
Društvena trgovina je termin e-trgovine koji opisuje iskustva kupovine unutar platformi društvenih medija. To također uključuje situacije u kojima kupci kliknu na linkove na društvenim mrežama koji ih preusmjeravaju na stranicu prodavača s opcijama kupovine.
MikMak Shopping Index 2024 sažeo je korištenje i utjecaj društvenih mreža na ponašanje korisnika pri kupovini. Izvještaj pruža podatke iz Ujedinjenog Kraljevstva, Španije i Francuske.
- Ujedinjeno Kraljevstvo prednjači u Evropi po prihodima od društvene trgovine i broju korisnika.
- Njemačka i Francuska: Ove zemlje slijede u stvaranju prihoda.
- Španjolska: Očekuje se da će Španija prestići Ujedinjeno Kraljevstvo u broju korisnika do 2027. godine.
Evropsko okruženje društvene trgovine karakteriziraju različite pravne, kulturne i lingvističke razlike. Strogi zakoni o zaštiti podataka i činjenica da svaka zemlja ima specifične sisteme maloprodajnog pristupa znače da univerzalni pristup nije efikasan. Da bi brendovi uspjeli, moraju prilagoditi strategije jedinstvenom okruženju svake zemlje.
Performanse u svim industrijama
TikTok je najčešće korištena aplikacija za društvene medije u spomenutim zemljama, ali kada zbrojimo Meta platforme (Facebook, Instagram, WhatsApp), one imaju veću bazu korisnika na nekim tržištima.
Meta platforme vode u posjetama društvenoj trgovini za višekanalne brendove u Ujedinjenom Kraljevstvu, Francuskoj i Španiji, sa Facebookom i Instagramom među tri najbolje platforme za klikove s namjerom kupovine. Međutim, TikTok i YouTube su novi izazivači na određenim tržištima.

Source: MikMak
Kada se fokusira na pojedinačne segmente, TikTok vodi u Beauty u Ujedinjenom Kraljevstvu, dok Facebook dominira u Francuskoj i Instagram u Španiji. Što se tiče lične njege, Snapchat dobija na popularnosti u Ujedinjenom Kraljevstvu, a YouTube i TikTok također imaju dobre rezultate. U hrani, Meta platforme vode, ali YouTube i TikTok su značajni igrači u Francuskoj i Španiji.
Uspjeh nadohvat ruke
Društvena trgovina dostiže vrhunac u novembru i decembru, razumljivo zbog vrhunca sezone blagdanskih kampanja. Proljeće i rano ljeto su također periodi visokih performansi, posebno u Francuskoj.
U svom izvještaju, MikMak preporučuje korištenje različitih formata oglašavanja i iskorištavanje njihovih kreativnih mogućnosti. Za video oglase, ključno je brzo privući pažnju – idealno ih dizajnirati s isključenim zvukom i optimizirati za mobilne uređaje. Reels and Stories nude priliku da istaknete pojedinačne prednosti vaših proizvoda/usluga. Za klasične slikovne oglase, oni pozivaju da se fokusiraju na glavne proizvode.
Oni dalje naglašavaju praćenje podataka i njihovu procjenu – to pomaže u razumijevanju lokalnih specifičnosti i određivanju prioriteta najprofitabilnijih kanala. Preporučljivo je prilagoditi strategije na temelju uvida u performanse u stvarnom vremenu kako bi se optimizirao put do kupovine.
Kontinuirani rast društvene trgovine donosi značajne mogućnosti za promociju vašeg e-commerce poslovanja i rast. Razumijevanjem tržišno specifičnih trendova, korištenjem dominantnih platformi i strategija vođenih podacima, brendovi mogu efikasno angažirati potrošače i postići uspjeh čak i u raznolikom okruženju.