10 min. čitanja

Affiliate marketing za e-trgovine

Osnova affiliate marketinga sastoji se od dvije strane. Oglašivač i izdavač. Oglašivač je neko ko nudi svoje online usluge ili prodaje proizvode (najčešće je to e-prodavnica) i treba da bude vidljiv i da privuče kupce. Izdavač (ili pridruženi partner) pomaže oglašivačima da to učine tako što imaju online prostor gde mogu da prikažu proizvode i usluge oglašivača.

Ovaj članak za vas prevela vještačka inteligencija
Affiliate marketing za e-trgovine
Izvor: Depositphotos

Izdavač koristi tehničko rešenje affiliate programa oglašivača. Oni dobijaju jedinstvenu, označenu adresu na sajtu oglašivača. Ova adresa se promoviše na različite načine, a kada kupac koji plaća klikne na sajt oglašivača, izdavač ima pravo na nagradu – obično proviziju za prodaju koju su omogućili kroz svoju promociju.

Koje vrste izdavača postoje?

Postoje različite vrste izdavača. Dijelimo ih prema načinu na koji promoviraju oglašivača. Dakle, u e-commerce affiliate marketingu imamo tri grupe izdavača. Svaka grupa je specifična na neki način i zahteva drugačiji pristup.

1. sheme povrata novca – najbolji primjer je TopCashback, koji vam je vjerojatno poznat. Ovo su sheme lojalnosti koje vam vraćaju dio vrijednosti vaše narudžbe. Takvi sistemi postoje i za online prodavnice. Funkcioniše ovako: u affiliate kampanji vi kao izdavač dobijate proviziju od 20%, dajete 10% korisniku i zadržavate 10%. Vaša prednost je masovna baza i stotine hiljada korisnika do kojih možete doći.

Source: Topcashback.co.uk

2. Kupon sajtovi – sajtovi koji prikupljaju kupone za e-prodavnice. Samo kliknite na e-trgovinu i popust je aktiviran. Ljudi vole kupone uglavnom u svojim omiljenim e-trgovinama. Kupon sajt može da pokaže korisniku opcije u pravom trenutku i motiviše ih da kupe više ili da ih usmere na određenu promociju. Korpa za kupovinu vredna 60 evra može lako da dostigne 150 evra.

 

Source: Depositphotos

3. Izdavači sadržaja – izdavači koji proizvode sadržaj kako bi privukli posjetitelje (uglavnom iz organskog pretraživanja). To su časopisi, blogovi, influenseri, vlasnici grupa društvenih medija ili sajtovi za recenziju. Izdavači sadržaja su najvrednija grupa izdavača. Oni generišu novi saobraćaj koji oglašivač inače ne bi dobio. Ovi izdavači igraju ključnu ulogu u širenju informacija, zabave i edukativnog sadržaja publici širom svijeta.

Source: Depositphotos

Prednosti affiliate marketinga

Affiliate marketing ima nekoliko prednosti za obe strane. Glavna prednost je, naravno, što za razliku od tradicionalnih PPC kampanja, oglašivač plaća samo proviziju na prodaju. Oni ne moraju da brinu o ceni po kliku (koja možda nije profitabilna), utiscima, efikasnosti kupovine i tako dalje. Oni jednostavno plaćaju stvarnu narudžbu koju je izdavač stvorio za njih. Dakle, oglašivač obezbeđuje kampanju, bilo na mreži ili odvojeno, postavlja pravila i izdavači moraju da ih poštuju.

Ako izdavač uvede saobraćaj koji se pretvara u kupca, dobija proviziju od oglašivača – to je zaista jednostavno.

Pored plaćanja klijenata, saradnici imaju još jednu prednost. Otvara vrata novim izvorima saobraćaja. E-prodavnice uglavnom koriste PPC kampanje ili društvene mreže kao izvor saobraćaja, gde često brzo dostižu plafon efikasnosti i moraju da traže alternativne izvore saobraćaja – affiliate marketing može postati punopravni novi izvor saobraćaja za njih.

Izdavači koji koriste affiliate kampanje kao izvor prihoda često imaju stotine hiljada poseta sajtu. Kada oglašivač učini svoj affiliate program dostupnim njima, oni mogu dobiti i novi saobraćaj na sajtu i nove porudžbine. Ovo nas vraća na prvu korist. Izdavač šalje saobraćaj na sajt oglašivača, ali svaki klik se ne može pretvoriti u kupca koji plaća. Oglašivač dobija više saobraćaja, ali plaća proviziju samo po izvršenim porudžbinama. Savršeno, zar ne?

Šta je komisija?

Kako se izračunava komisija? Šta je standardna komisija? Na ovo pitanje je teško odgovoriti. Ne postoji standardni iznos provizije. U Dognetu imamo različite kampanje. Neki imaju proviziju od 0,5%, a neki čak i 30%. Iznos provizije zavisi od segmenta u kojem oglašivač posluje. Sa električnom energijom nemoguće je ponuditi onoliko koliko sa dodacima ishrani. Međutim, nivo provizije mora biti uporediv sa drugim kanalima – PPC, sajtovima za poređenje, RTB-om ili društvenim mrežama.

Affiliate marketing se zasniva na poverenju.

Stvaraju ga ljudi, a ne mašine koje se mogu isključiti i uključiti po volji. Zbog toga je neophodno da se od samog početka formiraju provizije. Affiliate menadžer ili mreža može pomoći oglašivačima u tome. Ako oglašivač kaže da probamo 1% i vidimo, iako možete dati 5%, završit ćete s nezanimanjem izdavača, a čak i ako povećate provizije, kampanja neće poletjeti. Dakle, ako može dati 30%, preporučujemo da mirno daje 25% na početku. Kampanja će biti atraktivna za izdavače i pravilno će se pokrenuti.

Na šta treba obratiti pažnju prilikom donošenja odluka?

  • Ako se radi o e-trgovini u kojoj se ljudi vraćaju i kupuju redovno, možete postaviti različite provizije za novog kupca i za postojećeg kupca.
  • Proviziju možete odmah povećati, ali ako je smanjite, dajte izdavačima najmanje 14 dana da odluče hoće li nastaviti s promocijom ili ne.
  • Izdavači sadržaja obično treba da dobiju veću proviziju od drugih vrsta izdavača. Uložili su više truda.
  • Postoji mogućnost određivanja različitog procenta za sniženu robu, segmentiranje iznosa provizije po kategoriji ili brendu. Ovo definitivno iskoristite.

Najvažnije. Igrajte pošteno kada postavljate proviziju. Izdavači su generalno veoma upoznati sa industrijom. Oni znaju šta su margine, a samim tim i šta da očekuju. Nema potrebe da preterujete ili pravite da izdavači izgledaju kao budale postavljanjem komisije prenisko.

Kako oglašivač uspostavlja svoj affiliate program?

Oglašivač mora da obezbedi izdavaču alat za praćenje koga su doneli u e-prodavnicu i šta su kupili. U suprotnom, neće moći da nagrađuju izdavača provizijom. Affiliate program zahteva sopstveno tehničko rešenje, baš kao i sama e-prodavnica.

Oglašivač može programirati vlastiti sistem ili kupiti upakovano rješenje kao što su Post Affiliate PRO ili Affilbox. Poslednja opcija je da se pridružite affiliate mreži. Svako rešenje ima svoje prednosti i nedostatke.

Na šta treba da obratim pažnju sa affiliate programom?

  1. Helpdesk – odgovaranje na pitanja izdavača može biti prilično dugotrajno. Neverovatno je šta ljudi mogu da pitaju iznova i iznova. Naravno, očekuju neposredan odgovor. Helpdesk će pokriti mrežu za vas ako pokrenete svoj program kroz njih. Ako ga pokrenete nezavisno, morate biti oprezni i uvek spremni da odgovorite.
  2. Affiliate plaćanja – čim saradnici zatraže plaćanje, ona moraju biti obrađena, verifikovana i plaćena. I objasni to. Mreža naplaćuje stotine faktura mesečno za oglašivača.
  3. Izdavač – postoje hiljade podružnica u mreži. U samostalnom programu (ili box rješenju) nema ih za početak. Morate ih sve kontaktirati, kontaktirati i nabaviti. To nije nemoguće, ali je veoma, veoma dugotrajno.
  4. Kvalitet izdavača – Ako oglašivač ne zna kako da proceni kvalitet i relevantnost doprinosa izdavača, može da se opeče i da ima veoma loš utisak o partneru. Mreža u velikoj meri filtrira svaki nagoveštaj problema.

Odaberite poseban affiliate program ako:

  1. Imate veliki e-shop kao što je Amazon. Velike e-prodavnice imaju prostora u svom budžetu da kreiraju sopstveni affiliate sistem i dovoljno osoblja da njime upravljaju samostalno.
  2. Imate mali i start-up e-shop. U Dognetu radimo sa modelom dijeljenja prihoda, tako da dobivamo samo proviziju na prodaju. Međutim, to ne bi funkcionisalo kod nas sa malim e-prodavnicama. Za početnike uvek preporučujemo sopstveni program.
  3. Imaju dovoljno vremena i volje da se izbore sa svime. Ako oglašivač eksplicitno želi svoju filijalu, a druga tehnička rešenja im ne odgovaraju, preporučujemo prilagođeni sistem. Međutim, oglašivač mora biti u potpunosti svjestan poteškoća u upravljanju kampanjama.
  4. U stvari, svako ko je upoznat sa vremenom i znanjem potrebnim za pokretanje affiliate programa. Pronalaženje affiliate menadžera nije isto što i pronalaženje PPC-a ili menadžera društvenih medija.

Kada se odlučite između sopstvenog programa i mreže, najvažnija stvar koju treba zapamtiti je da kada radite sa affiliate mrežom, mreža obavlja najveći deo posla za vas. Ovo štedi oglašivaču desetine sati mesečno (i mnogo nerava).

Prodavci gotovih partnerskih programskih rješenja su u pravu kada kažu da operacija “nije toliko komplicirana”. Istina je da kada se program jednom pokrene, može da funkcioniše. Ali da li stvarno radi? To zavisi od oglašivača i vremena kada su spremni da investiraju u sistem.

Koje su prednosti posedovanja sopstvenog affiliate rešenja?

  1. Dobijate 100% slobodu – svaka mreža ima svoje granice unutar kojih posluju oglašivači i izdavači. Ako imate svoj program, možete da radite šta god hoćete.
  2. Dobijate 100% kontrolu – svaka mreža ima svoj način rada. Sa samostalnim programom, možete ga postaviti kako god želite. Međutim, to takođe može značiti da ste pogrešno shvatili uslove.
  3. Uštedjet ćete u budućnosti – sasvim je moguće da ćete ubuduće uštedjeti provizije plaćene mreži. Upozorenje. Vredi samo za velike e-prodavnice koje mogu sebi da priušte da imaju svog affiliate menadžera.
  4. Možete imati affiliate program čak i ako vas mreža ne želi – može biti da vas nijedna mreža ne želi iz moralnih, proceduralnih ili drugih razloga. U tom slučaju, interno affiliate programsko rešenje je jedini način da se ide.

Affiliate mreža

Ako je oglašivač odlučio da se pridruži affiliate mreži, verujemo da je doneo najbolju moguću odluku. Ulaskom u mrežu, oglašivač će steći mnoge prednosti i uštedeti mnogo vremena (i nerava). Affiliate mreža će većinu posla obaviti za oglašivača i to je, naravno, njegova glavna prednost.

Šta su prednosti affiliate mreže?

  1. Izdavači već uživaju u njemu – na mreži ima na hiljade izdavača. Kada se pokrene nova kampanja, svi oni dobijaju informacije i to ih takođe pogađa na društvenim mrežama. Za nove kampanje radili smo i zasebnu akviziciju izdavača u Dognetu. Na taj način, oglašivač ne mora sam da nađe nekoga.
  2. Tehničko rešenje – oglašivač u mreži nema razloga za brigu. Sve što je vezano za tehničku stranu affiliate programa je sređeno.
  3. Kontrola izdavača – mreža je delimično odgovorna za ono što se dešava u njoj. U Dognetu provjeravamo izdavače kada se prijave, a zatim ih provjeravamo kada učestvuju u samoj kampanji.
  4. Mreža se takođe bavi plaćanjem izdavača – izdavači su plaćeni od strane mreže, a oglašivač dobija po jednu fakturu mesečno za celu uslugu, a ne stotine faktura za svaku konverziju. Možete zamisliti koliko vremena ovo štedi.

Šta je uloga oglašivača?

Oglašivač ima samo jednu ulogu u mreži: da proceni konverzije.

Za sve ostalo se brine sama mreža. Komunikacija i spremnost oglašivača su važni za uspešnu i dugotrajnu kampanju. Mreža ima mnogo ideja i predloga o tome kako da unapredi i razvije kampanju, ali joj je potreban dogovor i međusobna saradnja da bi se one sprovele.

Kako odabrati pridruženu mrežu?

Postoji nekoliko partnerskih mreža koje posluju u Evropi – Trade Tracker, CJ affiliate, Rakuten Advertising, Webgains, Trade Doubler, Awin, Admitad itd. Izbor affiliate mreže na kraju zavisi od oglašivača. Svaka mreža ima svoje granice, zahteve i naknade, a na oglašivaču je da odluči šta najbolje odgovara njihovoj viziji. U Dognetu vjerujemo u win-win sistem i oglašivač plaća mreži samo proviziju za konverziju.

Ako postoji jedna stvar na koju treba obratiti pažnju prilikom odabira mreže, to su neočekivane naknade.

Ne plašite se da iskoristite moć affiliate marketinga. Pravilno postavljena affiliate kampanja može otvoriti vrata novom saobraćaju i često povećati vašu prodaju do 25%. Na vama je da odlučite hoćete li probati ili ne.

Podijelite članak
Slični članci
Kako koristiti popuste kao profesionalac: 6 strategija cijena s popustom
8 min. čitanja

Kako koristiti popuste kao profesionalac: 6 strategija cijena s popustom

Znaš šta me izluđuje? Ušao sam u trgovinu i vidio “50% POPUSTA NA SVE!” zalijepljeno preko prozora. Moja prva misao nije uzbuđenje – to je sumnja. Šta nije u redu sa ovim stvarima koje im je potrebno da ih praktično poklone? Evo stvari koju većina vlasnika trgovina ne razumije. Strategije diskontnih cijena nisu o nasumičnom […]

Muhammed Tüfekyapan Muhammed Tüfekyapan
E-commerce strategist and Shopify expert I Founder, Growth Suite I Growth Hacking Studio
10 najboljih strategija affiliate marketinga
8 min. čitanja

10 najboljih strategija affiliate marketinga

Affiliate marketing se pojavio kao moćan kanal za povećanje prihoda, omogućavajući marketinškim stručnjacima da zarade pasivni prihod promovirajući proizvode i zarađujući provizije od prodaje. Međutim, ključ za otključavanje njegovog potencijala leži u korištenju pravih strategija prilagođenih vašoj publici i niši. U ovom članku ćemo zaroniti u top 10 affiliate marketing strategija koje su praktične, specifične […]

Kristýna Gröbnerová Kristýna Gröbnerová
Affiliate Manager, Selltoro
Trendovi affiliate marketinga koji oblikuju budućnost digitalnog oglašavanja
9 min. čitanja

Trendovi affiliate marketinga koji oblikuju budućnost digitalnog oglašavanja

Affiliate marketing je brza industrija u kojoj održavanje nije opcionalno – to je obavezno. Inovacije u tehnologiji, razvijanje navika potrošača i promjena marketinškog okruženja nastavljaju redefinirati pravila angažmana. Ono što je jučer funkcioniralo možda neće funkcionirati sutra, tako da je znanje što se događa ključno za ostanak u igri. Imajući to na umu, ispitajmo najvažnije trendove […]

Milan Novakovic Milan Novakovic
Founder & CEO, HIREQUARTERS