
Akcenat na deljenju
Šef društvenih mreža, Instagram, Adam Mosseri, i sam je naglasio važnost dijeljenja content. S obzirom na značajno povećanje angažmana korisnika putem direktnih poruka, Instagram je odlučio dati prioritet sadržaju koji će se širiti putem poruka.
Mosseri savjetuje kreatore da prirodno integriraju dijeljenje u svoj sadržaj. Ovaj pomak je istaknut novim “poslanim” brojem prikaza koji Instagram uvodi šire nakon godinu dana testiranja.
“Ne forsirajte ga kao stvaraoca, ali ako možete, razmislite o kreiranju sadržaja koji bi ljudi želeli da pošalju prijatelju, nekome do koga im je stalo, kada kreirate sadržaj i to će vam pomoći da vremenom povećate doseg.”
Da biste kreirali sadržaj koji podstiče deljenje, neophodno je razumeti okidače koji stoje iza ponašanja korisnika. A to su emocije.
Korišćenje novih elemenata u strategiji:
- Inspirišite i zabavite: Fokusirajte se na stvaranje inspirativnog, interesantnog i zabavnog sadržaja. Pozitivni sadržaj koji izaziva divljenje i sreću verovatnije će se deliti.
- Emocionalna veza: Uključite elemente iznenađenja kako biste povećali pozitivan emocionalni uticaj vašeg sadržaja i povećali verovatnoću njegovog deljenja.
- Zajednički cilj: Meta želi da promoviše pozitivna korisnička iskustva. Usklađivanje sadržaja sa ovim ciljevima može pomoći u povećanju angažovanja.
Distribucija dužih rilova
Instagram, društvena mreža, takođe je pojasnila svoj stav o distribuciji dužih rilova. Uprkos početnim nejasnoćama, platforma je potvrdila da, iako korisnici mogu objavljivati Reels duže od 90 sekundi, duži klipovi neće biti preporučeni u sekcijama Explore ili Reels.
S jedne strane, Instagram pojednostavljuje proces otpremanja, ali značajno utiče na potencijalni doseg. Platforma se brani rezultatima ankete koji pokazuju da korisnici preferiraju kraće klipove u ovim prostorima preporuka. Duži sadržaj jednostavno ima tendenciju da smanji ukupni angažman.