
E-trgovina u Turskoj doživljava brzi rast. Ministarstvo trgovine izvijestilo je da se online potrošnja više nego udvostručila prošle godine, zahvaljujući inflaciji i značajnom autonomnom rastu. Očekuje se da će se ovaj trend nastaviti. Trenutno, skoro 560.000 kompanija posluje u turskoj e-trgovini. Kako bi zaštitila domaće tvrtke od rastuće konkurencije stranih online trgovina, vlada usvaja nove mjere.
Od 21. augusta, carina na evropske pakete će se povećati sa 18% na 30%. Za pošiljke iz zemalja koje nisu članice EU, carina, koja trenutno iznosi 30%, udvostručit će se na 60%. Ovo se odnosi na robu koja se isporučuje poštom ili ekspresnim pošiljkama turskim kupcima.
Prag oslobođenja od poreza za međunarodne narudžbe također se mijenja – sa prvobitnih 150 eura, smanjuje se na 30 eura. To znači da će se turski potrošači suočiti s većim troškovima za manje online narudžbe iz inostranstva. Cilj je obeshrabriti kupce da traže robu u inostranstvu i favorizirati domaće biznise.
Zemlja će također uvesti dodatni porez na robu koja potpada pod poseban zakon o porezu na potrošnju , kao što su luksuzni proizvodi, koji će biti podložni fiksnom porezu od 20%.
I ovdje možemo vidjeti kako poznati azijski divovi dominiraju prodajom. Planirani propisi su odgovor na praksu prodavača kao što su Temu i AliExpress. Evropska unija je već predstavila plan koji će izuzeti pakete do 150 eura iz zemalja koje nisu članice Unije od uvoznih carina do marta 2028. godine.