
Ekonomska zabrinutost dominira potrošnjom
U 2023. godini američka ekonomija je porasla za 2,5 odsto, a inflacija je pala na 3,4 odsto. Uprkos izveštajima o poboljšanju ekonomije, samo 30% potrošača Generacije Z je optimistično u odnosu na prethodnu godinu. Oprez je još izraženiji u Evropi, gde ekonomija doživljava gotovo nulti rast. Britanska generacija Z je 25% pesimističnija od one u Americi.
“To objašnjava zašto je TikTok pun videa o “glasnom budžetiranju”, gdje ljudi otvoreno govore o svojim novčanim planovima i naporima da troše manje. Ovaj trend dovodi do toga da skoro trećina Generacije Z pokušava da uštedi novac, kupi jeftinije stvari i manje nepotrebne stvari.
36% ispitanika Generacije Z kaže da troše manje. Posebno su pogođeni kategorijama kao što su hrana za poneti, igre, elektronika i online vesti. Među studentima generacije Z, raspoloženje je još gore, sa 45% pesimista o budućnosti ekonomije, a 77% se bori da prilagodi svoje budžete kako bi se prilagodili ovim brigama.
Kako se aktivira Gen Z?
Instagram, TikTok i Snapchat igraju ključnu ulogu u uvođenju novih brendova. 68% ispitanika je reklo da su društveni mediji njihov glavni izvor otkrića brenda. Preporuke prijatelja i porodice takođe imaju značajan uticaj.
Ekskluzivne ponude su se pokazale kao značajan faktor u privlačenju pažnje generacije Z. Do 91% popusta za istraživanje studenata pre kupovine. Pored toga, ekskluzivne ponude su se pokazale efikasnijim od drugih taktika. To uključuje Buy Now Pay Later (BNPL) ili produženi period povrata, na primer.
Ekskluzivni popusti ne samo da podstiču ponašanje kupovine, već i lojalnost brendu. Značajan deo ispitanika rekao je da će preći na drugi brend za ekskluzivnu ponudu ili se prijaviti za program lojalnosti u zamenu za popust.
Besplatni pokloni i besplatna dostava identifikovani su kao najatraktivnije ekskluzivne ponude, nakon čega su usledili popusti na kupovinu. Iznenađujuće, e-mail se pojavio kao preferirani komunikacijski kanal za slanje ponuda, pomno praćen tekstualnim porukama.
Narudžbe za poneti/dostavu rangirane su kao prve među kategorijama proizvoda koje bi Gen Z kupila sa popustom. Uslijedila je odjeća, kozmetika/osobna njega, igre i elektronika. Najmanje popularan izbor bile su online vijesti, što ukazuje na sklonost Generacije Z prema slobodnim izvorima informacija.