3 min. čitanja

Istraga EU otkriva: 52% prodavača rabljenih proizvoda krši prava potrošača

Evropska komisija je nedavno objavila zabrinjavajuće rezultate svog opsežnog praćenja online prodavača rabljene robe . Prema službenom izvještaju EK i nacionalnih tijela za zaštitu potrošača iz 27 zemalja (25 država članica EU plus Island i Norveška), do 52% nadziranih e-trgovina krši potrošačko pravo Evropske unije.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Istraga EU otkriva: 52% prodavača rabljenih proizvoda krši prava potrošača
Izvor: Depositphotos

Šta je istraga otkrila?

“Rezultati ovog praćenja jasno ukazuju na potrebu za povećanom budnošću u sektoru polovne robe”, navela je Evropska komisija u svom izvještaju.

Istraga, profesionalno nazvana “čišćenje”, uključivala je temeljitu analizu 356 online trgovaca, sa potencijalnim kršenjima evropskog zakonodavstva identificiranim u 185 od njih.

Ključni prekršaji za e-commerce biznise

Ovi nalazi su posebno relevantni za cijeli evropski sektor e-trgovine jer otkrivaju najčešća područja u kojima se krše prava potrošača:

  • 40% prodavača nije pravilno informisalo kupce o svom pravu na povlačenje iz ugovora u roku od 14 dana bez navođenja razloga
  • 45% trgovina nije pružilo jasne informacije o postupku vraćanja neispravne robe
  • Do 57% e-trgovina nije poštovalo obavezu pružanja minimalne jednogodišnje garancije čak i na rabljenu robu

“Ove brojke služe kao upozorenje svim prodavačima, posebno u brzo rastućem segmentu polovne robe”, komentira stručnjak za prava potrošača o rezultatima.

Ekološke tvrdnje pod nadzorom

Tvrdnje o okolišu pokazale su se kao posebno problematično područje. Od prodavača koji su koristili ekološke tvrdnje (34% od ukupnog broja):

  • 20% nije imalo svoje “eko-prijateljske” tvrdnje dovoljno potkrijepljene
  • 28% je pružilo lažne ili obmanjujuće informacije o prednostima za okoliš

Ovi nalazi dolaze u vrijeme kada EU priprema novu direktivu o osnaživanju potrošača za zelenu tranziciju, koja će razjasniti pravila za tvrdnje o okolišu.

Šta to znači za evropsku e-trgovinu

Za evropske prodavce polovne robe, najava je jasan signal da će nacionalne vlasti vjerovatno pooštriti kontrolu na cijelom tržištu.

Evropska komisija je izjavila da će “vlasti za zaštitu potrošača sada odlučiti o daljnjim akcijama protiv 185 identificiranih trgovaca” i zahtijevat će ispravljanje utvrđenih nedostataka.

Istraga je obuhvatila širok spektar sektora:

  • Rabljena odjeća
  • elektronika
  • Igračke
  • Knjige
  • Nameštaj
  • Kola
  • Sportska oprema
  • Vrtlarski pribor

Zemlje učesnice uključuju:

🌍 Austrija, Belgija, Bugarska, Kipar, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Mađarska, Irska, Italija, Latvija, Litvanija, Luksemburg, Malta, Poljska, Portugal, Rumunija, Slovačka, Slovenija, Španija i Švedska, plus Island i Norveška.

Preporuke za EU e-trgovine

Na osnovu nalaza EK, evropske e-trgovine bi trebale fokusirati svoju pažnju posebno na:

  • Jasno informiranje o pravu na povrat robe u roku od 14 dana
  • Ispravno navođenje informacija o zakonskoj garanciji čak i na rabljenu robu (minimalno 1 godina)
  • Temeljito potkrijepljenje bilo kakvih tvrdnji o okolišu
  • Transparentno prikazivanje ukupnih cijena uključujući sve naknade

Ovaj članak je zasnovan na zvaničnim rezultatima “čisteće” istrage koju je objavila Evropska komisija 7. marta 2025. godine. Za kompletan izvještaj, posjetite službenu web stranicu Evropske komisije.

Podijelite članak
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I've specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I'm passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master's degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Slični članci
Amazonov četverodnevni premijerni događaj udvostručuje prodaju na Crni petak u Velikoj Britaniji
3 min. čitanja

Amazonov četverodnevni premijerni događaj udvostručuje prodaju na Crni petak u Velikoj Britaniji

Amazon je upravo dokazao da ljetna kupovina može pobijediti zimske rasprodaje. Prvi četverodnevni Prime događaj maloprodajnog giganta (8.-11. jula) generirao je 2,08 milijardi funti u britanskoj online potrošnji – gotovo dvostruko više nego što je Crni petak donio 2024. godine. Brojke pokazuju da su potrošači još uvijek gladni velikih popusta.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU