
Funkcija “AI Overviews”, koju je Google pokrenuo krajem maja, izaziva zabrinutost među izdavačima štampe. Ovaj novi alat, integriran u pretraživač, omogućava korisnicima da dobiju kratak sažetak na prirodnom jeziku kao odgovor na pitanje, koji se pojavljuje prije liste rezultata u obliku linkova.
Nekoliko dana nakon aktivacije ove funkcije, neki izdavači su primijetili smanjenje prometa na svojim stranicama. To je djelimično objašnjeno činjenicom da mnogi korisnici, zadovoljni odgovorom generiranim umjetnom inteligencijom, ne traže dodatne informacije klikom na linkove.
Bot za indeksiranje u srcu problema
Izdavači bi, u principu, bili slobodni da odbiju dozvoliti da njihov sadržaj koriste Googleovi botovi za generiranje AI sadržaja. Međutim, ako izdavači ne ovlasti web giganta da izdvoji sadržaj članaka, mogli bi izgubiti svu vidljivost u Google Discoveru i više ne vide svoj sadržaj prisutan u isječcima.
Ovo isključenje je zbog načina na koji Google koristi svoje botove za indeksiranje. Googlebot, koji ispituje web sadržaj kako bi pružio odgovore pokretane umjetnom inteligencijom, isti je onaj koji prati web stranice za prikaz klasičnih rezultata pretrage. Imajte na umu da Google koristi drugog bota za svoj Gemini chatbot.
Izdavači štampe su stoga prisiljeni dozvoliti Googleu da izvuče sadržaj ako žele preživjeti, jer Google-ova tražilica predstavlja 90% tržišnog udjela.
Google je zakačen za svoje monopolističke prakse
Prošle sedmice smo izvijestili da su neki dužnosnici iz Ministarstva pravosuđa SAD-a zatražili od saveznog suca da poduzme nekoliko mjera za okončanje monopola. Među predloženim opcijama su razdvajanje određenih dijelova kompanije, kao što je odvajanje Chrome preglednika i Android operativnog sistema.
Oni također predlažu prisiljavanje Googlea da svoje podatke učini dostupnim konkurentima, ili čak napuštanje sporazuma sklopljenih s raznim proizvođačima pametnih telefona, uključujući Apple, kako bi postavili svoju tražilicu kao zadanu opciju na svojim uređajima.
Ovi sporazumi napravljeni sa nekoliko proizvođača su djelimično motivisali američki pravosudni sistem da proglasi Google krivim za monopolističke prakse u Internet pretraživanju i oglašavanju ranije ovog mjeseca.
Implikacije za e-commerce biznise
Iako ova promjena vođena umjetnom inteligencijom prvenstveno utječe na izdavače vijesti, tvrtke za e-trgovinu također bi trebale uzeti u obzir. Google-ovi AI pregledi mogu potencijalno uticati na to kako se informacije o proizvodu prikazuju u rezultatima pretrage, moguće sumirajući funkcije, cijene i recenzije direktno u interfejsu za pretragu.
Međutim, to bi također moglo predstavljati prilike za tvrtke s dobro strukturiranim podacima i snažnim online prisustvom. Sajtovi za e-trgovinu možda će morati optimizirati svoje opise proizvoda i metapodatke kako bi bili više prijateljski nastrojeni prema AI, osiguravajući da se ključne informacije lako mogu izvući.
Osim toga, kako sadržaj generiran umjetnom inteligencijom postaje sve zastupljeniji u rezultatima pretrage, tvrtke za e-trgovinu možda će se morati usredotočiti na jedinstvene prijedloge vrijednosti, iznimna korisnička iskustva i izgradnju lojalnosti brendu kako bi se istaknule.