3 min. čitanja

Britanski trgovci na malo suočavaju se sa rastućim prijetnjama cyber sigurnosti

Nedavno, tri velika britanska maloprodajna brenda - Marks & Spencer, Co-op i Harrods - postali su žrtve opsežnih cyber napada koji su značajno poremetili njihove operacije i otkrili ozbiljne sigurnosne nedostatke u njihovim IT sistemima. Ovi incidenti naglašavaju rastuće prijetnje cyber sigurnosti s kojima se suočava maloprodajni sektor u Velikoj Britaniji, naglašavajući hitnu potrebu za jačom odbranom jer cyber kriminalci sve više ciljaju kompanije visokog profila

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Britanski trgovci na malo suočavaju se sa rastućim prijetnjama cyber sigurnosti
Izvor: Depositphotos

Cyber napadi ometaju operacije u M&S-u, Co-opu i Harrodsu

Problemi u M&S-u počeli su tokom uskršnjeg vikenda, kada su kupci prijavili probleme sa beskontaktnim plaćanjem i uslugom klikni i preuzmi. Izvršni direktor Stuart Machin priznao je da se kompanija bavila ozbiljnim cyber incidentom koji je zahtijevao operativne promjene kako bi zaštitio i kupce i samu kompaniju. Napad je izazvao značajne komplikacije, uključujući nedostatak zaliha i nemogućnost udaljenih zaposlenika da pristupe internim sistemima. 13. maja, M&S je potvrdio da su napadači dobili pristup ličnim podacima korisnika; Međutim, detalji o platnim karticama i lozinke nisu ugroženi, a nije poznato da li su ti podaci objavljeni.

Slično tome, Co-op se suočio sa sajber napadom 30. aprila koji je utjecao na njihove back-office sisteme i pozivne centre. Udaljeni radnici su zamoljeni da drže kamere uključene tokom online sastanaka i izbjegavaju snimanje ili dijeljenje osjetljivih informacija. Nekoliko dana kasnije, otkriveno je da su hakeri dobili pristup opsežnoj bazi podataka o klijentima.

Harrods je doživio pokušaj cyber infiltracije 2. maja. Luksuzna trgovina je odmah odgovorila ograničavanjem pristupa internetu u svim svojim podružnicama i angažirala stručnjake da istraže i eliminiraju prijetnje. Uprkos tome, sve prodavnice i online servisi ostali su potpuno funkcionalni.

Ovi napadi nisu izolirani incidenti. U posljednje vrijeme, britanska maloprodaja se suočava sa sve češćim i sofisticiranijim cyber prijetnjama, sa JD Sports, Boots i WHSmith među onima koji su pogođeni. Nacionalni centar za sajber sigurnost (NCSC) radi sa pogođenim kompanijama na jačanju njihove odbrane, a Komitet za trgovinu i poslovne poslove zahtijeva dokaze od M&S i Co-op menadžmenta o efikasnom upravljanju incidentima.

Hitan poziv za poboljšanu cyber sigurnost dok se britanski trgovci suočavaju sa rastućim prijetnjama i finansijskim gubicima

Prema stručnjacima, ovi napadi su upozorenje da maloprodaja mora usvojiti sigurnosne mjere na nivou vladinih agencija ili finansijskih institucija. Sa sve većim premještanjem prodaje u online okruženje i opadanjem upotrebe gotovine, ranjivost sistema raste, zahtijevajući strože sigurnosne standarde.

Napadači su koristili socijalni inženjering, predstavljajući se kao zaposlenici i lažno dobijajući resetiranje lozinki putem IT helpdeska. Grupe DragonForce i Scattered Spider, poznate po svojim ransomware kampanjama, smatraju se glavnim osumnjičenima.

Finansijska šteta je značajna – Deutsche Bank procjenjuje da je M&S pretrpio gubitke od oko 30 miliona funti, sa daljnjim sedmičnim gubicima koji se očekuju dok se situacija ne riješi. Osim finansijskih uticaja, krađa podataka također ugrožava povjerenje kupaca, što bi moglo dovesti do njihovog prebjega konkurentima.

Kao rezultat ovih događaja, interes trgovaca za cyber osiguranje raste, a osiguravatelji prilagođavaju svoje uslove u skladu sa trenutnim razvojem prijetnji.

Ovi događaji jasno pokazuju da čak ni najveći britanski brendovi nisu imuni na cyber napade. Jačanje cyber sigurnosti i zaštita korisničkih podataka postaju ključni za održavanje operativne stabilnosti i povjerenja u digitalnom dobu.

Podijelite članak
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I've specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I'm passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master's degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Slični članci
Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine
3 min. čitanja

Bye Bye E-commerce? 70% će kupovati na TikToku do 2030. godine

Brojke su zapanjujuće. Nova studija na 24.000 kupaca širom svijeta otkriva da 70% očekuje da će većinu kupovine obaviti na društvenim mrežama do 2030. godine. To znači da bi sajtovi za e-trgovinu u stilu Amazona koji danas dominiraju mogli postati relikvije u roku od pet godina. Revolucija društvene kupovine ne dolazi – već je ovdje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU