
Marketplace, platforma za kupovinu i prodaju predmeta u lokalnoj zajednici,postaje sve popularnija među generacijom Z koja traži pristupačne načine za opremanje svojih domova ili osvježavanje garderobe. To je značajno odstupanje od tipičnog ponašanja generacije Z, koja obično izbjegava Facebook kao društvenu platformu. Umjesto toga, privučeni su praktičnošću Marketplacea i mogućnošću da pronađu rabljene i vintage predmete za djelić maloprodajnih cijena.
Ekonomski razlozi su jedan od glavnih faktora zašto C2C segment dobija na popularnosti. Međutim, ekologija je također važna za mlade ljude, na što platforme poput TikToka reagiraju. Meta je jednako svjesna potencijala Marketplacea da privuče mlađe korisnike, i strateški je preorijentirala Facebook kako bi se više svidjela starosnoj grupi od 18 do 29 godina.
Kako je izvijestio Business Insider, prema Metinom CFO Susan Li, Marketplace je značajan pokretač ovog rasta. Uspjeh platforme leži u kombinaciji sigurnosti – korisnici moraju imati Facebook nalog za trgovinu – i njene privlačnosti kao digitalne verzije garažne rasprodaje, gdje je povoljna kupovina na dnevnom redu.

Source: Depositphotos
Izvršni direktor Mark Zuckerberg priznao je da je Facebookova originalna korisnička baza, koja je uključivala tinejdžere i mlade odrasle osobe, premještena na druge platforme. Međutim, s rastućom popularnošću Marketplacea, Meta počinje mijenjati ovaj trend, a Zuckerberg izražava zadovoljstvo napretkom u privlačenju mladih odraslih osoba natrag na platformu.
“Posebno sam zadovoljan napretkom koji smo postigli s mladim ljudima na Facebooku. Brojevi koje vidimo, posebno u SAD-u, zaista su u suprotnosti sa javnim mišljenjem o tome ko koristi ovu aplikaciju”, rekao je Zuckerberg.
Za profesionalce u e-trgovini, rastuća popularnost Facebook Marketplacea među mladim potrošačima je iznenađujuća, ali dobrodošla prilika. Facebook je najpopularnija platforma za društvenu trgovinu – više od 1,2 milijarde online kupaca koristi Marketplace svakog mjeseca. Štaviše, značajan dio korisnika dolazi iz mlađih demografskih grupa. To ga čini idealnim kanalom za tvrtke koje ciljaju potrošače generacije Z.
Da bi u potpunosti iskoristili ovaj trend, e-commerce kompanije bi trebale razmotriti uključivanje Marketplace-a u svoju marketinšku strategiju. Brisanje prašine s prikaza oglasa na Facebook Marketplaceu je barem vrijedno razmatranja.
Facebook Marketplace se pokazao kao moćan alat u Metinim naporima da privuče pažnju generacije Z. Privlače ih povoljne kupovine, jedinstveni predmeti, a održivost također ima težinu. Razumijevanje preferencija generacije Z, kao što je njihova sklonost kupovini polovnih proizvoda, može pomoći e-trgovinama da prilagode svoju ponudu kako bi zadovoljile potražnju.
Osim toga, ne zaboravite uključiti detaljne opise proizvoda, dodati opcije pregovaranja o cijeni i osigurati sigurne transakcije. To su elementi koji mogu poboljšati iskustvo kupovine i izgraditi povjerenje među mlađim kupcima.