
Razumjeti različite vrste popusta
U redu, hajde da prvo pričamo o osnovama. Imate dva glavna načina za dijeljenje popusta, i iskreno, odabir pogrešnog može potpuno ubiti vašu strategiju.
Ručni kodovi za popust
To su one male kodove koje ljudi upisuju na blagajni. “SAVE20” i sve to. Naravno, možete kontrolisati ko ih tačno koristi. Ali, koliko puta sam odbacio košaricu jer nisam mogao pronaći kod za popust u svom neurednom inboxu? Previše ih je da bi se izbrojalo.
Samo prošli tjedan, proveo sam oko 10 minuta kopajući po e-mailovima tražeći 15% popusta koda. Na kraju sam odustao i kupio u drugoj trgovini. Ne budi ta trgovina.

Source: Visual created by Napkin App
Automatski popusti
To se dešava automatski. Nema potrebe za kucanjem ili pretraživanjem e-pošte. “Kupi 3, dobiješ 1 besplatno” počinje kada neko doda tri predmeta. Super glatko. Vaši kupci ne moraju ništa pamtiti, a vi ne gubite prodaju od ljudi poput mene koji zaboravljaju sve.
Što je strategija diskontnih cijena?
Većina ljudi misli da “diskontne cijene” znači “jeftinije stvari”. To nije pogrešno, ali nedostaje šira slika.
Pravi popust je psihologija. Ne smanjujete samo cijene – stvarate hitnost, nagrađujete svoje najbolje kupce, čistite stari inventar i dobivate nove ljude da isprobaju vaše stvari. Znati koji cilj slijediti je ključ uspjeha.
Razmislite o popustima poput ljutog umaka. Nekoliko kapi čini sve boljim. Sipaj cijelu bocu i upropastio si večeru.

Source: Visual created by Napkin App
6 strategija diskontiranja
Višeslojni popusti prema pragovima potrošnje
Ovaj je prilično podmukao u dobrom smislu. “Potrošite 50 €, uštedite 10%. Potrošite 100 €, uštedite 15%. Potrošite 150 €, uštedite 20%.”
Evo šta se dešava. Neko ima stvari u vrednosti od 45 evra u kolicima. Odjednom pretražuju doslovno sve što košta 5 € samo da bi pogodili taj prvi nivo. To je kao da kupovinu pretvorite u igru u kojoj svi pobjeđuju.
Popust za kupce koji prvi put
Natjerati nekoga da napravi svoju prvu kupovinu je kao da ih natjerate da vam povjere svoju lozinku za Netflix. To je velika stvar.
Ali ovdje mnoge trgovine zabrljaju. Oni odmah eksplodiraju nove posjetitelje sa pop-up prozorima. “DOBIJTE 20% POPUSTA ODMAH!” To se osjeća očajno, a ne dobrodošlo.
Bolji pristup? Čekaj da neko bude stvarno zainteresovan. Kao kad su gledali proizvode neko vrijeme ili dodali nešto u svoju košaricu. Zatim ponudite “poklon dobrodošlice” umjesto samo još jednog dosadnog postotka popusta.

Source: Visual created by Napkin App
Besplatan poklon uz kupnju
Ovo je sve o psihologiji. Nudeći balzam za usne od 5 dolara uz bilo koju kupnju od 40 dolara čini se mnogo velikodušnijim nego samo davanjem 5 dolara popusta. Iako je to potpuno ista matematika.
Trik je u odabiru poklona koji zapravo imaju smisla s onim što prodajete. Nemoj samo da zgrabiš ono što skuplja prašinu u tvom skladištu. Ljudi mogu uočiti nasumični poklon za bacanje na kilometar udaljenosti.
Flash prodaja
24 sata. Možda samo šest. Veliki popusti sa pravim rokom koji zapravo nešto znači.
Flash prodaja funkcionira jer se svi bojimo da ćemo nešto propustiti. Kao, stvarno se bojim. Više se boji propuštanja dobrog posla nego što je sretan zbog uštede novca, ako to ima smisla.
Ali pazite da ne pretjerate. Česte flash prodaje mogu dovesti do toga da ih kupci predvide. Onda odjednom niko više ne kupuje po punoj cijeni.
Personalizacija Popusti
Umjesto bacanja popusta na sve, budite pametni o tome. Ponudite popuste na stvari koje su ljudi ostavili u košarici. Razmotrite stavke koje su pregledali prošle sedmice, ali nisu uspjeli kupiti. Alternativno, mogu pronaći predmete koji savršeno nadopunjuju njihove trenutne kupovine.
Manje se osjećate kao da molite za prodaju, a više kao da se zapravo sjećate što kupci žele. Što je, budimo iskreni, prilično rijetko ovih dana.

Source: Visual created by Napkin App
Early Bird VIP popusti
Vaši najbolji kupci dobivaju prodaju prije svih ostalih. Jednostavno, ali ludo efikasno.
Pokrenite tu novu kolekciju svojim VIP osobama dva dana prije nego što javnost dobije pristup. Čak i ako popust nije ogroman, taj ekskluzivni rani pristup čini da se ljudi osjećaju posebnima. A ljudi koji se osjećaju posebnim postaju vjerne mušterije.
Kodovi za popust vs. automatsko diskontiranje
Stvarno, birate između kontrole i olakšavanja stvari kupcima.
Kodovi za popust daju vam potpunu kontrolu. Izvrsno za rad s influencerima ili slanje ekskluzivnih ponuda na vašu e-mail listu. Ali oni su gnjavaža za mušterije. Ispravno kucanje kodova, pamćenje gdje ste stavili e-mail, sve te stvari.
Automatski popusti jednostavno rade. Kupci odmah vide svoju ušteđevinu. Bez gnjavaže, bez zaboravljenih kodova, i bez napuštenih kolica jer neko nije mogao da shvati gde da ukuca “SAVE10”.
Moje mišljenje? Koristite automatske popuste za velike kampanje u cijeloj trgovini. Sačuvaj kodove za vrijeme kada stvarno trebaš kontrolirati tko će što dobiti.
Što treba uzeti u obzir prilikom izgradnje strategije popusta
Izgradnja strategije popusta je kao izgradnja bilo čega drugog. Potreban vam je čvrst temelj, a ne samo lijepi ukrasi na vrhu.
Implementirati programe lojalnosti
Programi lojalnosti pretvaraju jednokratne kupce u ljude koji se stalno vraćaju. Bodovi, cijene članova, rani pristup novim stvarima – sve to daje kupcima razloge da ostanu.
Samo neka bude jednostavno. Vidio sam programe lojalnosti tako komplicirane da su trebali vlastiti priručnik s uputama. “Zaradite bodove, primite nagrade” pobjeđuje “Diamond Elite Platinum Ultra Status” svaki put.
Istražite baze podataka kupona
Sviđalo vam se to ili ne, tone kupaca provjeravaju stranice kao što je RetailMeNot prije nego što kupe bilo što. Jeste li upoznati s proširenjem preglednika Honey? Super popularan.
Umjesto da se pretvarate da ove stranice ne postoje, radite s njima. Dajte im trenutne, strateške ponude umjesto da dopuštate nasumičnim starim kodovima da lebde po internetu, čineći da vaš brend izgleda neuredno.

Source: Depositphotos
Savjeti za potrošačku štednju
Korištenje Discount Aggregator Sites
Razumijevanje kako kupci traže ponude pomaže vam da im bolje služite. Većina ljudi provjeriti barem jedan kupon stranicu prije kupnje bilo što online danas.
Ne bori se protiv ovakvog ponašanja. Radi s tim. Kontrolirajte kako se vaš brend prikazuje na ovim platformama umjesto da dopustite da bude nasumično.
Praćenje sezonskih promocija
Tajming je toliko važan. Povratak u školu, praznici, ljetna čišćenja – to stvara prirodnu hitnost koja vaše promocije čini mnogo učinkovitijim.
Ne zaboravite ni na manje sezonske trenutke. Kao Nacionalni dan kafe ako prodajete kafu. Ili Dan planete Zemlje ako volite ekološke stvari. Ovi nišni trenuci često funkcioniraju bolje od velikih praznika jer je manje buke od konkurenata.
Ponudite popuste na pravi način i zaradite više prodaje
Pravi cilj nije samo dobivanje trenutne prodaje. To je izgradnja odnosa s ljudima koji će se vratiti i platiti punu cijenu jer oni zapravo vjeruju vašem brendu.
Vaši popusti bi trebali biti svrhoviti. Kao da postoji pravi razlog iza njih osim potrebe za premještanjem inventara. Bilo da se radi o uvođenju novih proizvoda, nagrađivanju vjernih kupaca ili pružanju stvarne sezonske vrijednosti.
Kako Growth Suite to čini jednostavnim
Većina strategija popusta ne uspijeva jer su u osnovi obrazovana nagađanja. Growth Suite potpuno mijenja igru.
Evo kako to zapravo funkcionira u praksi
Satovi aplikacije provjeravaju svakog posjetitelja u stvarnom vremenu. Aplikacija prati trajanje pregledavanja proizvoda svakog posjetitelja. Ono što dodaju u svoju košaricu. Gdje počinju oklijevati.
Recimo da neko provede 10 minuta pregledavajući tvoj odjel za nakit. Dodaju ogrlicu u kolica i onda samo… zaustaviti. Upravo tada Growth Suite uskače s personaliziranom ponudom: “Hej, dobijte 5% popusta ako dovršite svoju narudžbu u sljedećih 15 minuta.”
Stvarno pametan dio? Ljudi koji su očito spremni kupiti po punoj cijeni nikada ne vide nikakve popuste. Samo neodlučni kupci dobivaju ove ciljane ponude. Dakle, štitite vrijednost svog brenda dok štedite prodaju koja bi inače bila izgubljena.
Kada taj tajmer dostigne nulu, kod za popust automatski se briše iz vaše trgovine. Nema dijeljenja na društvenim mrežama, nema produženja rokova, nema lažne hitnosti koja se resetira svaki dan. Samo iskrene, vremenski ograničene ponude koje zapravo nešto znače.
Gledajte, pametne strategije popusta nisu o pronalaženju nekog magičnog postotka koji iznenada transformira vaše poslovanje preko noći. Oni su o razumijevanju onoga što tjera ljude da zapravo kupuju stvari i stvaranju ponuda koje se osjećaju vrijedno, a ne očajnički.
Kada kombinirate pametno razmišljanje s alatima koji stvaraju stvarnu hitnost i personalizaciju, popusti postaju moćni načini za dugoročni rast vašeg poslovanja. Ne samo brza povećanja prodaje koja ne traju. I iskreno? Vaši kupci se osjećaju cijenjenima umjesto manipuliranima. Tako se gradi nešto što zapravo traje.

Source: Depositphotos
Često postavljana pitanja
Jesu li popusti dobra marketinška strategija?
To su alati u tvojoj kutiji s alatima, a ne magična rješenja. Koristite ih za određene stvari kao što su dobivanje novih kupaca ili čišćenje zaliha. Nemojte se oslanjati na njih da poprave veće probleme s vašim proizvodima ili marketingom.
Koja vrsta popusta je najučinkovitija?
Totalno zavisi od toga šta pokušavaš da uradiš. Želite da ljudi troše više? Probajte te višeslojne popuste. Izgradnja odnosa? Idi personalizovan. Trebate hitnost? Vremenski ograničene ponude rade odlično.
Šta je vremenski ograničena ponuda?
Popust ili dogovor sa stvarnim datumom isteka. I mislim stvarno stvarno. Ti lažni tajmeri koji se resetuju svaki dan? Niko više ne pada na to.
Da li ograničena vremenska ponuda radi?
Apsolutno, kada to uradiš kako treba. Mi ljudi mrzimo propuštati dobre ponude mnogo više nego što uživamo u njihovom dobivanju. Ali pretjerajte s njom i ljudi prestaju mariti. Koristite ga štedljivo za maksimalan udarac.
Kako napisati ponudu popusta samo za ograničeno vrijeme?
Budi super jasan u vezi svega. Koliki je popust? Kada se završava? Što ljudi trebaju učiniti? Kao: “Dobijte 20% popusta na cijelu narudžbu ako se odjavite do ponoći večeras. Samo koristite kod TONIGHT20.”