
Uprkos pozitivnoj putanji, ukupna stopa rasta sektora pala je za 3%, zahvaljujući tri glavna faktora:
- Uporni inflatorni pritisci
- intenzivna konkurencija azijskih tržišnih igrača
- tekuća provedba zelene i digitalne tranzicije
Ovi izazovi su rezultirali složenim operativnim okruženjem za evropske e-commerce biznise. Tržišni krajolik otkriva oštre regionalne razlike širom Evrope, naglašavajući kritičnu potrebu za koordiniranim akcijama širom EU.
Specifičan izazov proizlazi iz nepovezanosti između zahtjeva potrošača i ekonomske stvarnosti.
Dok potrošači sve više traže održive proizvode, njihova smanjena kupovna moć otežava im da priušte održive alternative po premium cijeni.

Source: Ecommerce-europe.eu
Da bi se riješila ova pitanja, E-commerce Europe predlaže nekoliko ključnih reformi. Njihove preporuke fokusiraju se na stvaranje jednakih uvjeta za igrače iz EU i izvan EU, kao i na učinkovitiju provedbu propisa EU.
Organizacija naglašava važnost pojednostavljenih potrošačkih informacijskih sistema, konkurentnijeg pejzaža maloprodajnih plaćanja i revidirane porezne politike.
Gledajući unaprijed, pažljivo balansiranje različitih potreba dionika odredit će uspjeh sektora. To uključuje:
- pomaganje malim i srednjim poduzećima dok se većim igračima daje dovoljno fleksibilnosti za implementaciju potrebnih promjena
- Naglasak na potencijalu prekogranične trgovine ostaje kritičan
- tekući razvoj održivih praksi
“Implementacija” mora biti ključna riječ za novi mandat EU”, kaže E-commerce Europe, naglašavajući važnost pomaganja preduzećima u balansiranju usklađenosti i ekonomskog rasta.
Kako se sektor razvija, održavanje zdravog ekosistema e-trgovine uz prihvaćanje digitalne i održive tranzicije bit će ključno za konkurentnost na evropskom tržištu.