenje popusta, i iskreno, odabir pogrešnog može potpuno ubiti vašu strategiju.

Ručni kodovi za popust

To su one male kodove koje ljudi upisuju na blagajni. “SAVE20” i sve to. Naravno, možete kontrolisati ko ih tačno koristi. Ali, koliko puta sam odbacio košaricu jer nisam mogao pronaći kod za popust u svom neurednom inboxu? Previše ih je da bi se izbrojalo.

Samo prošli tjedan, proveo sam oko 10 minuta kopajući po e-mailovima tražeći 15% popusta koda. Na kraju sam odustao i kupio u drugoj trgovini. Ne budi ta trgovina.

How to Use Discounts

Source: Visual created by Napkin App

Automatski popusti

To se dešava automatski. Nema potrebe za kucanjem ili pretraživanjem e-pošte. “Kupi 3, dobiješ 1 besplatno” počinje kada neko doda tri predmeta. Super glatko. Vaši kupci ne moraju ništa pamtiti, a vi ne gubite prodaju od ljudi poput mene koji zaboravljaju sve.

Što je strategija diskontnih cijena?

Većina ljudi misli da “diskontne cijene” znači “jeftinije stvari”. To nije pogrešno, ali nedostaje šira slika.

Pravi popust je psihologija. Ne smanjujete samo cijene – stvarate hitnost, nagrađujete svoje najbolje kupce, čistite stari inventar i dobivate nove ljude da isprobaju vaše stvari. Znati koji cilj slijediti je ključ uspjeha.

Razmislite o popustima poput ljutog umaka. Nekoliko kapi čini sve boljim. Sipaj cijelu bocu i upropastio si večeru.

6 Discounting Strategies

Source: Visual created by Napkin App

6 strategija diskontiranja

Višeslojni popusti prema pragovima potrošnje

Ovaj je prilično podmukao u dobrom smislu. “Potrošite 50 €, uštedite 10%. Potrošite 100 €, uštedite 15%. Potrošite 150 €, uštedite 20%.”

Evo šta se dešava. Neko ima stvari u vrednosti od 45 evra u kolicima. Odjednom pretražuju doslovno sve što košta 5 € samo da bi pogodili taj prvi nivo. To je kao da kupovinu pretvorite u igru u kojoj svi pobjeđuju.

Popust za kupce koji prvi put

Natjerati nekoga da napravi svoju prvu kupovinu je kao da ih natjerate da vam povjere svoju lozinku za Netflix. To je velika stvar.

Ali ovdje mnoge trgovine zabrljaju. Oni odmah eksplodiraju nove posjetitelje sa pop-up prozorima. “DOBIJTE 20% POPUSTA ODMAH!” To se osjeća očajno, a ne dobrodošlo.

Bolji pristup? Čekaj da neko bude stvarno zainteresovan. Kao kad su gledali proizvode neko vrijeme ili dodali nešto u svoju košaricu. Zatim ponudite “poklon dobrodošlice” umjesto samo još jednog dosadnog postotka popusta.

First-time Customer Discount Visual Selection

Source: Visual created by Napkin App

Besplatan poklon uz kupnju

Ovo je sve o psihologiji. Nudeći balzam za usne od 5 dolara uz bilo koju kupnju od 40 dolara čini se mnogo velikodušnijim nego samo davanjem 5 dolara popusta. Iako je to potpuno ista matematika.

Trik je u odabiru poklona koji zapravo imaju smisla s onim što prodajete. Nemoj samo da zgrabiš ono što skuplja prašinu u tvom skladištu. Ljudi mogu uočiti nasumični poklon za bacanje na kilometar udaljenosti.

Flash prodaja

24 sata. Možda samo šest. Veliki popusti sa pravim rokom koji zapravo nešto znači.

Flash prodaja funkcionira jer se svi bojimo da ćemo nešto propustiti. Kao, stvarno se bojim. Više se boji propuštanja dobrog posla nego što je sretan zbog uštede novca, ako to ima smisla.

Ali pazite da ne pretjerate. Česte flash prodaje mogu dovesti do toga da ih kupci predvide. Onda odjednom niko više ne kupuje po punoj cijeni.

Personalizacija Popusti

Umjesto bacanja popusta na sve, budite pametni o tome. Ponudite popuste na stvari koje su ljudi ostavili u košarici. Razmotrite stavke koje su pregledali prošle sedmice, ali nisu uspjeli kupiti. Alternativno, mogu pronaći predmete koji savršeno nadopunjuju njihove trenutne kupovine.

Manje se osjećate kao da molite za prodaju, a više kao da se zapravo sjećate što kupci žele. Što je, budimo iskreni, prilično rijetko ovih dana.

Personalization Discounts Visual Selection

Source: Visual created by Napkin App

Early Bird VIP popusti

Vaši najbolji kupci dobivaju prodaju prije svih ostalih. Jednostavno, ali ludo efikasno.

Pokrenite tu novu kolekciju svojim VIP osobama dva dana prije nego što javnost dobije pristup. Čak i ako popust nije ogroman, taj ekskluzivni rani pristup čini da se ljudi osjećaju posebnima. A ljudi koji se osjećaju posebnim postaju vjerne mušterije.

Kodovi za popust vs. automatsko diskontiranje

Stvarno, birate između kontrole i olakšavanja stvari kupcima.

Kodovi za popust daju vam potpunu kontrolu. Izvrsno za rad s influencerima ili slanje ekskluzivnih ponuda na vašu e-mail listu. Ali oni su gnjavaža za mušterije. Ispravno kucanje kodova, pamćenje gdje ste stavili e-mail, sve te stvari.

Automatski popusti jednostavno rade. Kupci odmah vide svoju ušteđevinu. Bez gnjavaže, bez zaboravljenih kodova, i bez napuštenih kolica jer neko nije mogao da shvati gde da ukuca “SAVE10”.

Moje mišljenje? Koristite automatske popuste za velike kampanje u cijeloj trgovini. Sačuvaj kodove za vrijeme kada stvarno trebaš kontrolirati tko će što dobiti.

Što treba uzeti u obzir prilikom izgradnje strategije popusta

Izgradnja strategije popusta je kao izgradnja bilo čega drugog. Potreban vam je čvrst temelj, a ne samo lijepi ukrasi na vrhu.

Implementirati programe lojalnosti

Programi lojalnosti pretvaraju jednokratne kupce u ljude koji se stalno vraćaju. Bodovi, cijene članova, rani pristup novim stvarima – sve to daje kupcima razloge da ostanu.

Samo neka bude jednostavno. Vidio sam programe lojalnosti tako komplicirane da su trebali vlastiti priručnik s uputama. “Zaradite bodove, primite nagrade” pobjeđuje “Diamond Elite Platinum Ultra Status” svaki put.

Istražite baze podataka kupona

Sviđalo vam se to ili ne, tone kupaca provjeravaju stranice kao što je RetailMeNot prije nego što kupe bilo što. Jeste li upoznati s proširenjem preglednika Honey? Super popularan.

Umjesto da se pretvarate da ove stranice ne postoje, radite s njima. Dajte im trenutne, strateške ponude umjesto da dopuštate nasumičnim starim kodovima da lebde po internetu, čineći da vaš brend izgleda neuredno.

tips for saving

Source: Depositphotos

Savjeti za potrošačku štednju

Korištenje Discount Aggregator Sites

Razumijevanje kako kupci traže ponude pomaže vam da im bolje služite. Većina ljudi provjeriti barem jedan kupon stranicu prije kupnje bilo što online danas.

Ne bori se protiv ovakvog ponašanja. Radi s tim. Kontrolirajte kako se vaš brend prikazuje na ovim platformama umjesto da dopustite da bude nasumično.

Praćenje sezonskih promocija

Tajming je toliko važan. Povratak u školu, praznici, ljetna čišćenja – to stvara prirodnu hitnost koja vaše promocije čini mnogo učinkovitijim.

Ne zaboravite ni na manje sezonske trenutke. Kao Nacionalni dan kafe ako prodajete kafu. Ili Dan planete Zemlje ako volite ekološke stvari. Ovi nišni trenuci često funkcioniraju bolje od velikih praznika jer je manje buke od konkurenata.

Ponudite popuste na pravi način i zaradite više prodaje

Pravi cilj nije samo dobivanje trenutne prodaje. To je izgradnja odnosa s ljudima koji će se vratiti i platiti punu cijenu jer oni zapravo vjeruju vašem brendu.

Vaši popusti bi trebali biti svrhoviti. Kao da postoji pravi razlog iza njih osim potrebe za premještanjem inventara. Bilo da se radi o uvođenju novih proizvoda, nagrađivanju vjernih kupaca ili pružanju stvarne sezonske vrijednosti.

Kako Growth Suite to čini jednostavnim

Većina strategija popusta ne uspijeva jer su u osnovi obrazovana nagađanja. Growth Suite potpuno mijenja igru.

Evo kako to zapravo funkcionira u praksi

Satovi aplikacije provjeravaju svakog posjetitelja u stvarnom vremenu. Aplikacija prati trajanje pregledavanja proizvoda svakog posjetitelja. Ono što dodaju u svoju košaricu. Gdje počinju oklijevati.

Recimo da neko provede 10 minuta pregledavajući tvoj odjel za nakit. Dodaju ogrlicu u kolica i onda samo… zaustaviti. Upravo tada Growth Suite uskače s personaliziranom ponudom: “Hej, dobijte 5% popusta ako dovršite svoju narudžbu u sljedećih 15 minuta.”

Stvarno pametan dio? Ljudi koji su očito spremni kupiti po punoj cijeni nikada ne vide nikakve popuste. Samo neodlučni kupci dobivaju ove ciljane ponude. Dakle, štitite vrijednost svog brenda dok štedite prodaju koja bi inače bila izgubljena.

Kada taj tajmer dostigne nulu, kod za popust automatski se briše iz vaše trgovine. Nema dijeljenja na društvenim mrežama, nema produženja rokova, nema lažne hitnosti koja se resetira svaki dan. Samo iskrene, vremenski ograničene ponude koje zapravo nešto znače.

Gledajte, pametne strategije popusta nisu o pronalaženju nekog magičnog postotka koji iznenada transformira vaše poslovanje preko noći. Oni su o razumijevanju onoga što tjera ljude da zapravo kupuju stvari i stvaranju ponuda koje se osjećaju vrijedno, a ne očajnički.

Kada kombinirate pametno razmišljanje s alatima koji stvaraju stvarnu hitnost i personalizaciju, popusti postaju moćni načini za dugoročni rast vašeg poslovanja. Ne samo brza povećanja prodaje koja ne traju. I iskreno? Vaši kupci se osjećaju cijenjenima umjesto manipuliranima. Tako se gradi nešto što zapravo traje.

FAQ

Source: Depositphotos

Često postavljana pitanja

Jesu li popusti dobra marketinška strategija?

To su alati u tvojoj kutiji s alatima, a ne magična rješenja. Koristite ih za određene stvari kao što su dobivanje novih kupaca ili čišćenje zaliha. Nemojte se oslanjati na njih da poprave veće probleme s vašim proizvodima ili marketingom.

Koja vrsta popusta je najučinkovitija?

Totalno zavisi od toga šta pokušavaš da uradiš. Želite da ljudi troše više? Probajte te višeslojne popuste. Izgradnja odnosa? Idi personalizovan. Trebate hitnost? Vremenski ograničene ponude rade odlično.

Šta je vremenski ograničena ponuda?

Popust ili dogovor sa stvarnim datumom isteka. I mislim stvarno stvarno. Ti lažni tajmeri koji se resetuju svaki dan? Niko više ne pada na to.

Da li ograničena vremenska ponuda radi?

Apsolutno, kada to uradiš kako treba. Mi ljudi mrzimo propuštati dobre ponude mnogo više nego što uživamo u njihovom dobivanju. Ali pretjerajte s njom i ljudi prestaju mariti. Koristite ga štedljivo za maksimalan udarac.

Kako napisati ponudu popusta samo za ograničeno vrijeme?

Budi super jasan u vezi svega. Koliki je popust? Kada se završava? Što ljudi trebaju učiniti? Kao: “Dobijte 20% popusta na cijelu narudžbu ako se odjavite do ponoći večeras. Samo koristite kod TONIGHT20.”

Podijelite članak
Muhammed Tüfekyapan
E-commerce strategist and Shopify expert I Founder, Growth Suite I Growth Hacking Studio

Muhammed Tüfekyapan is a seasoned e-commerce strategist and Shopify expert with deep expertise in conversion optimization and customer psychology. With years of experience helping online stores maximize their potential, he specializes in developing data-driven strategies that balance growth with brand integrity. As the mind behind Growth Suite, Muhammed understands the delicate balance between driving sales and maintaining brand value. His approach focuses on ethical urgency marketing and personalized customer experiences that convert browsers into buyers without resorting to manipulative tactics. Muhammed\'s insights into discount strategies, conversion optimisation, and behavioural targeting have helped countless Shopify merchants transform their stores into profitable, sustainable businesses. He combines technical expertise with practical business sense to create solutions that work in the real world of e-commerce. When he\'s not optimizing conversion rates, Muhammed shares his knowledge through educational content, helping store owners understand the psychology behind effective marketing and the importance of treating customers with respect while driving business growth.

Growth Suite
Ovaj članak vam donosi

Growth Suite

Growth Suite is a smart Shopify app that transforms how stores handle discounts and urgency marketing. Instead of throwing generic discounts at everyone, it watches visitor behavior in real-time and identifies exactly who's hesitating to buy. Here's what makes it different: Growth Suite only shows personalized, time-limited offers to visitors who actually need that extra push. Customers ready to buy at full price never see discounts, protecting your brand value. Meanwhile, hesitant shoppers get targeted offers with genuine countdown timers that create real urgency. The app automatically generates unique discount codes for each offer and deletes them when time expires—no fake urgency, no code sharing, no training customers to always expect deals. With seamless integration into product pages and cart, Growth Suite helps Shopify stores increase conversions without damaging brand perception. Perfect for fashion, jewelry, accessories, and home decor brands that care about maintaining premium positioning while maximizing revenue from existing traffic.

Slični članci
10 najboljih strategija affiliate marketinga
8 min. čitanja

10 najboljih strategija affiliate marketinga

Affiliate marketing se pojavio kao moćan kanal za povećanje prihoda, omogućavajući marketinškim stručnjacima da zarade pasivni prihod promovirajući proizvode i zarađujući provizije od prodaje. Međutim, ključ za otključavanje njegovog potencijala leži u korištenju pravih strategija prilagođenih vašoj publici i niši. U ovom članku ćemo zaroniti u top 10 affiliate marketing strategija koje su praktične, specifične […]

Kristýna Gröbnerová Kristýna Gröbnerová
Affiliate Manager, Selltoro
Trendovi affiliate marketinga koji oblikuju budućnost digitalnog oglašavanja
9 min. čitanja

Trendovi affiliate marketinga koji oblikuju budućnost digitalnog oglašavanja

Affiliate marketing je brza industrija u kojoj održavanje nije opcionalno – to je obavezno. Inovacije u tehnologiji, razvijanje navika potrošača i promjena marketinškog okruženja nastavljaju redefinirati pravila angažmana. Ono što je jučer funkcioniralo možda neće funkcionirati sutra, tako da je znanje što se događa ključno za ostanak u igri. Imajući to na umu, ispitajmo najvažnije trendove […]

Milan Novakovic Milan Novakovic
Founder & CEO, HIREQUARTERS
Affiliate marketing kao strategija performansi
17 min. čitanja

Affiliate marketing kao strategija performansi

Affiliate marketing služi kao izvrsna strategija gdje su i trgovci i podružnice u mogućnosti da imaju koristi. Partnerstvom s izdavačima, tvrtke mogu promovirati svoje proizvode ili usluge i konačno proširiti svoj doseg i prihod od prodaje bez ikakvih troškova u početku. Ključna prednost affiliate marketinga kao strategije performansi je njegova skalabilnost. Više prometa i konverzija […]

Kristýna Gröbnerová Kristýna Gröbnerová
Affiliate Manager, Selltoro